Hoofdsponsor

1/35 Dodge WC-62 [wip]

Mooie insteek van modelbouw die je hier neemt, lijkt wel een soort van eerbetoon aan de zaken die zoveel jaar geleden hier in Europa gebeurd zijn.
 
Respect en heel benieuw naar het vervolg
 
Inderdaad dit is weer een stukje geschiedenis waar mensen niet snel aan zullen denken.
 
Laatst bewerkt:
Even bijgelezen in dit topic.
Het krijgt opeens een onverwachte wending die ik wel kan waarderen, eens een heel andere invalshoek gevonden.
Benieuwd hoe het zich verder ontwikkelt maar petje af voor je research alvast.
 
Het hoort nu éénmaal erbij beste vrienden,hoe kan je anders de soldaten zonder deze mensen een waardig en respectvol afscheid krijgen met respect ? tenslotte de slachtoffers hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid en alles mag en moet zijn plaats hebben in het heden zowel als het verleden.
(kijk maar naar onze streken die bezaait zijn met Militaire Kerkhoven en monumenten)mooi project Erwin.
 
Bedankt voor jullie opmerkingen en heel blij te lezen dat het toch iets is dat jullie ook zal bezighouden.

Ondertussen nog wat materiaal gevonden om de truck wat verder aan te kleden

attachment.jpg

zoals jullie zien moet er nog heel wat opgekuist worden of verwerkt. De kisten komen uit de restjesdoos, de medische kisten en de jerrycans voor water zijn van Resicast.
Medisch materiaal was aanwezig bij deze werken omwille van de-contaminatie en behandeling van de lichamen, ontsmetting en sterilisatie van de handen en materiaal, behandelen van eventueel opgelopen wonden tijdens het graven enz....

Ik heb ook al een foto gevonden waarnaar heel het dio zal verwerkt worden maar ik vrees dat het zo groot zal worden zodanig dat ik het dio in onderdelen zal moeten maken omdat het anders niet vervoerd kan worden en het zou spijtig zijn er nu geen rekening met te houden dat het in de toekomst zou kunnen gebeuren.
Momenteel denk ik aan volgende sub-delen:
1: een deel waar de Dodge een rol op speelt samen met de registratie en identificatie van de lichamen,
2: het plaatsen van de identiteit op de body bag,
3: het transport per draagberrie naar het graf,
4: de begraafplaats zelf, uitgebeeld in fases.

Rest mij ook nog een passende titel te vinden voor het geheel en hierbij had ik gedacht aan "In Honour" waarbij zowel het respect naar de gesneuvelden als naar de Graves Registration Units zou gaan.
Ideeën zijn altijd welkom.
 
En wij hebben geduld hoor veel plezier met dio en zet me een rij dichterbij grt.
 
You have a nice selection of stowage there E, should work out nicely
 
Tx G, been busy painting them in different shades of olive green.
 
Tijdje geleden dat we hier nog wat getoond hebben.
De Dodge is zo goed als af; hij moet nog enkel zijn schop-bijl-houweel krijgen en zijn achteruitkijkspiegel.

De lading is grotendeels aangebracht doch ligt nog los in het voertuig, het zal enkel vastgelegd worden als ie definitief zijn plaats gevonden heeft op het dio.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De witte houten stokken in de laadbak zijn "temporary grave markers" ook wel "white grave markers" genoemd. Zij werden gebruikt voordat de eerste houten kruisen geplaatst werden.
Meer uitleg hierover zal ik geven in het topic over het diorama "In Honour".

Deze avond wordt de Dodge voorgesteld in mijn club, hij werd in ieder geval al goedgekeurd door mijn vrouw en dat is ook belangrijk.
Opmerkingen en/of vragen zijn meer dan welkom.
 
Dit lijkt me prachtige verwering op de neus van de truck Erwin ! Leuke rekwisieten ook, en als de vrouw haar goedkeuring wegdraagt, zit je reeds gebeiteld.
 
Word weer een net model.
 
Hey,

Inderdaad, gisteren gezien en meer of goedgekeurd op de clubvergadering ;)
Subtiele verweringen waarvan ik liefhebber ben.....
Het onderwerp is zeer speciaal en wat ik gehoord heb van onzen E, gaat het wel wat worden.... ik volg zekers...;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan