Hoofdsponsor

1/24 Tim's Vw Golf 1 16V turbo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Dank u Erwin
Die plastieken punaise had ik al eens gebruik maar dan wel de andere kant de kleine kant voor schaal 1/35 het kevertje achter de schuur maar zonder licht he
Marc
 
Heel mooi Marc je bent goed bezig en de complimenten!!

Wim
 
Echt prachtig gevonden wat verlichting betreft.Ook de vloer is heel mooi.
Marc S
 
Hier ben in weer eens even , heb een kleine update , er komen nog knappe dingen maar daar moet ik de beelden nog op mijn pc zetten
De bekleding ja onze Tim moest zo nodig gele ruitjesstof hebben , hoe heb ik dat opgelost wel gewoon een copy gemaakt van de decals alleen de zetel decals eruit gehaald en deze in photoshop een ander kleurtje geven , daarna op gewoon printpapier geprint een paar laagjes decalspray over gedaan goed laten drogen , uitgeknipt en met verdunde houtlijm mooi op de stoelen gekleefd als alles droog was matte vernis overgespoten

attachment.jpg

attachment.jpg

en zo is het geworden
Marc
 
Hoe heb je de bodem onder de zetels gedaan? Ik vind dat niet in je topic (of ik kijk er weer over). Dat zou ideaal zijn voor de bekleding van de cockpit van de Mech.

Je garage vind ik zeer geslaagd, enkel het einde van de lange witte muur vind ik vreemd. Daar waar die aansluit bij de poort. Het is net alsof ze gestopt zijn met bepleisteren voordat het helemaal klaar was. Het witte gedeelte vind ik super gedaan, die oneffendheden zie je veel in een garage en ze komen goed uit met je verlichting.
 
Thanks
Heb dat nogal gedaan zo en dat lukt best maar dunner papier zou nog beter gaan denk ik , je zit altijd met de rand van het papier en dan moet je dat voorzichtig bij penselen
Ik heb ooit eens iets gezien waar men gewoon de foto overzet in een laag vernis , juist weet ik het niet meer maar die man spoot met blinkende vernis meerdere lagen over een foto waarna als alles goed droog was weekte hij het papier van de vernis en die foto bleef in de vernis zitten
Daarna legde hij die op een benzinetank van een Chopper en werd terug met vernis overspoten zo in die aard was dat
marc
 
Mooi gedaan in ieder geval grt.
 
Mooi gedaan Marc, ben benieuwd naar de andere foto's!
 
Netjes gedaan hoor, je had natuurlijk ook transparant decal sheet kunnen gebruiken afijn zo is het ook opgelost :)
 
Ik weet het Ron maar er is een maar ik heb hier thuis zeker 10 witte en 10 transparante decal vellen liggen en heb ondervonden dat op de transparante de kleuren niet zo mooi overkomen ze blijven min of meer doorschijnend
Om die reden heb ik het zo gedaan de print heb ik in PDF afgeprint dan word alles vele zuiverder ( trucje van een drukker bij mij in de straat ) in JPEG zijn de lijnen niet zo zuiver
Marc
 
barfwachting van de velgen die ik in Duitsland heb laten 3D printen , iemand die ik leren kennen heb in Houten ,snel nog enkele zaken verricht
Zoals een intercooler gemaakt van een oude Porsche radiator ( recup )
ik ga weet wat uitleg geven voor de mensen die het interessant vinden
Ok wat is een intercooler ? Je kan een intercooler het beste vergelijken met een gewone autoradiator maar ditmaal gaat er geen koelwater door maar gewone buitenlucht
Hoe gaat het in zijn werk , de turbo maakt dat de aangezogen lucht een overdruk krijgt van +/- 0,9 bar dus bijna 1kg per vierkante cm druk , deze lucht stroomt via dikke buizen door de intercooler naar de motor waar die dan gemengd word met benzine nevel , juiste dosering om een brandbaar mengsel te krijgen om dan zo in de motor verbrand word en dan op zijn manier de turbo aandrijft om weer nieuwe zuivere lucht aan te voeren
Nog een weetje per liter gekoelde lucht zal men ongeveer 1 pk winst maken dus hoe groter de intercooler hoe meer pk er word ontwikkeld , daarom zie je dikwijls 2 intercoolers staan of zeer grote en daarachter bevind zich dan de gewone autoradiator
Eerst een idee van het maken van de intercooler
Het gescratchte stuk radiator

attachment.jpg

de intercooler met een luchtbuis

attachment.jpg


Voila " Problem solved " probleem opgelost dus om verder te gaan , het volgend beeld laat zien hoe de turbo zijn werk doet naar de intercooler

attachment.jpg

nog een paar foto's over de stand van zaken nog enkele retouchkes en het motorcompartiment is bijna klaar

attachment.jpg

attachment.jpg

Marc
 
Laatst bewerkt:
Altijd heel fascinerend om zo'n motorcompartiment tot leven te zien komen!!

Good job...
 
Thanks ik hoop alleen dat de toekomstige eigenaar er tevreden mee zal zijn
Marc
 
Prachtig en wederom interessant!
 
Ook bedankt hoor
Ja ik heb ondervonden dat toch wel wat mensen deze gegevens wel leuk en interessant vinden daarom probeer ik altijd wat info te geven
Tenslotte iedereen is niet van alles op de hoogte he , zo heb ik sinds ik hier op het forumgeraakt ben ook het een en ander te weten gekomen zoals canopy had ik nog nooit over gehoord en telkens ik dit woordje las hoorde ik het in Keulen donderen , en nu weet ik ondertussen wat het is
Zo leer je ( zoals ik ) op je oude dagen nog wat bij he , ik spreek voor mezelf hoor
Marc
 
ziet er niet slecht uit, maar ik mis nog een beetje bling op de buizen van de intercooler... ik weet niet welk een metaalverf je gebruikt hebt, mss is deze polijstbaar om meer de bling van het origineel te krijgen...
 
In feite wel heel tof van garagist in het echt naar garagist in de modelbouw met het voordeel dat je weet hoe het in elkaar zit knap hoor Marc grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan