Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip] - Pagina 16
Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 61213141516
Weergegeven resultaten: 226 t/m 233 van 233

Discussie: Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Standaard

Zalig wat gij allemaal kunt , hout is niet zo mijn ding , kijken en genieten wel
    Knappe werkzaamheden
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Marc schitterend werk, kijk vol bewonderen
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Bedankt nog voor jullie reactie,
    we zitten ondertussen alweer enkele weken verder, weinig gebouwd maar veel moeten experimenteren en uitproberen.
    1 stap zijn we alvast opgeschoten in de goede richting.
    en een 2de gaat de juiste richting uit op de voet gevolgd door 3 en 4.
    Wat is hij nu weer aan het vertellen denken jullie waarschijnlijk dan
    Wel, uiteindelijk komt het er op neer dat voor ik verder kan bouwen aan een systeem dat de geschuts-poorten opent en de kanonnen naar buiten laat schuiven ik eerst klaarheid moest brengen in het aansturen van de zeilen. De winches die de ra's en zeilen moeten doen draaien dienen namelijk helemaal onderin de romp gebouwd worden. Hierbij moet dan rekening gehouden worden met het vast en lopend touwwerk en de mogelijkheid om de masten te verwijderen indien grote onderhoudswerken zich opdringen. Hierover later meer want ik vermoed dat jullie liever het bouwproces volgen ipv nu naar een boel kribbels op een blad papier te staren waar ik zelfs bijna niet meer aan uit kan.
    De bediening van de luiken , stap 1 die voltooid is, hoe openen we de luiken? Na enkel testen bleek een systeem dat duwde aan het luik om te openen het meest betrouwbare en makkelijkste om te bouwen.
    Ik ben gestart met een stevige visdraad die zeer goed voldeed aan de eisen om het luik te openen en sluiten, makkelijk en goed was te verbinden met de styreen aan de binnen zijde van et luik maar visueel niet echt op een touw lijkt.
    Ik ben dan verschillende soorten draden en kabels gaan testen op soepelheid maar toch voldoende stevig. Meeraderig koper of messing leek best op een touw, was nog relatief makkelijk te bevestigen door het aan de buitenkant gemonteerde oog vast te solderen aan de draad, maar bleek geen stevigheid te beschikken om het luik open te duwen. zelf gevlochten ijzer draad is dan weer niet soepel genoeg om te buigen. Uiteindelijk ben ik dan naar staalkabel opzoek gegaan ( remmen van een fiets in gedachten ) die de juiste eigenschappen had.
    Bij de doe het zelf vond ik 1mm kabel om kunstwerken op te hangen die ook nog soepel was. Maar hoe bevestig je deze dan weer aan het luik was de volgen uitdaging. ( staal is niet te solderen)
    Om een lang verhaal korter te maken kan je best even de foto' bekijken, De uiteindelijke oplossing is : een 0.3mm gat door het luik boren waardoor het buiten oog kan geschoven worden. Aan de binnen zijde een 1.1mm gat enkel door de styreen boren, de koperen pen door het luik in het midden van de kabel prutsen en hierna aan de binnen zijde de kabel in het gat vast gieten met zap a gap lijm. De volgende dag meer dan voldoende trekkracht op de verbinding gezet om deze te testen en goed bevonden.
    nr 2 is de luiken monteren, maar daar moet ik eerst de zo pas geleverde scharnieren,spijkers en de ogen nog zwarten. ondertussen starten we alvast om een boormal te maken.

een overvolle test/werk tafel

de verschillende geteste draden en kabels

de verbindingen met het luik getest

rode cirkel , bijna ok maar kabel einde zichtbaar, groene cirkel Yes

de uiteindelijke materiaal keuze.

zo hopelijk is mijn schrijf en vertel stijl een beetje duidelijk, tot later, Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Marc,

Indrukwekkende bouw, zeer deskundig uitgevoerd en met een duidelijke uitleg. Je bent bovendien zeer creatief in het oplossen van problemen.
    Je schrijf- en vertelstijl is duidelijk genoeg. Een genot om te volgen.

Mvg
    Airbus56

Standaard

Wat een constructie weer Marc.
    Knap dat je dit allemaal uittest en leerrijk voor ons . Knap met wat je nog allemaal van plan bent om alles te laten werken.
    Pascal

Standaard

We zijn aangeland bij kapitein Marc zijn RC Laboratorium

Interessante ontwikkelingen die met jouw uitleg goed te volgen zijn !

Veel plezier !
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

ik ben alert en zit erbij, en kijk heel goed op je vingers wat je gaat maken
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

Bedankt weer voor de toffe reacties

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 61213141516

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten