Hoofdsponsor

1/35 Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Fles wisky, houtje tussen de tanden en zagen.
 
voilà, alles opnieuw klaar voor een volgende hopelijk definitieve vaartest.
lood onderaan de kiel is ingepakt met epoxy en netjes zwart geschilderd. Diepgang komt nu op een 37cm.( met minder water diepte moet ik het niet proberen )

20220726_211733.jpg

Verder is al de schade netjes hersteld en de wanten en stagen terug op zijn plaats gemonteerd. staat de Pearl terug op zijn plaats te wachten op de volgende proefvaart, eerst nog wel eens in het zwembad en dan begin augustus hopelijk op de vijver ( als er niet teveel algen op drijven ) laat ons hopen dat de wind uit de juiste richting komt, letterlijk en figuurlijk
:yes:

20220727_194928.jpg
20220727_195001.jpg
20220727_194911.jpg
tot later, Marc
 
Wow dat je dat aandurft, varen met deze beauty maar dan vooral ook met die details en figuren.

Prachtig hoor.
 
Schepen moeten varen, vliegtuigen vliegen 😄

Schitterend model geworden en zal ook wel een eye catcher worden als je ermee gaat varen.
 
en we zijn weer terug..... de laatste aanpassingen zijn gebeurt en hiermee is het hoogtijd om een laatste test rondje in het zwembad te varen.
20220812_171540.jpg
20220812_140217.jpg
en natuurlijk een filpje


hopelijk ben ik zondag avond nog steeds de eigenaar van een varende Pearl.......
tot later, Marc
 
Ze ligt goed in het water, veel succes er mee Marc!
 
Mooie film en die gaat succes hebben overal bij jong en oud.
 
Zelfs voor de volgers is het goed om hem te zien varen al is het nu nog maar in het zwembad. Succes in open water.
 
Prachtig werk geleverd Marc, maar op bepaalde momenten sloeg mijn hart wel een slag over toen ik dat schip in volle snelheid de rand zag rammen.
 
Dat van u niet alleen :)
Gelukkig had ik dit tijdens de bouw al voorzien door van het puntje van de boegspriet een touw naar de kiel te spannen om het boegbeeld beter te beschermen, nu ben ik meteen overtuigd dat het ook werkt , al had ik het liever niet met zekerheid geweten.
 
Mooi om te zien. In open water zal de kiel niet zo te zien zijn dus nog mooier :)
 
Prachtig resultaat en een serieuze snelheid die dit schip haalt. Hij doet zijn originele broer alle eer aan.
Het moet een heel goed gevoel geven om als bouwer dit resultaat te zien. Benieuwd naar de maidentrip op open water. Top!
 
Even melden dat deze kapitein een Smile heeft tot aan zijn oren, filmpje volgt :)
 
Het was een lange weg van begin tot einde van dit project, maar nu begint het puur genieten van je werk... en het is prachtig om te zien ;)
 
Mooi man! Al goed dat je de geschutspoorten waterdicht hebt gemaakt want lijkt me nodig.
Ik wou nog komen kijken maar had iets anders aan de hand.

Nog veel vaarplezier ermee.
 
Heel leuk om dat filmpje te zien en ik begrijp dat je een lach had van oor tot oor.
Proficiat met dit geslaagd project!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan