Hoofdsponsor

1/35 Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Mooie vorderingen weer en aardige oplossing voor het koperen dakje :)
 
Altijd tof als deze weer eens verschijnt en is weer knap gedaan.
 
Mooie tip wat die ramen betreft, iets om te onthouden.
 
Marc,

Voor het opvullen van de ramen zou ik Kristal Klear gebruiken (product van Microscale). Dit product is speciaal ontwikkeld om raampjes op te vullen.
Werkwijze : met tandenstoker een druppeltje Kristal Klear in de raampjes aanbrengen en het product wordt volledig transparant wanneer het is opgedroogd.
Nu heb ik de indruk dat de “glaslaag” vrij dik is en een beetje wazig wit en ondoorzichtig (kan echter aan de foto liggen). Hoe dan ook het aanbrengen van Kristal klear is misschien een beetje langer werk doch ik denk dat het resultaat beter zal zijn.
Voor de rest, mooie vorderingen aan uw model.

Mvg

Airbus56
 
Allen natuurlijk weer bedankt om te reageren.
@ Aris, buiten fotograferen heb ik ook geprobeerd haalt niet uit, je zal ze ooit met het blote oog moeten bekijken om het gezicht te kunnen waarnemen.
Eenmaal ze op het schip zitten ga je het ook niet goed zien hoor, ze kijken immers naar het water en hangen onder de overloop.
@ airbus56, ik hen een gelijkaardig produkt staan maar ben speciaal voor de houtlijm gegaan, deze word nog wel een beetje helderder maar blijft inderdaad uiteindelijk wel wat wazig.
Het glas in die tijd was ook niet zo transparant als nu, bijkomend als het glashelder zou zijn en doorzichtig moet ik ook nog een interieur knutselen zoals bij "de zeehond" en dat ben ik niet van plan :) .
Er komt wel nog een gele flikker led achter, uit een elektronisch thee lichtje, en dat geeft net het beoogde effect alsof er een lantaarn hangt in de hut.
vgr Marc
 
Hee Marc, ik moet nog even bijlezen vanaf pagina 1 maar vind het een leuk onderwerp dus haal nog wel in schat ik :)

Je hebt er in ieder geval een 'nakomertje' bij ;)

radiografistiesch groetje :)
 
Altijd welkom, je weet dat ik niet van de snelste bouwers ben.
Gaat dus nog wel effe duren voor ie gaat varen.tijd genoeg om bij te lezen dus.
 
Zo dan, heb vanmiddag van A tot hier zitten smullen van het verslag ^^
Deze Black Pearl ziet er al fantastisch uit Marc aicPNa.gif

Prachtige bouw en interessante technieken met fraaie toepassingen gezien.
Had eerlijk gezegd nooit gedacht dat men echt ging varen met op deze wijze gebouwde houten model schepen.

Dat zwarten van hout met azijn waarin staalwol heeft gelegen, werkt dat bij alle soorten hout ?


I'll be wait'n fer ye progress matey, Aahrrrr !!6O9T08.gif
 
Leerzaam verslag iets om te onthouden
 
De laatste weken af en toe wat tijd gevonden om verder te werken.
zo hebben we ons een tijdje bezig gehouden met het schilderen van de koperen dakbedekking van de overhang.
Na wat foto's bekeen te hebben van geoxideerd koper zijn we zelf aan de slag gegaan met verschillende groene en blauwe tinten tot ik zelf tevreden was van het resultaat. ( hopelijk jullie ook)
De versiering die bij de vorige update volgens mij nog een extra laagje zwart nodig had viel hierna helemaal weg in de achtergrond die al even zwart was.
Met de restjes verf op mijn palet van het dak , met een snelle beweging hier en daar een veeg uitgedeeld met het penseel ,mijn inziens een echte verbetering.
Tot slot na het vernissen nog met ruw amber opnieuw de randjes geaccentueerd door een wach en de afloop van water proberen te simuleren met wat strepen aangebracht met een stijve borstel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voorlopig ga ik hier bij laten, de zeemeerminnen zal ik pas later monteren als het schip veel verder is gevorderd om beschadiging te voorkomen. Ik moet nu de romp nog te dikwijls naar alle richtingen keren en draaien om het RC gedeelte binnenin geplaatst te krijgen.

Waar ik wel aan verder kon was het beplanken van het bak dek waar ik eveneens een rooster voor heb geprint via 3D.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hiermee is het eerste kunststof dek verdwenen op dit houten schip.
Om een start te maken met het eerste RC gedeelte , de te openen geschutspoorten, is hiermee een start gemaakt om deze te vervaardigen.
Opnieuw heb ik gekozen om fineer eik op een kunststof plaat te lijmen om alzo de waterbestendigheid en de stevigheid te vergroten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dit alles heeft weer het nodige stof en zaagsel te wee gebracht in het knutselhoekje, eerst maar eens opruimen en dan weer verder met het vervolg.

tot later, Marc
 
RC bediende geschutpoorten? Da's weerom iets anders, hoeveel gaan er zo open kunnen?
 
De eerste en de laatste vallen zeker af , de voorlaatste is nog een twijfelgeval.
Dit ga ik pas weten als ik effectief aan het testen ben.
Blijven er in het beste geval nog 7 of 6 over aan elke zijde van de 9 stuks.
 
Mooie vorderingen Marc,
ik vind de koperoxide kleur wel goed getroffen, mag misschien wat minder glimmend ?

Ben benieuwd naar de techniek achter de geschutpoorten...

Keep up yer fancy tinkerin' matey tWXBzB.gif
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan