Hoofdsponsor

1/24 Tim's Vw Golf 1 16V turbo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ergens kan ik niet anders doen omdat de punten zijn waar de box opengaat de achter en poort kant zijn 1 geheel en het transparante is het tweede deel en dat het daar niet zo goed past is een beetje normaal he
Ik heb het zo gemaakt dat het zonder transparant kan gezet worden en als het stofvrij ook nog gesloten kan weggezet worden
aan de velgen ga ik niet schuren ze zijn na een laag vernis heel wat beter geworden er is teveel kleine detail om te schuren zoals de minuscule boutjes als die weg zijn is het dan allemaal voor niks geweest he
Trouwens bedankt voor uw reactie
Marc
 
Zijn mooie vorderingen Marc.
 
Makkers na de tamelijk zware dagen van verhuis , boodschappen ( cadeautjes ) en feesten (?) heb ik toch nog iets kunnen doen , ben in feite blij dat het voorbij is als men wat ouder word en geenkleine kindertjes hebt rondlopen verwateren die feestdagen een beetje , en dan zitten we maar als twee oudjes naast elkaar wat tv te kijken , en daar was het dan ook al niks meer , ik kon toch niet naar beneden gaan he om te bouwen zodus
Ok iets anders nu , de ramen die rubbers heb ik altijd met redelijk succes goed recht uit de hand kunnen schilderen , sommige keren zelfs met een zwarte textmarker gedaan wat tot nu toe altijd nog mooi blijft
Afplakken vond ik altijd zo een gedoe , maar bij dit golfje toch geprobeerd en toen Marc ( oldie ) en Kurt en ik naar Almere getrokken waren om die fantastische cursus te volgen had ik een rolletje " Kip " tape meegebracht en ik moet zeggen dat dit wel een goede kwaliteit van tape is en daar heb ik de ramen mee afgeplakt en dat lukte aardig , met een sate prikker ( bij ons hier heet dat een tandenstoker ) mooi de randjes aangedrukt en met mijn nieuw verworven mesje van Filip wat geweldig goed snijd mooi rond de randjes gesneden en de overschot verwijderd en eerlijk het gaat goed zo

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo dat is het even voor nu , want nu even wat probleempjes op lossen van verf schade later nieuws daarover
Marc
 
Ondertussen de opgelopen schade kunnen oplossen
De schade

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat de oorzaak was daar heb ik twee verklaringen voor ( denk ik )
Ten eerste heb ik gezien dat op dat stukje ( vergeten) geen witte Zero Paint primer stond of ten tweede het zag er nogal mooi glad uit dus denkelijk niet geschuurd
Het geheel mooi afgeplakt en daarna terug in de witte primer gezet en terug geel gespoten
Het rare van deze bouw was dat ik een dik uurtje ervoor tegen mijn vrouw nog gezegd had dat is nu een bouw geweest zonder tegenslag , de ramen gingener zonder veel geklieder van zelf in het schilderen van interieur en de carrosserie ging ook goed , de wielen waren mooi en op tijd allee alles ging van een leien dakje tot dan he
Tankdop kwijt verf afgebladderd ,en nu heb ik echt schrik om verder te doen , het is zoals gezegd " de laatste loodjes wegen het zwaarst "
Komt wel goed hoor
Marc
 
Jammer van je werk Marc maar waarom spuit je alles in losse gedeeltes? Zo`n losse achterplaat plak je volgens mij er gelijk op zodat alles wat aan de carrosserie hang in ene keer gespoten word.
 
beste Ron normaal doe je zoiets maar het Golfje is gebouwd zodanig dat de twee laatste stukjes voor en achter als laatste moeten gemonteerd worden omdat die schuin onder de wagen komen en daarom het chassis nooit gemonteerd kan worden , ik had al problemen met het interieur en de bodemplaat in de carrosserie te krijgen , ik moest serieus wringen om de bodemplaat er tussen te krijgen
Als alles mooi recht loopt is dat geen probleem , maar deze loopt taps naar onder toe
Marc
 
Ok Marc dat wist ik dus niet, weer wat opgestoken.
 
Het plaatsen van body op chassis is idd voor de meeste modellen op de markt een hekel "wring"punt.
Ik hou ook altijd mijn hart vast als ik zover ben met een model van eigen bouwsel.
Het euvel van de geloste verf; ken ik jammer genoeg ook. Daardoor ligt mijn Samba bus effen aan de kant.
Niet tegenstaande de opgelopen problemen met uw Golf ben ik zeer benieuwd naar het eindresultaat.
Het kleur vind ik al heel goed passen bij dit model;
Eén van mijn volgende projecten is dezelfde ;) en de cabrioversie :8
 
Nog juist een paar zaken verricht de bumpers had ik met Alclad chrome gespoten maar dat beviel me niet zo , dan ben ik maar overgestapt naar BMF folie en hier was het resultaat zeer bevredigend

attachment.jpg

De tankdop dat was ook weer een spektakel , de originele moet ik per ongeluk in het frame hebben laten hangen en foetsie weg niet meer te vinden ondertussen was mijn vuilbakje al leeg gemaakt , wat nu ik moest er eentje hebben zeker voor deze auto
Even denken , ik had mijn Golf nog in de kast staan dus die er maar uitgeprutst , maar ja dan mankeerde die op mijn Golf , hoe moest ik dit nu oplossen ? Ik had een tijdje geleden in de Action zo een soort plasticine gekocht die in de gewone lucht hard word
Daar een klompje vanaf gedaan dat vlak gemaakt en het tankdopje er 1 x ingedrukt en een tweede keer nog eens ingedrukt maar het origineel er laten in zitten en na een tijdje drogen kon ik het dopje eruit halen en de afdruk zag er veel belovend uit maar wat nu ? Weer iets geprobeerd mijn warme lijm pistool ingestoken en eens warm de lijm er mooi laten invloeien en het resultaat verraste mij wel zelfs het gleufje waar men de contactsleutel moest insteken stond er mee op
Helaas is de foto die ik gemaakt heb niet zo goed gelukt , maar het is bruikbaar na het schilderen mooi in mijn Golf gekleefd probleem opgelost

attachment.jpg

Marc
 
Hij gaat goed hè Marc ?! Heb die kit ook al zien liggen hier in de Euroshop , was al geneigd om hem mee te brengen. Is bovendien 5 € goedkoper als in de modelbouwwinkel. Maar als de Kever af is wil ik zo graag de Mercedes 300 Sl van Tamiya maken. Wat een dillema 😄😄😄. Zoveel goesting en zo weinig tijd zucht
Goed gevonden trouwens van die tanktops 👍🏻


Grts Modest.
 
Modest dank u , het Golfke laatste generatie is een echte aanrader hoor
Nu beste vrienden ben weeral aan het einde gekomen van deze bouw , gisteren de voorophanging nog terug uit elkaar gedaan om hem nog lager te leggen de Golf stond vooraan veel te hoog nog is duidelijk op de foto's te zien maar helaas geen nieuwe beelden van de verlaagde versie , ik zal nog proberen want zaterdag gaat hij voor altijd weg naar zijn nieuw baasje

Hier nog enkele foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit zijn zowat de mooiste beelden die ik heb , heb er nog vele maar deze waren mijn keuze
grt
Marc
 
Vind ik mooi gemaakt, ik denkt dat er iemand zeer tevreden zal zijn.
 
Dank u Jan heb er werk genoeg in gestoken ik moet hem zaterdag zelf gaan afleveren
Tim is een gewezen werkmakker maar ik ken er niemand niet , ben wel wat zenuwachtig
 
Als ge dit hebt afgegeven zal het ijs wel gebroken zijn, of je iemand kent of niet
 
Knap gedaan en met lichten weeral wat meer .
Mooi geheel en best iets om tevreden over te zijn grt.
 
Mooie plaatjes van de Golf in zijn verlichte garage
 
Mooi gedaan hoor Marc , maar ik had de uitstulpingen in de wielkassen liever zwart gezien zoals bij de echte GTI

grts Anthony
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan