Hoofdsponsor

1/35 Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

ok, even mijn buikje vol van het 3D tekenen , de eerste test prints zijn doorgestuurd naar een club lid , even wachten op het resultaat voor we opnieuw gaan tekenen.
Met hulp van Amazone de nodige geschut stukken gevonden zodat we de hoogte van de bordessen definitief kunnen bepalen.
De lijm aan de romp zal ondertussen wel volledig uitgehard zijn zodat we hier terug aan verder kunnen werken.
Het eerste werk was de valse kiel eruit breken voor we de bordessen plaatsten want het word alleen maar smaller en dieper om overal aan te kunnen.
Laat ik het vervolg met wat foto's vertellen dat is toch altijd wat duidelijker.

attachment.jpg

de bordessen even passen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
alles boven de kiel moet er dus uit

attachment.jpg

Na een dik 1/2 uur kon de zaag aan de kant
attachment.jpg

nog wat afwerken met een schuurpapiertje
en dan nog een 1uur om de werkplaats terug stof en houtrestjes vrij te krijgen.
tot later,Marc
 
Dat ziet er verrekte netjes uit Marc!

Fred
 
Mooi en proper patientiewerk, ge moet het maar kunnen.
 
Mooi en wat een meetwerk allemaal grt.
 
ondanks de koude van afgelopen weken, knutsel ik rustig verder in de verwarmde garage.
Alles boven het hoofddek heeft nu even mijn aandacht. De relingen zijn makkelijk te maken daar ze recht naar boven lopen en er geen bolling meer in zit ter hoogte van het hoofd dek ,zoals het zou horen.
Achteraan zit de bolling nog in de spanten die zijn blijven staan.
Zo kan ik makkelijk enkele balkjes kleven vanaf het berghout naar boven toe die als steun dienen om alzo de eerste laag van de reling te kunnen monteren.
attachment.jpg

attachment.jpg

Hierna is de achterspiegel aan de beurt. Om niet plankje per plankje te moeten stomen, buigen ,drogen en plakken heb ik via een toch wel moeilijker dan gedacht opspan systeem alle planken in 1x gebogen om ze de volgende dagen allemaal te kunnen lijmen, Het heeft me wel wat moeite gekost maar ook een enorme tijds besparing.
attachment.jpg attachment.jpg

en zoals je merkt is het resultaat best aanvaardbaar, nog wel wat bij schuren maar dat is voor straks als ook de flanken zijn beplankt met hun 2de laag.
Hierna het luizenplecht en de 2 opstaande wanden binnen in het schip nog voorzien van definitieve beplanking.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Als ik nu ook de flanken nog gedaan krijg volgend weekend kan begonnen worden aan de geschut-gaten,

tot later, Marc
 
knap werk Marc ken er niet veel van maar voor een leek als ik vind ik het mooi werk
Suc6 met het vervolg
 
Slimme oplossing bij de spiegel Marc.

Fred
 
Waarschijnlijk, voorlopig het laatse weekend geweest dat volledig in het teken stond van scheepsbouwen.
Ik dacht het vrouwtje soms op de achtergrond al horen vragen of ik nog niet in de tuin moest beginnen nu het gedaan was met vriezen
clear.png
.
Vrijdag alle planken aan SB in de stoom buis en vastgeklemd om te drogen. Zelfde principe als de spiegel maar nu een beetje makkelijker.
zaterdag alle 20 min een plank gelijmd en daarna de planken aan BB gestoomd en vast geklemd.
Zondag opnieuw alle 20 min een plank en zojuist alles netjes in vorm geschuurd.
Het aftekenen van de geschut-poorten kan van start gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hopelijk tot snel, Marc
 
Mooi werk steeds Marc.
 
zo, hier zijn we weer met een kleine update.
Na het voltooien van de romp dienen er dus helaas een hoop gaten in deze nog maagdelijke romp gezaagd te worden.
Een werkje waar ik steeds met enige terughoudendheid aan begin, zelfs na het zoveelste schip blijft dit een belangrijk punt waarna je of gelukkig bent of diep teleurgesteld mocht het mis gaan.
En tot op heden ben ik best gelukkig, dus het loopt zoals gepland.
Ik was begonnen met de geschut-poorten op het hoofd dek , mocht het misgaan in het begin was de schade relatief makkelijk te herstellen.
Maar alles verliep vlotjes al merkte ik wel dat de eik fineer snel splinterde bij het vijlen en schuren. De nog te vervaardigen poorten zal ik dus eerst gaan afplakken met papier plakband om dit splinteren tot een minima te herleiden.
Na het uitzagen en schuren kon ik L en R van het gat eveneens makkelijk de balkjes positioneren waartegen straks de binnen bekleding van de reling tegen moet komen. De kleefband tegen het splinteren maakte het eveneens een stuk makkelijker om alle poorten met behulp van een malletje netjes af te tekenen.
Bij de eerste poorten gebruikte ik het malletje eveneens om netjes binnen het lijntje de poort weg te vrezen met de dremel.
Maar al snel moest ik overstappen naar het systeem waar de 4 hoeken worden geboord en daarna met een scherp mesje verder uitsnijden, het was namelijk niet overal mogelijk het malletje stevig vast te klemmen zodat het niet verschoof.
Oeps wat een lang verhaal naar mijn normen, dus snel maar even enkele foto's van de vorderingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc
 
Heel mooi geschuurd en hele mooie openingen voor het geschut.
PS: dit weekend gaat het vriezen, niet goed om te werken in de tuin. :D
 
Ik was dit weekend aan de car-poort begonnen met de vernieuwing van het dak , volgend weekend sta ik op de beurs te Loon op Zand, dus helaas vriezen of niet, veel tijd om te bouwen zal er niet zijn. Maar gezellig babbelen over de hobby des te meer en dat moet toch ook af en toe kunnen.
 
Wow, de geschutspoorten zien er top uit Marc.

Fred
 
Prachtig Marc, de poorten zien er netjes uit.

Marc, wat is er te doen in loon op zand?
 
toch iedere keer ik kom kijken sta ik verwonderd te kijken naar uw werkzaamheden
knap hoor
Marc
 
Bart,er staat meer dan alleen stoom,al is dat wel de hoofdzaak.
Wij staan er als club met rc schepen op ele en stoom alsook enkele stoomtractoren.
Vorig jaar stonden er ook rc truck en andere clubs met schepen
 
Dank aan alle geïnteresseerden,en jullie lof betuigingen
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan