Hoofdsponsor

1/24 2CV Charleston [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik denk dat de oorzaak gewoon is dat geel heel moeilijk dekt en dat je het effect pas ziet als de verf droog is.
 
Erik het is een raad die ik ook gekregen heb op dit forum, en wil het nu toch vermelden, Als je geel spuit, moet je hem eerst dekkend wit spuiten, om daarna geel te spuiten. Heel veel succes met de nieuwe poging
 
@Pascal: dat is het leerproces hé, niks erg beter nu meteen ingrijpen dan achteraf er spijt van hebben dat ik het niet gedaan heb zoals bij mijn kever cabrio.
@Buzzy10719: dat zou inderdaad kunnen
@Aris5: Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen.
 
Ik heb ooit een Stuka gebouwd bij de buren. De neus moest ook geel zijn. Ook eerst de mist in gegaan omdat het niet wou dekken. De gouden tip was eerst het machien in het rood spuiten en dan geel. Dan krijg je ook een warm geel.

Grts Modest.
 
Ik heb ooit een Stuka gebouwd bij de buren. De neus moest ook geel zijn. Ook eerst de mist in gegaan omdat het niet wou dekken. De gouden tip was eerst het machien in het rood spuiten en dan geel. Dan krijg je ook een warm geel.

Grts Modest.

Nu noem je net twee kleuren die niet goed dekken: geel en rood. Dat het resultaat naar wens was is mooi meegenomen, maar wil je een goede dunne onderlaag voor geel dan kun je normaal gesproken goed beginnen met wit.
 
Of wit met wat geel erdoor ;)
 
Als ik geel moet spuiten, dan leg ik eerst een laag in Dessert Yellow als basis ;)
Zoals bij mijn Fokker DR.I, met dit als resultaat:

attachment.jpg
 
Ik heb dat toch ook gehoord dat je een rode of oranje basis moet zetten om mooi geel te krijgen
Marc
 
@Beyond, mooi geel op je vliegtuig, bedankt voor de tip, de grondverf die ik ga gebruiken heeft ongeveer die kleur, iets lichter denk ik
@Coachke, bedankt voor de tip

Ik ga gewoon een aantal testplaatjes spuiten, dan kan ik zien wat het beste resultaat geeft naar mijn goesting, wit, rood, oranje of de grondverf (~dessert yellow)
 
Al een tijdje stil hier, maar vandaag de airbrush vanonder het stof gehaald en wat verf in het rond gespoten :D

Als eerste de kleurlatjes in de basiskleuren gezet met een borstel.
attachment.jpg

En dan een dun laagje geel er over, zoals je kan zien dekt het slecht op het oranje en het rood, wel op de grondverf en het wit.
attachment.jpg

Dus moest ik kiezen tussen wit of gewoon op de grondverf, gekozen voor de grondverf.
Dus spuiten maar....

attachment.jpg

De 'carrosserie' werd ook gespoten, maar door een fout van mij, slecht geschuurde grondverf, was er een fout in de lak waar ik niet mee om kon, dus in het badje met remolie....

attachment.jpg

Volgende keer beter....
 
Das zeker volgende keer , ik geloof er echt in mislukken komt bij mij ook voor hoor
Suc6 makker en van Oldieman ook die heeft tot 2 feb geen internet van in oktober al aangevraagd ze zitten al van 18 december zonder internet en tv gezellig he Proximus daar moet je zijn
Marc
 
Das zeker volgende keer , ik geloof er echt in mislukken komt bij mij ook voor hoor
Suc6 makker en van Oldieman ook die heeft tot 2 feb geen internet van in oktober al aangevraagd ze zitten al van 18 december zonder internet en tv gezellig he Proximus daar moet je zijn
Marc

Ik had een verdikking ter grootte van een speldekopje niet weggeschuurd, en zag het na het geel, dus door het geel geschuurd, nog geprobeerd om het op te lossen, maar ik maakte het alleen maar erger....

Dat van Oldieman is ook wel balen, pff van service gesproken...
 
Ja bij dit soort kleuren kan je dat gedonder niet hebben dat blijf je altijd zien. Maar ach nu heb je nog wat extra plezier met je kitje ;)
 
Hey Eric,ik ben nu ergens waar WiFi is en dus maar eens profiteren om op het forum te kijken.Het is wel duidelijk dat je weet wat je wil.Je merkt dat er iets niet lukt en je begint opnieuw maar zo ga je uiteindelijk bereiken wat je wil en zal je tevreden zijn.Zo gaat het met mijn chevy ook,die heeft ook al verschillende nieuwe laklaagjes gekregen.Ik zet er geen tijd op om iets af te krijgen want ik weet van mijn eigen dat het dan een ramp word.Verder wens ik je veel geluk met de bouw van je geitje.
Marc S
 
Bedankt voor de fijne reacties, morgen heb ik hopelijk wat tijd om hem uit zijn bad te halen en hem terug een kleurtje te geven.
 
Goed afspoelen he Eric en goed laten drogen
Ben eens nieuwsgierig , ik zal duimen
Marc
 
Zij die durven en proberen gaan vooruit grt.
 
Jammer van de body, maar komt wel goed als je opnieuw begint. Nog even over die testlatjes : die zijn in hout en hebben dus een zuigende ondergrond waardoor je resultaat niet correct is aangezien een bouwdoos plastic is. Ik gebruik altijd eerst plastieken wegwerplepels zie mijn kevertopic. Bovendien kun je die volledig afwerken zoals je kit en er lekker op los experimenteren
Benieuwd naar het vervolg

Grts Anthony.
 
Jammer van de body, maar komt wel goed als je opnieuw begint. Nog even over die testlatjes : die zijn in hout en hebben dus een zuigende ondergrond waardoor je resultaat niet correct is aangezien een bouwdoos plastic is. Ik gebruik altijd eerst plastieken wegwerplepels zie mijn kevertopic. Bovendien kun je die volledig afwerken zoals je kit en er lekker op los experimenteren
Benieuwd naar het vervolg

Grts Anthony.

Ja, dat had ik in je kever-topic gelezen, helaas had ik er geen in huis.
Bedankt om mij hier even aan te herinneren, heb ze nu op het winkellijstje gezet.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan