Hoofdsponsor

1/35 Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Wauw schitterend die engel, knap werk
 
Schitterend die armenturen en vooral die voorsteven (knap gevonden en uitgevoerd).
 
dank u jongens voor al dat lof, hopelijk lukken de laatste stukjes ook nog zo goed.
 
Bedankt, allen.
Het boegbeeld hebben we even terug aan de kant gelegd maar komt uiteraard later nog terug.
Ondertussen heb ik de reling volledig kunnen afwerken en heeft de korte onderbreking zijn vrucht afgeworpen.
De touwen zijn maar ter illustratie en bescherming van de messing staanders zodat deze wat beter opvallen tijdens de verdere bouw.
Voor de stevigheid lopen deze pennen door tot in de lagere beplanking van de romp.
Eveneens heb ik ook bij de lager gelegen relingen een messing pin gestoken bij elke spant zodat het geheel goed verankerd is
Zoals jullie al wel gewend zijn van mij , foto's vertellen meer dan woorden,....

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Maar NU is de tijd aangebroken om deze maagdelijke white Pearl om te toveren naar de geduchte Black Pearl.
Er is geen weg terug eenmaal ik gestart ben dus hopelijk tot binnen enkele dagen..........
Marc
 
Marc, schitterend hoe u dat gemaakt hebt, mijn complimenten.
 
Mag ik eens informeren welk hout je gebruikt voor de beplanking en waar je dit aankoopt?
Fantastisch werk!!!
 
Van mij is hij al geslaagd zo naturel gewoon prachtig
Marc
 
bedankt Bart en Coachke,
ik vind hem nu ook prachtig, vandaar dat ik niet zit te springen om alles zwart te maken met wie weet wat resultaat :)

Yamato, ik haal mijn hout bij de lokale houthandel hier in de buurt.
type hout is afhankelijk van het schip of de bouw wijze. ( zie even mijn andere bouwverslagen )
Berkentriplex haal ik in Arendonk en linde of eiken fineer zoals in dit bouwverslag te Wechelderzande. ( zelf in planken te zagen of snijden )
ik heb nog nooit hout via het internet besteld.

vgr Marc
 
Je mag gerust zijn ben er helemaal weg van en bijna zonde dat dit word geschilderd top.
 
Prachtig schip Marc!
Bouw je dit volledig zelf? Of is dit uit een modelbouwkit?
 
Prachtig maar vrees er ook voor dat de donkere kleur veel van die mooie details zal wegstoppen.
 
Koen, ik bouw al jaren vanaf tekening, bouwdozen zijn niet echt aan mij besteed.
Erwin, Het is ook niet de bedoeling dat ze donker zwart gaat worden ben aan het proberen er nog wat hout kleur tussen door te laten komen.

vgr Marc
 
Ik blijf erbij ,houten schepen,dit is apart vakmanschap..
Hoe kom je erop ,dat boegbeeld!!
Marc dit is echt bewonderendswaardig om te volgen wat je hier laat zien,respect!!

Grtz yves,
 
nogmaals merci voor jullie interesse en waardering van mijn werk.

We zijn er bijna, een waterdichte romp, maar eerst moest ze er nog komen uit te zien als de BLACK Pearl.
Met een klein hartje en heel voorzichtig met een penseel hebben we bijna plankje per plankje bevochtigd met azijn waarin staalwol heeft gelegen zoals een thee zakje in water.
Uit de test plankjes wist ik dat als ik wat teveel aanbracht de eik meteen nacht zwart uitsloeg , het was dus een kwestie van niet teveel aan te brengen om een beetje natuurlijk effect te bekomen. Natuurlijk kon ik eventueel nog wel met wat schuurpapier bijwerken maar liefst zo min mogelijk.
Op de foto's zal je merken dat op sommige plaatsen er geen uitslag is en is het eerste gedacht "lijmresten ' maar op de testplankjes had lijm geen invloed op het zwart kleuren sterker nog ik heb met houtlijm en schuursel een plamuur gemaakt en zelfs deze werd zwart.
Misschien is het toe te schrijven aan mijn zuinigheid en zou bij meer bevochtigen alles wel zwart uitslaan. Maar eigenlijk was ik tevreden met het resultaat en na hier en daar toch nog maar wat schuren had ik volgend resultaat.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Hierna was het tijd om het nog zichtbare eiken hout wat maar te accentueren door een laagje, licht eiken hout beits, aan te brengen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu even wachten en hopen op de juiste weer omstandigheden het komend weekend .
Maar ook voldoende tijd om het geheel te behandelen met G8 (Polyurethaan hars) zodat de romp waterbestendig wordt.
hiervoor heb ik vermoedelijk toch 2x een uurtje nodig met daartussen een wachttijd van 4 a 6 uur ( Niet zo simpel dus, althans niet voor mij )

Hopend tot snel met foto's vanaf het water, Marc
 
Ik vind het al goed gelukt hoor, denk niet dat een schip in het echt ook egaal zijn kleur behield.
 
Beste Marc in het begin dacht ik wow dit is zonde dat trekt op niks , maar nu ik het een paar maal heb bekeken vind ik het toch mooi , knap
Ik kijk al uit naar het vervolg
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan