Hoofdsponsor

1/24 2CV Charleston [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Amaai joeng ge geeft er nogal een lap op , goe bezig hoor
Ik weet een geitestoel is gewoon een buis waar wat stof in hangt maar een Charleston had dikkere zetels en als je kan mogen de ruggen dicht van de voorste stoelen
De rest ziet er goed uit
Marc
 
Bedankt voor de fijne reacties.

Revell heeft plastiek meegeleverd om de achterkant van de stoeltjes dicht te maken, dus dat gaat gebeuren. Maar eerst de zijkanten schuren.

Zoals Roy aanhaalt heb ik nu wel oog voor alle kleinigheidjes die niet goed zijn, wat een bezoekje aan de ledendag en een hobbykamer niet teweeg kunnen brengen... maar het belangrijkste is ik heb er plezier in om hier tijd voor te maken, vroeger moest het rap gaan (want had ik maar weinig tijd, hoewel dat een slecht excuus is), nu kan het goed gedaan worden.
 
Ik zou een rond mesje gebruiken om die stukjes vlak te schrapen, daarna even naschuren.

Dit werkt fijner en netter dan vanaf het begin schuren.
 
Ik zou een rond mesje gebruiken om die stukjes vlak te schrapen, daarna even naschuren.

Dit werkt fijner en netter dan vanaf het begin schuren.

Goeie tip, bedankt, anders wordt het ook wel veel schuren.
 
Ja en je krijgt het niet dusdanig makkelijk dusdanig strak en recht.
 
Op foto 2 zie ik nog een lasnaad aan de linkerzijde van de motor maar ik weet niet of je die nog gaat zien als die gemonteerd is.
Voor de rest goed bezig zou ik zeggen, blij te zien dat je vorderingen maakt.
 
Op foto 2 zie ik nog een lasnaad aan de linkerzijde van de motor maar ik weet niet of je die nog gaat zien als die gemonteerd is.
Voor de rest goed bezig zou ik zeggen, blij te zien dat je vorderingen maakt.

Ik maar zoeken en niet vinden, ik was aan de linkerzijde van de motor aan het zoeken, maar je bedoelde de linkerzijde op de foto. Dat moet ik inderdaad nog verbeteren, had ik over gekeken. Bedankt voor het opmerken.
 
Zoals in mijn vorig werkverslag gemeld was er nog wat werk aan de voorzetels, die gietnaden zijn ondertussen weggewerkt. Zoals Roy aanhaalde met een gebogen mesje geschraapt en daarna nog wat geschuurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij het bekijken van de motorkap zag ik aan de buitenkant een paar lijntjes die er niet horen, ik kan ze niet verklaren en op de foto is het enkel zichtbaar links van het midden. Het lijkt wel of je kan zien hoe de mal gevuld is geweest, omdat ik niet zeker was dat dit na het spuiten nog zichtbaar zou zijn dit maar even weg geschuurd.

attachment.jpg

attachment.jpg

De binnenkant van de motorkap vertoonde ook nog ejectionmarks, en omdat deze open kan moesten deze ook verdwijnen. De omtrekken wegkrijgen viel mee, maar ze zaten ook iets dieper in de naden van de motorkap en dit bleef opvallen. Uiteindelijk het deels opgelost door de diepte iets langer te maken, waardoor de overgang iets zachter gaat. Als je het weet zie je het nog, maar het springt niet meer in het oog.

attachment.jpg

attachment.jpg

Na al deze schuur, krab en opkuis werkzaamheden verdienden de onderdelen wel een likje verf. De airbrush stond direct te brommen van plezier op zijn nieuwe plekje en legde laagjes verf alsof het niets was. Ik moet zeggen het begint me beter en beter te lukken om een mooi laagje te leggen. De oorzaak van het gespetter heb ik ook gevonden, het is te zeggen, mijn hersenen wisten het eigenlijk wel, maar mijn vingers luisterden vorige keer nog niet goed :D
Eerst een stabiele luchtstroom, dan pas verf toevoegen en ja hoor dan lukt het wel!

attachment.jpg

Zo dat was het weer voor deze keer.
 
Keurig hoor. Leuk om te zien dat je heel anders te werk gaat dan bij je vorige model.
 
Keurig hoor. Leuk om te zien dat je heel anders te werk gaat dan bij je vorige model.

Dat heeft meerdere oorzaken natuurlijk, een daarvan is dat ik de eerste vooral af wou hebben en dat is een verkeerde aanpak, eigenlijk zonde van het model.
Uiteraard is er ook een deel leergeld te betalen, maar door tips, tricks, advies,.... van het forum hier en op de ledendag heb ik snel geleerd, er is nog een hele weg af te leggen maar het gaat de goede kant op ;)
Ik heb er ook echt plezier in dat ik nu op mijn hobbykamer zit en rustig er aan kan werken zonder dat de tafel leeggemaakt hoeft te worden, dat geeft een zekere rust.

En vooral ik heb er echt plezier in om het zo goed mogelijk te doen en 'foutjes' in de kit weg te werken.
 
Erik goed zo , je bent op de goeie weg
Marc
 
Klein Duimpje zijn laarzen aangedaan?
Je gaat met mijlen vooruit ;)
 
Coachke en Beyond, bedankt voor de fijne reacties.

Vandaag maar een beetje kunnen modelbouwen, dus de motor en de voorste ophanging er even in gemonteerd.

attachment.jpg

Bij een motor hoort een uitlaat, deze er dus ook ineens onder gehangen (moest voor de motor erin kon).

attachment.jpg

Omdat het bezoek er nog niet was, en het volgende in deze bouw airbrushen was, een 'nieuwe' doos open getrokken, meer daarover in de betreffende topic.
 
Probeer erop te letten om alles mooi uit te lijnen, want alleen dan houd je de illusie in stand dat je bezig bent met een verkleining van het origineel.

38927430602_9fbb8119f0_b.jpg

Dit zal deels aan de foto liggen, maar zeker niet allemaal nu de lijntjes daarvoor in te willekeurige richting staan.
 
Bij het bekijken van de stukken die in de grondverf gezet zijn, gezien dat er nog een foutje (gietnaad) zat in de neus van mijn geit.

attachment.jpg

Dus schuren geblazen en mooi rond maken.

attachment.jpg

Na het terug in de grondverf zetten ziet het er zo uit, nog niet helemaal naar mijn zin, met het blote oog valt het niet direct op, maar op de foto zie je aan de bestuurderskant nog een lijntje boven de 'pinker'. Morgen is zien of we dat opgelost krijgen.

attachment.jpg
 
Met het hier te posten valt me op dat het ook aan de passagierskant nog niet top is...
 
Op foto's wordt alles uitvergroot he :)

He.... ik krijg ineens een idee voor een aanvulling op een bepaald topic :D
 
Na het spuiten van mijn geit in het geel kwam ik dit tegen, tijdens het spuiten en net erna is me dit niet opgevallen.
Het lijkt wel of de verf tijdens het opdrogen gezakt is, ik vraag me af of dit kan komen omdat ik de raam heb open gezet tijdens het spuiten en de temperatuur toen daalde.

attachment.jpg

Ondertussen ligt het model te baden in de remolie, ik heb al de onderdelen die in het geel komen ineens mee in bad gestoken.
Ik ga een lichtere grondverf gebruiken, dan zal het geel sneller dekken, eigenlijk wist ik dat wel maar heb er geen erg in gehad bij het grondverven.

Ondertussen ook bougiekabels gemaakt.

attachment.jpg
 
Ik volg dit in stilte maar vind het spijtig dat er extra werkt komt maar zal wel goed komen grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan