Hoofdsponsor

1/35 Leopard 2 oefenproject [wip]

Camaro69

Administrator/V.I.P.
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
5.765
Deze kit heb ik al vele jaren liggen en ooit eens aan begonnen.
Wou eerst geen verslag maken maar ben op een punt gekomen dat ik hulp nodig heb.
De kit is gebouwd, camo uit de vrije hand gespoten,
details geschilderd, decals erop, sealer erover en een pinwash gegeven.
En nu mijn vraag.
Moet ik nu terug sealen voor ik met pigmenten aan het werk ga?

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jawadde onze Jelle laat hier eventjes een Leopard 2 op ons los !!!

Eerst en vooral, knap gespoten maat, en de glans laat nu toe om er diverse washes overheen te zetten, een globale vuile wash die je gedeeltelijk weer weg kan poetsen, zodat je vuile panelen krijgt, en een dunne pinwash voor het accentueren van bouten, rivetten, kieren tussen panelen etc...na droging daarvan kan je ook nog aan de slag met olieverfjes (dotjesmethode leg ik je graag uit als je die niet kent en toch wil toepassen), je kan dan lichte zonverbleking enz. creëren. Daarna kan je ook extra vuilaflopers aanbrengen (met olieverf of de bekende potjes waarvan ik er ook een aantal gebruik trouwens). Als dat alles achter de rug is, kan je de boel een beetje verder vermatten (maar niet té) met bijvoorbeeld Dullcote van Testors. Na grondige droging daarvan kan je dan met pigmenten gaan werken omdat deze zich in de structuur van de vermatte laag zullen kunnen nestelen. Op een glanslaag verdwijnen de pigmenten vroeg of laat. Pigmentpoeders kan je droog aanbrengen maar ook nat, met of zonder fixer of met evt. wat Acrylic resin die verdunbaar is met water voor mooie moddereffecten.

Hopelijk ben je iets wijzer geworden na deze diagonale uitleg over weatheren ? Vragen mag altijd !

Groten Guy
 
Blijkbaar ben ik al verkeerd gestart.:laugh:
Staat al een pinwash op.:wub:
Als je meerdere washes plaatst, ga je dan de vorige niet een beetje teniet doen met de thinner voor de volgende?
 
Da's geen verkeerde start hoor Jelle, er zijn mensen die beginnen met de pinwash. Je zal inderdaad van een voorgaande wash een beetje teniet doen maar daarom wordt het er zeker niet lelijker op, het is altijd wel een beetje spelen met de effecten die je wil. Als je er maar over waakt dat je washes niet te zwaar worden, want dan krijg je een onrealistisch donker model en dat is niet mooi.
 
wow wat is dat hier tegenwoordig , nu was ik een beetje op het modelbouw laddertje omhoog geklommen en dan komen hier de zware kanonnen me hier wat terug naar beneden stompen, zal ik mijn best wel doen
Neen Jelle grapje hoor da is knap man en dat voor een meestendeels een auto bouwer
Knap
Marc
 
Hoi Jelle, ik vind het er netjes uit zien, heb er geen verstand van, succes.
 
goed bezig, meneer Jelle
 
Ziet er goed uit Jelle , ook een allround bouwer aan het worden ;)
 
Amai knappe bak en mooie kleuren hoedje af grt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan