Hoofdsponsor

1/43 Carrera GO of 143 als start voor 7-jarige?

Firewolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 nov 2017
Berichten
398
Hallo

Mijn petekind wordt 7 binnenkort en toont wel enige interesse in een racebaan. Ik ken hier zelf weinig van. Als ik zo een beetje rondlees lijkt het me dat Carrera sowieso een goed instapmerk is.

Maar hier zie ik nu verschillende producttypes: GO, 143, 132, ...

De GO serie wordt vooral voor kinderen vanaf 6 jaar aangeraden. Is 1/43. Een logisch vervolg zou dan de 143 serie kunnen worden.
Nu lees ik wel dat GO analoog is en 143 digitaal.

Kunnen we met GO beginnen om te zien of het hem echt wel interesseert? Als we ooit naar 143 stappen, blijven dan GO onderdelen bruikbaar? Of beter direct naar 143?
De vader en ik willen toch wel dat het naar de toekomst toe beetje leuk uitbreidbaar is.

Iemand ervaring mee? Tips?

Groetjes
Frank
 
Beste Frank spijtig kan ik u daar geen advies in geven alhoewel ik er eentje heb op 1/24 om mijn maat en ik op te oefenen op echte slot car races die ooit eens in Antwerpen plaats vonden die kleine bolides haalden toen toch gemakkelijk 90 kmh
Maar de twee racebanen zijn om wangedrag van de eigenaar ter ziele gegaan , het was wel duur voor een jonge gast waar ik van spreek is van in de jaren 1968
Maar ik weet nu wel dat Carrera 1 van de beste is , maar de mooi afgewerkte wagentjes zijn niet zo goedkoop he
Nu 1 tip wil ik nog meegeven zorg ervoor dat er altijd een 8 gevormd word eender hoe , reden dan legt elk wagentje dezelfde afstand en niet degene die in de kleinste bocht rijd niet de korstte weg aflegt
Marc
 
Carrera is heel betrouwbaar en je kan alles van wisselstukken nog steeds vinden,2 jaar geleden heb ik de mijne uit 1968 doorgegeven aan de kleinste van mijn neef..die hebben nu nog de grootste lol en elke maand ga ik met hen nog een race doen!!!
 
Ik ken er niets van, heb wel al gehoord dat Carrera een goed merk is.

Waar ik persoonlijk zou op letten is dat het een schaal is die bruikbaar is om een volledig landschap rond te maken met gewone modelbouw. Zijn ze allemaal 1/43? Misschien is dat combineerbaar met 1/48?
 
Als je met een anologe baan begint en naar digitaal, met de Go, kan je er rustig van uitgaan, dat misschien de baan, nog bruikbaar is. Voor de rest kan je gevoegelijk aannemen, je de auto's zal moeten ombouwen naar digitaal, als daar een ombouwset voor is, dus ws niet meer kan gebruiken. Verdere uitbreiding voor analoog, hoogstens bij kopen op het internet, want ik denk dat er nog veel van in omloop is.
Als je direct wil beginnen met een set waar je aan kan toevoegen dan direct beginnen met digitaal.
Echter dan het prijskaartje, dat gaat een gok worden, of je kiest voor een set wat eindigt, of iets wat je kan uitbreiden.
Maar met een kind van 7 denk ik de goedkoopste, de kans dat hij over de baan loopt, of andere onhandige dingen doet is zo groot, dat je de beslissing naar digitaal beter kan nemen als hi boven de 10 is en waarschijnlijk de analoge toch zijn beste tijd heeft gehad. Dus eigenlijk kan ik niets adviseren
 
Ook veranderen de interesses van kinderen met ouder worden. Zo stoppen ze allemaal met modelbouw als de meisjes hun intrede doen om dan weer als 40-plussers er mee te beginnen. Misschien kan je beter iets kopen waar je zelf interesse in hebt.
 
Ook veranderen de interesses van kinderen met ouder worden. Zo stoppen ze allemaal met modelbouw als de meisjes hun intrede doen om dan weer als 40-plussers er mee te beginnen. Misschien kan je beter iets kopen waar je zelf interesse in hebt.
De vader heeft ook wel interesse om zich met slot racing en modelbouw bezig te gaan houden.

Verder alvast bedankt iedereen voor tips en info. Heeft me geholpen om gericht bepaalde zaken na te kijken en op te zoeken.

We gaan voor een Carrera GO set. Is goedkoper om te starten. De baandelen van GO en 143 zijn inwisselbaar. De analoge auto's zijn mogelijk om te bouwen naar digitaal. Digitale wagens kunnen op een analoge baan rijden. Er is toch heel wat 1/43 scenery blijkbaar te vinden. En de start sets bieden precies allemaal wel één of andere 8-vorm aan.
 
Misschien om je een beetje jaloers te maken, ik woon in Dordrecht en doe boodschappen bij een AH. Dze heeft soms vreemde acties, daar staan al een paar dagen 4 carrerra's go te koop voor 44 euro ipv de 69 door/met een spaar actie
 
Mja, Dordrecht is iets te ver uit te buurt... :/
 
't kadootje staat klaar. 't Is de volgende set geworden...

38072702924_400f7f1413_c.jpg
 
Gefeliciteerd met de aankoop
 
Het racebaantje is goedgekeurd. Zowel petekind als de papa zijn er zot van... de mama zal er waarschijnlijk op een andere manier nog zot van worden... ;)

25144107098_2e0d5436fc_c.jpg
 
Leuk, daar zullen ze van genieten. Herinner me soortgelijke taferelen/foto's met mijn neefje. Denk dat het dit merk was zelfs. De competitiegeest kwam direct boven toen de nonkels hiervoor gingen zitten[emoji6].
 
Zalig doet me weer terug denken aan mijn jeugd maar dan op schaal 1/24 niet haalbaar in Belgie ,heb een tijdje Slot racing gedaan maar het was voor een student financieel haalbaar er waren twee racebanen in Antwerpen 1 in de Wolstraat niet ver van de grote markt en 1 in Deurne aan de vlieghaven allebei teloor gegaan door financieel gefoefel van de uitbater
De loopings vind ik als volwassene maar niks , voor die gasten wel die zien niks liever he , veel plezier met het racen en moge de beste winnen
Marc
P.s. nog een aardigheidje in de tijd dat we ( mijn schoonbroer en ik ) op het echte circuit reden was er een man in de club die had thuis in zijn garage een koersbaan tegen zijn plafond zodanig gemaakt dat hij ze kon laten zakken , deze had de vorm van het circuit van Zolder knap gevonden
 
Ik denk voor velen, net als voor mijn, jeugdsentiment, wie heeft er nu geen racebaan gehad.
Ook met mijn zonen veel met de racebaan gespeeld, mijn vrouw had dan zoiets van 'de kleine van mijn schoonmoeder is ook braaf' :D
 
Zo'n racebaan krijgen mijn kinderen alleszins ook nog cadeau :). We hebben nog een grote lege zolder die er wel gemaakt voor lijkt te zijn :).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan