Hoofdsponsor

1/24 Tim's Vw Golf 1 16V turbo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

coachke

Well-known member
Reporter
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.832
Beste vrienden ik ben zojuist gestart met een nieuw project ook deze heeft een dead line , ook voor een verjaardag van een vriend en ex collega ( technieker ) die heeft een wondermooie oldtimer een Golf 1 van 1974 deze is in de motorruimte gecleand , dat wil zeggen alle overbodige zaken zijn verwijderd of verplaatst zodanig dat je een ruimte ziet waar alleen een motor zit
De motor zelf is een 16V dat wil zeggen een 16 klepper wat te verstaan is dat in plaats van de normale 8 kleppen deze motor er 16 heeft dat doet de motor beter ademen en voert het vermogen enorm op , maar dit is niet alles in plaats van de motor zo te gebruiken is die helemaal open geweest en alles binnenin vervangen met o.a. nieuwe zuigers ( pistons ) voor een betere en hogere compressie en prestatie
Als de motort terug in elkaar stak hebben ze de gewone in en uitlaat vervangen door een enorme turbo met enorme drukvulbuizen dat alles tezamen resulteert in een kleine 400 pktjes
En Coachke heeft nu de eer om deze zo goed als mogelijk na te bouwen maar dan in het klein wel te verstaan , en als geste maak ik er in plaats van zo een plastieken kastje er een halve garage bij ( ik hoop dat het lukt )
Hier zijn alvast al wat beelekes om te kijken
De box art jullie stilaan al goed bekent

attachment.jpg

attachment.jpg

de inhoud op papier want er zullen delen veranderd worden of veranderd worden

attachment.jpg

het bouwplan

attachment.jpg

Nu onze Tim dat is ne speciale want van in plaats van de gewone GTI zetels die grijs en witte ruitjes hebben heeft hij er gele ruitjes in geplaatst

attachment.jpg

Nu het velletje decals was de enige houvast maar Photoshop is toch voor zulke zaken een prachtig tooltje
Ik heb gewoon de decals gefotografeerd , op mijn pc gezet en met photoshop de kleuren veranderd en dit is hat resultaat na alles geschaald heb en dezelfde afmetingen heb ingegeven

attachment.jpg

attachment.jpg

dat is voorlopig alles
grt
Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Succes met de bouw Marc, maak er iets moois van.
 
veel succes met de bouw
 
Laatst bewerkt:
Ok maatekes nu het licht op groen staat kan ik verder met mijn verhaal
Ik was al een stukje begonnen met de constructie van de poort en de zijmuur de vloer komt nog
Een plaat van onbekende structuur ( voor mij ) ooit eens gekregen van een overbuur het lijkt op een soort sandwich plaat met twee dunne laagjes zachte plastic met daar tussen stevig samen gedrukte isimo beter kan ik het niet uitdrukken
Het is veel harder dan balsafoam maar ik kan er toch ook in krassen

attachment.jpg

De zijwand bekleed met soort vulpasta om barsten en voegen te dichten mooi met een plamuurmes vlak uitgestreken en laten drogen , daarna het baksteen motief erin gegraveerd
Mijn eerste proefstuk was ook mooi maar klopte niet de bakstenen waren in kurk uitgesneden maar waren dikker dan de bezetting en dat is niet juist he
dit word het dan voorlopig

attachment.jpg

Ook de poort is al gemaakt en weer met die voor mij zo geliefde roerstokjes waar ik al veel mee gemaakt heb
Het begin

attachment.jpg

de tweede deur van de poort

attachment.jpg

poortje af

attachment.jpg

nu met bakstenen er rond

attachment.jpg

Op dit ogenblik ben ik aan het verweren , de poort heb ik met donker bruin pigment van Revell voorzichtig behandeld , ze krijgt nu een meer echter effect
Zo beste vrienden zo ver sta ik nu
Relaas zal ik wel mogen verwachten daar doen we het tenslotte voor he om ons te verbeteren he
grt

Marc
 
hier nog wat updates


attachment.jpg

attachment.jpg

de vloer heb ik ook van die plaat gemaakt was vrij eenvoudig , gewoon de vierkanten gekrast met een scherpe schroevendraaier daarna een stenen of betonnen platen wat schade gegeven , barsten en stukjes uit
Eerst heb ik zwart in de voegen geairbrusht en daarna een paar dunne laagjes grijs gegeven en de naden nog wat ingekleurd

attachment.jpg

even een dryfit gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat is het weeral , nu ga ik de lange muur aanpakken
Grt
Marc
 
Marc, ik denk dat het papier dat je daar beschrijft wel eens architectenkarton zou kunnen zijn.
Ziet er een interessante opstelling uit maar ga je de garage zo smal houden? Iets breder zou toch meer mogelijkheden bieden denk ik, zeker als ik naar die foto kijk van die gele Golf.

Tevens heb ik de indruk dat je stenen in de hoek van de poort niet ingetekend zijn zoals ze in het echt zouden gebouwd worden. Nu zie je dat ze niet mooi aansluiten hetgeen in werkelijkheid, voor de sterkte van de muur, wel zo zou zijn. Een eindsteen van de lange binnenmuur zou moeten aansluiten op gelijke hoogte met de stenen van de buitenmuur (poort). In het geval de lange muur ook een buitenmuur zou zijn dan zou de hoek aan de poort zeker als hoek moeten gemetst worden. Denk aan de Lego blokjes.
 
Ik zet er een stoel bij Marc grt.
 
Bedankt mannen @ Erwin dit was maar een proefopstelling hoor ik heb het verband zo goed als mogelijk laten doorlopen om de hoek als het dat is wat je bedoelt , nu zijn die twee platen maar tegen elkaar gezet nee nee ik heb er rekening mee gehouden , het zou anders ook geen zicht zijn
De breedte is goed zo hoor het mag ook niet te breed zijn juist genoeg voor de golf
In ieder geval voor het mee uitpluizen
Grt
Marc
 
Mooi begin Marc, ben benieuwd naar het vervolg.

Wat Erwin zegt over dat architectenkarton dacht ik ook, mijn dochter heeft 3 jaar architectuur achter de rug aan de UIA en haar maquettes zijn met hetzelfde materiaal gemaakt.

Wat hij zegt over de intekening van de stenen in de hoek, klopt ook als de garage in een keer gezet is, maar als hij tegen een bestaande muur gezet is met overname van de muur, dan wordt deze op een andere manier verankerd. Dit maar om te zeggen dat je er mee weg kan komen. :D

Ineens ook mijn stoeleke in de garage gezet, als het in de weg staat geef je het maar ne sjot ;)
 
Ok Erik maar er is rekening mee gehouden maar nu staat het zomaar tegeneen
Marc
 
De golf is nog niet gespoten, dus ik kan mijn stoeltje er ook nog tussen wringen, Marc heel veel succes
 
Nice maar zijn de scharnieren aan de deur niet iets aan de kleine kant?
 
Dag Marc,
een vraagje over de golf van je vriend.
Kan je eigenlijk z'n aanpassingen hen doen aan een wagen en dat nog door de keuring laten gaan zonder problemen?
Lijkt me erg heftig trouwens in zo'n karretje 400pk.
In alle geval tof project en heel leuk voor je vriend als verrassing.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Tom ten eerste bedankt voor uw reactie
Ten tweede deze wagen staat op O platen ( oldtimer ) en als de nieuwe wet er door komt zal deze misschien toch door de keuring komen , en ik denk dat ze hem dan alleen nog gaan gebruiken voor meetings
Tom het is een echte Golf motor die erin gaat weliswaar aangepast verder weet ik het ook niet hoor maar nu rijd hij op O platen rond
 
Merci, was het eerste vraag dat me te binnen schoot

Ik volg sowieso de bouw.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Wel marc je bent weer goed op dreef ,geniet er maar van ..
 
Nog wat updates van de garage
De vloer daar had ik nog niks over gezegd , deze is ook weer met hetzelfde materiaal gedaan als de wand
Tegenover Balsa foam is het iets minder kwetsbaar , daarom moet je wat harder drukken of krassen om hetzelfde effect te krijgen
Ik had de voegen eerst geprechadowd maar met het grijs er op te zetten zag je er niet veel meer van daarom heb ik de voegen opgevoegd met donkerder grijs
Nu ik ga het morgen meebrengen om wat reacties ( raad ) te zien bemachtigen hoe ik verder nog moet verweren
Heelwaarschijnlijk ga ik bandensporen op de grond zetten op de plaats waar altijd in en uit gereden word en wat olie vlekken in het midden van de vloer

attachment.jpg

nog wat details 1 voor 1 komen erbij het moet zowat een echte rommelachtige oude werkschuur worden waar een paar fanatieke Petrolheads hun wagen prepareren

attachment.jpg

wat oude reclame , er komen er nog hoor maar ik ga er beslist geen mannekesblad van maken

attachment.jpg

het geheel nog eens

attachment.jpg

misschien nog een kist scratchen om nog wat rommel in te zwieren of een palette ik zie wel
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan