Hoofdsponsor

1/24 Tim's Vw Golf 1 16V turbo [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik vind de kieren in de vloer nogal contrastrijk, mij lijkt het realistischer als je die kleurverschillen zou kunnen overbruggen en nuanceren.

Voor de rest ziet het er keurig uit.
 
Wel marc ik geniet nu weeral van je geleverd werk en de toewijding wat betreft de details..
 
Ik moet nog verder verweren ik weet alleen niet goed hoe daarom breng ik het mee morgen
Luc bedankt voor je commentaar
marc
 
Vandaag nog even iets kunnen verder werken maar nu aan de Golf
De motor word deels gescratcht omdat het een andere motor is dan degene die er in zit
Later ook beelden hiervan , maar nu de stoelen die zijn ook niet juist en diende ze gewijzigd
Wat scheelt eraan ? wel eenvoudig de stoelen kloppen niet met de Europese modellen , ik heb al dikwijls gezien op tv of in films dat Amerikaanse stoelen met de kopsteun 1 geheel vormen en dat is hier bij ons niet , zodus de kopsteun eraf gezaagd dichtgemaakt en twee gaatjes in gemaakt en met een kopspeld de stangen gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Veel beter he ?
grt
Marc
 
........

wat oude reclame , er komen er nog hoor maar ik ga er beslist geen mannekesblad van maken

Ik heb anders iets dat misschien kan dienen?
Ik ga het direct klaarleggen om morgen mee te brengen ;)
 
Prachtig hoe je die persluchtslang en verlengdraad gemaakt hebt, lijkt net echt.
 
Ik zal het morgen meebrengen dan kunnen jullie het echte werk zien en keuren want anders zal je het misschien nooit te zien krijgen he , in januari gaat het naar zijn baasje
Marc
 
Hallo vrienden modelbouwers na onze meer dan geslaagde leden dag heb ik toch nog wat kunnen werken , ik had mijn garage vignette meegenomen en Erwin heeft me weeral flink op weg geholpen met raad en zeker daad waarvoor mijn dank nogmaals
Iets waar Roy en nog andere leden toch wel aanhaalden was dat de groeven te breed waren ( neem ik vast en zeker mee naar een volgende bouw ) en het contrast was te groot , nu heeft Erwin het nodige hulpgeboden door lichte schaduwen te leggen voor mij bijna onzichtbaar maar uiteindelijk na in het goede licht te houden zag ik toch degelijk verschil
Mijn bodemplaat heb ik nu verder onder handen genomen en ben tot dit resultaat gekomen
zo was het


attachment.jpg

zo is het nu

attachment.jpg


Nu even iets anders voor de mensen die de naam turbo kennen maar de werking ervan niet kennen

attachment.jpg

attachment.jpg

de foto van de echte maar deze heeft een jasje aan om de hitte die er af komt wat tegen te houden

attachment.jpg

Vrienden ik hoop dat ik jullie niet verveeld heb met mijn geschreven tekst
Zo dit is het voor even , ik kom later terug met nieuwigheden
 
Zo belangrijk weetje over die turbo dat er denk ik veel mensen niet weten, over dat stilleggen.
 
Het is daarom dat ik het jullie laat weten , het is een foutje dat veel mensen maken zonder het te weten
Straffer nog als je van een lange rit thuiskomt is het zelfs goed even de motor stationeer te laten draaien om het toerental te laten zakken tot normaal en dan stilleggen
grt
Marc
 
We staan weeral wat verder de motorbay oftewel motorcompartiment moest veranderd worden omdat Tim zijn wagen " gecleaned " is , wat wil dit nu weer zeggen he ? Wel eenvoudig bedrading word zodanig weggelegd dat men er bijna niks van ziet, de batterij verdwijnt naar een andere plaats ook zaken die weg kunnen worden weggeslepen zoals steunen zodanig dat alleen de motor in al zijn schoonheid te zien blijft
Dus moet ik volgen he
het origineel zoals het in de kit zit

attachment.jpg

hier moet een stuk weg

attachment.jpg

daarboven zat een soort wateropvangbak waar de ruitenwisser motoren de aanzuiging zit van de verwarming dat werd afgeschermd door een plaat met een dichting op ook deze moest eraan geloven
Om tot dit resultaat te komen

attachment.jpg

Nu is het nog wachten tot zaterdag om de juiste kleur te vinden op de beurs
 
Zonder een grondige kennis van auto's zou je dit project niet kunnen doen denk ik. Grondige verbouwing.
 
Inderdaad een grondige verbouwing.Ook een mooie uitleg wat betreft de turbo.
Marc S
 
Ik mankeer iets in de garage ( in feite nog meer ) verlichting , oude verlichting die er nog hing en ook nog werkt
Hoe begin je aan zoiets ? Wel eerst eens gegoogeld naar oude lampen dan een beetje ( een heel klein beetje maar ) gebrainstormd en kwam op deze oplossing
We kennen het allemaal wel he die pinnetjes waar we posters of foto's mee ophangen

attachment.jpg

DE grootste half ronde eraf gezaagd in het midden een gaatje geboord groot genoeg om een LED lampje erdoor te steken ; Een string LEDtjes van de Action kost geen 2€ er zit een batterijhoudertje bij wat moet een mens nog meer hebben he
Twee gaatjes geboord waar de lampjes moeten komen en aan de achterkant de bedrading gesoldeerd
het resultaat

attachment.jpg

licht aan

attachment.jpg

attachment.jpg

En ??????
 
Ik denk dat ze in Coachke zijn garage nog aan't werk zijn, want er brandt nog licht ;-)

Knap gedaan Marc, ook de garagevloer is veel beter, leuk die olievlekken, maar dat komt toch niet van da Golf'ke, zo proper die motorruimte.
 
Zeer nette garage geworden, mooi gedaan, de vloer is heel mooi opgeknapt
 
Garage vloer is een hele verbetering Marc en het is een mooi geheel geworden .
Volg met veel aandacht grt.
 
Dat is een beetje door jullie toedoen , goeie raad gekregen en geluisterd bedankt hoor
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan