Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip] - Pagina 14
Pagina 14 van 16 EersteEerste ... 410111213141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 232

Discussie: Capt'n Jack Sparrow's Black Pearl [wip]

Standaard

Marc succes met de nieuwe zaagtafel, maar die gebruik je goed geloof ik, en weer een hele mooie update
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

zo,zo, we zijn weeral dik een 1.5 maand verder zonder enige vooruitgang te kunnen tonen.
    Na heel wat uren tekenen en hertekenen aan de computer en volgen van bijscholing in avondonderwijs ( tijd voor fysiek bouwen schoot er bij in ) kan ik eindelijk met enige trots het begin van mijn hopelijk succes volle carrière als 3d tekenaar tonen.

Nog een hele weg af te leggen voor we professioneel aan de slag kunnen , maar voorlopig ben ik tevreden met de behaalde resultaten.

tot later met meer , Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Amaai das weer knap hoor , leuke details , ziet er al zeer goed uit
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Traditioneel is het hier een druk voorjaar, de tuin, klusjes aan de woning, de start van een nieuw vaarseizoen gecombineerd met jaarlijkse stadspark feesten, enz.
    Bouwen aan een schip staat dan op een laag pitje net zoals de forum activiteiten. Het aankomende te warme weer geeft hopelijk wat ruimte om een en ander terug op te starten.
    Laat ik starten met dit verslag terug bij te werken. Nadat de eerste stukken waren geprint en goed bevonden heeft de printer regelmatig aangestaan en kan ik een verder afgewerkt onderdeel van de Pearl laten zien.
    Starten doen we met de zeemeerminnen die de overloop moeten gaan ondersteunen. We hebben er hier uiteindelijk 12 stuks van nodig.
    Na de samen stelling , boven lijf en sokkel , die afzonderlijk geprint zijn word er eerst een hout kleurtje aangebracht. Hierna met enkele dunne laagjes zwart tot de kleur van het schip word benaderd. Eveneens dienen er nog wat versieringen geprint en geschilderd om hier en daar aan te brengen.
    De derde foto is een poging om het gezicht weer te geven, helaas slorp het zwart zoveel licht op dat ik er geen betere foto van kon nemen.

De ramen voor de overloop zijn nu allemaal gelijk, wat me eerder in de bouw echt niet lukte. De avond lessen 3d tekenen hebben dus hun vruchten afgeworpen.
    Om het glas in lood na te bootsen heb ik de ramen in houtlijm gedompeld welke vrij transparant opdroogt en het juiste effect bezorgd.
    Om dit te kunnen uitvoeren heb ik eerst een plasje houtlijm op een pvc kaft aangebracht en hierin de raam geplaatst. Dit alles een nacht laten drogen en de overtollige lijm afgesneden.

Het volgende werk was het dak van de overloop voorzien van koperen dak schalies. Ik heb geopteerd om deze te vervaardigen uit de kleefrondjes die studenten gebruiken om zaken in hun cursus te markeren. Het zou gek geweest zijn om rode te nemen vermits het koper toch groen dient te verweerd te worden.

Een beetje gelijklopend zijn ook de ramen en versieringen geplaatst in en op de overloop.

Tot slot is het papieren dak ingesmeerd met houtlijm om het te fixeren en de juiste pasvorm te geven tegen de romp van het schip.

Tijdens het nemen van de foto's viel het me op dat de ornamenten op de achter kant nog niet genoeg gezwart zijn ten opzichte van het houtwerk.
    Een klusje dat dus nog dient bekeken te worden voor alle meerminnen klaar zijn en het koper geoxideerd. Hierna kan de overloop definitief vastgehecht worden.
    Dit zijn dus de volgende klusjes op mijn te doen lijst,
    tot later, Marc

Standaard

De meerminnen vind ik tof geworden, misschien eens met dag licht beter bekijken, ik neem aan dat op zee het zwart toch ook naar grijs verweerd. De ramen heel slim gevonden chapeau.
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Mooie vorderingen weer en aardige oplossing voor het koperen dakje

Standaard

Altijd tof als deze weer eens verschijnt en is weer knap gedaan.
    Pascal

Standaard

Mooie tip wat die ramen betreft, iets om te onthouden.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Mooie vooruitgang.
    Marc S.

Standaard

Marc,

Voor het opvullen van de ramen zou ik Kristal Klear gebruiken (product van Microscale). Dit product is speciaal ontwikkeld om raampjes op te vullen.
    Werkwijze : met tandenstoker een druppeltje Kristal Klear in de raampjes aanbrengen en het product wordt volledig transparant wanneer het is opgedroogd.
    Nu heb ik de indruk dat de “glaslaag” vrij dik is en een beetje wazig wit en ondoorzichtig (kan echter aan de foto liggen). Hoe dan ook het aanbrengen van Kristal klear is misschien een beetje langer werk doch ik denk dat het resultaat beter zal zijn.
    Voor de rest, mooie vorderingen aan uw model.

Mvg

Airbus56

Standaard

Allen natuurlijk weer bedankt om te reageren.
    @ Aris, buiten fotograferen heb ik ook geprobeerd haalt niet uit, je zal ze ooit met het blote oog moeten bekijken om het gezicht te kunnen waarnemen.
    Eenmaal ze op het schip zitten ga je het ook niet goed zien hoor, ze kijken immers naar het water en hangen onder de overloop.
    @ airbus56, ik hen een gelijkaardig produkt staan maar ben speciaal voor de houtlijm gegaan, deze word nog wel een beetje helderder maar blijft inderdaad uiteindelijk wel wat wazig.
    Het glas in die tijd was ook niet zo transparant als nu, bijkomend als het glashelder zou zijn en doorzichtig moet ik ook nog een interieur knutselen zoals bij "de zeehond" en dat ben ik niet van plan .
    Er komt wel nog een gele flikker led achter, uit een elektronisch thee lichtje, en dat geeft net het beoogde effect alsof er een lantaarn hangt in de hut.
    vgr Marc

Standaard

Voor alles is een oplossing je moet er enkel maar opkomen. knap gedaan met die groene klevertjes. Ben nieuwd naar het eindresultaat
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Thx jongens

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten