Hoofdsponsor

1/24 Tim's Vw Golf 1 16V turbo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Nu de velgjes in aantocht zijn ben ik al gauw verder gegaan met dit project , met name de verder afwerking afdekking garage om deze een beetje stofvrij te houden
Benodigdheden

attachment.jpg

De achter- en zijkant van de garage in hardboard uitgesneden met een Stanleymes ging redelijk goed , ik kon het zagen maar in recht zagen ben ik niet zo een artiest in ( alleen tegen mijn vrouw he ) en om mijn cirkelzaag ervoor uit te pakken is het te klein voor
De platen waren ineens in 90° aan elkaar gekleefd met een warme lijm pistool , kom ik toch wel een spuitbusje geel tegen zeker denkelijk dat waar de 2pk in gespoten is , dan maar de zijkanten ook in kleur gezet


attachment.jpg

Met de transparante plaat ben ik verder gegaan om het dak en de twee zijkanten uit te snijden

attachment.jpg



Eens dit werkje achter de rug was ben ik aan de afwerkingsprofieltjes begonnen , een paar maanden terug heb ik toevallig bij de firma Lucas een klein verstekbakje gevonden met het bijpassende zaagje een ongelooflijk handig tooltje om de moluurtjes te zagen in verstek

attachment.jpg

attachment.jpg

Na deze in zilver te hebben gespoten ( spuitbus action ) heb ik ze gekleefd met sec lijm en kwam tot diet resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu maar wachten op de wieltjes dan kan ik de Golf verder afwerken want deze moet nog omlaag gebracht worden
Marc
 
Dat is best een mooi resultaat Marc, origineel bedacht zoals wel vaker. Daar zal iemand heel blij van worden.
 
Inderdaad knap gedaan en eentje om op te schrijven grt.
 
Heel knap daar zal iemand heel gelukkig mee zijn
Marc S
 
Mooi gedaan Marc, zoiets wil iedereen wel graag krijgen.
 
Allee het hek is weeral van de dam , vrijdag de hele dag thuis gebleven wachtend op mijn pakje dat maar niet wil komen , vrijdagavond bericht vanuit Duitsland dat ik vrijdag het pakje geweigerd had waarom weet ik niet er is zelfs iemand bij ons thuis gebleven als ik een kleine boodschappen deed er was dus niemand aan de deur geweest , dit is nu al de derde keer dat dat bij ons voorvalt
1Keer zelfs zag ik het autotje van de post voor mijn deur staan en we dachten dat het voor de buren was ja dada er stak een briefje in de bus dat we zogezegd niet thuis waren ik word daar mottig van ( ben ik trouwens al )
Nu zoals jullie wel al wisten weer mee gaan verhuizen bij Oldieman , omdat hij naar betere plaatsen verhuisde leuke nette woning en tot mijn allergrootste verbazing hadden ze voor mijn bewezen diensten iets laten maken wat mij ongelooflijk overweldigd heeft ben er trouwens nog steeds van aangedaan , want dat hoefde toch helemaal niet , vrienden onder elkaar hoeven toch geen geschenken he maar ja in dit geval was er geen terug weg
Ik ga het jullie tonen

attachment.jpg

Volledig in metaal gelazerd denk ik prachtig geschenk he , het deed me wel echt deugd en ik ga het zeker een ereplaats geven in mijn living want een uurwerkje was daar niet
Oldieman ( Marc ) en familie bedankt hoor
Marc
 
Mooie klok en mooi gebaar.
 
Ja Marc, de post... kan ik ook verhalen over schrijven.... zowel Bpost als PostNL.

Wat een prachtige klok! Ja, zo zou ik er ook wel eentje willen.
 
Prachtig geschenk Marc, een unicum dat je moet koesteren, te meer daar je weet wie het je geschonken heeft.
 
Jaja mannen dat zal ik zeker koesteren het hangt al boven mijn televisie in het salon gewoon prachtig
Marc
 
Ziet er inderdaad erg mooi uit, een mooi gebaar van waardering voor wat je hebt gedaan!
 
Een hele bijzondere mooie klok
 
Beste collega's bedankt voor uw reactie , het is inderdaad een zeer mooi gebaar
Niet dat ik het niet mooi vind maar het hoefde echt niet dat Marc me dit schonk ik had de verhuis ook zo wel gedaan daar zijn vrienden toch voor he ?
Marc
 
Een mooi gebaar voor een mooie bewezen dienst!
 
Mensen die echt interesse hebben in zulke zaken moet je je bij Oldieman aanmelden die weet waar het vandaan komt
Die man waar ze het gehaald hebben maakt alles zelf thuis en maakt zaken naar de vraag van de klant het is dus niet alleen VW , de man is zelfs van plan om naar meetings te gaan of beurzen om zijn creaties te tonen hij maakt van alles heb ik me laten wijsmaken zelfs de snuit van een mini die dienst doet als bar
 
Ik heb nog niet stil gezeten , maar ondertussen de verhuis met Oldieman meegeholpen daarom kon ik niet al te veel posten
Maar ik ben weeral een stukje verder , heb ook de geprinte velgjes binnengekregen vanuit Duitsland zal ze direct tonen
Eerst de bodemplaat of chassis het is niet echt een chassis eerder een platform dat voor verschillende doeleinden gebruikt word zoals Audi , Seat en Skoda vanop dat platform worden dus andere modellen gebouwd
Nu het chassis hier staat in zijn kleur en ligt klaar om verlaagd te worden van de achteras heb ik spijtig genoeg geen beelden kunnen maken

attachment.jpg

De voorpoten heb ik op deze manier ingekort

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zo staan ze er onder , de zilveren kleur van de poot is niet normaal dat wil zeggen een standaard poot of been is normaal zwart maar bij deze veerpoten deze zijn regelbaar , vlak onder de veer is er in de fabriek schroefdraad getrokken zodanig dat je de schotel op en neer kan zetten , in Belgie is het enigszins toegelaten maar de moeren moeten dan welop 1 stand vastgezet worden en nooit meer veranderen daarom worden hier altijd de poten er terug onderuit gehaald voor de technische controle

attachment.jpg

De uitlaat zit er ook onder een klein beetje verweerd en achteraan de gemonteerde achteras

attachment.jpg

De velgjes zijn zo binnen gekomen deze worden in 1 keer geprint en staan op 4 steuntjes , toch een knappe uitvinding dat 3D printen

attachment.jpg

De velgranden zijn in Alclad gespoten en zien er werkelijk goed uit
de center stukjes zijn ook al in kleur gezet

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?
attachmentid=103094

zo zien ze er gemonteerd uit
1ding is een beetje misgegaan en dat zijn de bandjes die er bij geleverd waren zijn veeeel te breed ze gaan gewoon niet onder de auto , na alle webshops te hebben afgeschuimd en niks gevonden te hebben zat er maar 1 ding op en dat was de originele bandjes aan te passen maar dat is toch wat tegengevallen ik kreeg ze niet mooi rond geknipt ze staan er voorlopig op tot ik iets anders heb of vind wat de tijd dringt en er is nog het een en ander te doen

attachment.jpg

de gemonteerde versie

attachment.jpg

op dit moment ben ik bezig met de chroom sierlijsten aan te brengen brengen met BMF en het ziet er goed uit tot nu toe maar dat is voor een volgende keer
grt
Marc
 
die laatste foto zegt niet zoveel, maar mooi werk (denk ik, wel jammer dat je deze niet een beetje kon schuren tot ie glad staat...)

de garage ziet er top uit, de profieltjes vind ik persoonlijk een beetje slordig gemonteerd...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan