Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip] - Pagina 12
Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112
Weergegeven resultaten: 166 t/m 176 van 176

Discussie: Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Standaard

wow 2.5 kg valt echt wel mee Marc. ze ziet er prachtig uit in het water

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

ondertussen zijn we alweer 1,5 maand verder , hoog tijd om iedereen terug op de hoogte te brengen van onze activiteiten.
    Helaas hebben we nog steeds geen vurend kanon al zijn we wel weer enkele stapjes verder in de juiste richting.
    Wel hebben we de eerste stapjes gezet in de uitvoering van de aandrijving , deze zal naast enkele zeilen ook bestaan uit een elektro motor ingewerkt in de valse zeilkiel.
    Na enig zoekwerk en enkele schetsen heb ik de nodige materialen gevonden om een aanvang te maken met het uiteindelijke ontwerp.
    op de eerste foto het basis idee en daarop volgend mijn eigen ontwerp.

laatste foto heb ik omgedraaid zo dat het wat natuurlijker oogt.
    in de achterste ring komt de schroef en onderaan de vin nog een gewicht uit lood.
    het is nog even wachten op de schroefas waarna we we verder kunnen met afwerken.
    ondertussen gaan we al wat plaat zagen (want het karton gaat niet echt doeltreffend zijn vermoed ik) en de doorgangen in de kiel prepareren.
    tot later , Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Indrukwekkende motor, heel mooi gevonden
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Inderdaad goed gevonden , hopelijk kan je het goed waterdicht maken
    Suc6
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

De hele constructie is natuurlijk speciaal zo gekozen om het waterdicht te krijgen maar toch nog toegang te hebben tot de motor en deze laatste blijft zelfs verwijderbaar door de draaistop met rubber ring.
    Het conische gedeelte word met epoxy gedicht en verbonden met de kiel.

Standaard

Prima gevonden!
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Strakke oplossing. Wordt het geen speedboot zo? Flinke motor...

Het is en blijft een gaaf project! Ik blijf volgen!

Standaard

Peter, ik heb samen met Dirk al aan de lijve ondervonden dat je heel wat power nodig hebt als het mis gaat met wat zeil oppervlakte.
    Liever nu dus wat teveel installeren en de boel op het gemakske laten draaien dan het schip in het riet of bomen te laten varen omdat je net niet genoeg power had om bij te sturen.

Standaard

ja riet en bomen ik heb er ervaring mee achteraf kan je er eens met lachen maar toen was het helemaal niet om mee te lachen ik hing met een opblaasbootje aan mijn schip en het trok me over heel de vaarvijver het riet in en ik kon niets doen om heb tegen te houden

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Goede topic beantwoorder BUZZY10719's schermafbeelding

Standaard

Mooi gedaan. Wat de waterdichtheid betreft hoef je je geen zorgen te maken met deze motor. Deze kunnen zonder probleem onder water werken. Word zelfs gedaan om ze in te "rijden" met auto's. Motor volledig onder water steken en laten draaien.
    Ikke Dus

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BUZZY10719 Bekijk bericht
    Mooi gedaan. Wat de waterdichtheid betreft hoef je je geen zorgen te maken met deze motor. Deze kunnen zonder probleem onder water werken. Word zelfs gedaan om ze in te "rijden" met auto's. Motor volledig onder water steken en laten draaien.
    dat klopt maar dan moet je wel telkens de lagertjes smeren als ie nat geweest is, ik hou het dus op normaal droog , maar geen paniek mocht er eens water in komen.

Pagina 12 van 12 EersteEerste ... 289101112

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten