Hoofdsponsor

Anders / onbekend Neergeschoten Duitser (conversietje + tikje sculpting) [wip]

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Toch maar eens proberen om een ietwat dramatischer neergeschoten figuurtje te Frankensteinen met wat bijvijlen, snijden en corrigeren.
De basis is gelegd, nu is het zaak om de boel lekker naadloos in mekaar te werken, te verfijnen en dan af te werken met verf.
Het hoofdje is van Hornet, de rest zoals je kan zien van uiteenlopende kitjes. Belangrijk is om de rechterbroekspijp nog wat te laten zakken, voornamelijk deze moet nog wat meer sag krijgen. De knie moet ook de grond raken in deze houding. De rechterhand zal ik sculpteren, die komt in een pijnlijke houding te liggen.

attachment.jpg

Tot snel ! Jullie weten al waarnaar deze verhuist als ie hier af is !:D
 
Och arme drommel... maar wel een overtuigende pose man !

Die kleine aanpassingen lijken me inderdaad voldoende.

go for it ;)
 
Dat is al een mooie pose om te starten lijkt me.
Benieuwd... ;)
 
Je kan ook de linkervoet nog losmaken en iets meer gestrekt leggen. Dan vermijd je dat de staande houding nog doorschemert.
 
Houding is zeer mooi al denk ik dat de broek wat platter mag maar is ook wel een ferme uitdaging om het liggend te maken chapo Guy grt.
 
Pascal, de rechter broekspijp werd vandaag al platter gelegd, dat viel best mee, met het scalpel en wat schuurpapier kwam ik al een heel eind. Nu ligt de broek op de zijkant van het been.

Danny, merci !

Steven, de schoenen heb ik zo verlijmd.

Beyond, dank je !

Peter, soms mag het al eens wat meezitten he, 't is al moeilijk genoeg allemaal, toch ?
 
Morgen nog eventjes het menneke bekijken en dan kan ik gaan schilderen.

attachment.jpg
 
De rechterbroekspijp komt veel realistischer over na de aanpassing.
 
mmja... nu valt mij de plooing in de linker broekpijp wel wat op.
Zal in het diorama vast niet opvallen....vooral omdat de gezichtsuitdrukking en de pose
de aandacht trekken.

Het is aan jou of je tevreden bent...
 
Erik, thanks !

Peter, dat gevoel heb ik ook, zometeen 'ns even kijken wat we nog kunnen doen. Bedankt voor de insteek man.
 
Ziet er goed uit.
Alleen de linkerarm lijkt wat dikker en op de foto zie ik er nog een gietnaad op.

Peter
 
Ziet er goed uit.
Alleen de linkerarm lijkt wat dikker en op de foto zie ik er nog een gietnaad op.

Peter
Dit is volgens mij geen gietnaad hoor maar een stiknaad waar de twee stoffen aan elkaar gezet zijn ...
 
Ziet er goed uit.
Alleen de linkerarm lijkt wat dikker en op de foto zie ik er nog een gietnaad op.

Peter

Peter, ik stelde me de vraag of het een gietnaad of een naad in de mouw was. Schijnbaar denkt Danny er ook zo over. Hij ligt er ook niet op maar zit er in.
 
Moest de naad ni mooi zijn kan je deze nog altijd dicht maken,ik schilder dene steeds met fijne witte streepjes dan lijkt het een echte stik naad 😉
 
OK, op de foto lijkt het een gietnaad.
Maar als ik steeds de vraag stel: is dat een gietnaad of lijkt dat zo kom ik ook zo onzeker over, toch?

Peter
 
Broekspijp ziet er inderdaad beter uit.
De ander komt wel in orde vermoed ik :)

OK, op de foto lijkt het een gietnaad.
Maar als ik steeds de vraag stel: is dat een gietnaad of lijkt dat zo kom ik ook zo onzeker over, toch?

Niet echt hoor :nowink
Op foto is ook niet alles zichtbaar he ;)
 
Deze staat in de Humbrol jongens. Morgen werk ik hem af met olieverf.

attachment.jpg
 
Guy, ik wil niet moeilijk doen maar die vent heeft toch een erg lange nek hoor. (foto links onder)
Kan je dat niet wat camoufleren door bv. de kraag van zijn tuniek omhoog te stellen? of een camo netje als sjaal rond zijn keel?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan