Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Unimog logistiek platform & andere[wip]

Stond in mijn to do list, is buiten mijn comfort zone en is het eerste stuk modelbouw sinds 30 jaar denk ik.
Wat je er van moet verwachten is voor mij een even groot raadsel als voor de toeschouwer en op welk niveau het zal eindigen ook.
De bedoeling is dat het in ieder geval een no stress bouw wordt.

De basis is de gekende unimog, een aantal ervan zijn door de firma Carat aangepast voor de SF Gp (Special Forces Group) en vormen het logistiek platform bij sommige operaties.
Er is een bepaalde speling betreffende de afwerking zoals men op de foto's kan erkennen, de SF Gp is ook vrij handig met flex en laspost wat aanpassingen aangaat volgens het motto "het moet niet mooi zijn wel functioneel"

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Er bestaat een conversiekit van de firma Black Dog, maar de uitdaging is om het zelf te doen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had niet snel gedacht een topic van jou te zullen volgen, omdat zelfstandige figuren en bustes buiten mijn interessewereld liggen, maar hier ga ik inhaken en kijken wat je ervan maakt.

Begrijp ik het goed dat je die conversieset niet hebt, maar dat je gaat proberen de meeste dingen zelf te scratchen?
 
Klinkt raar maar is correct, het is al tijdje geleden dat ik een Vtg gebouwd heb maar een uitdaging is nooit slecht
deze twee wapens heb ik ook zelf gemaakt dus ik hoop dat de meeste stukken wel zullen lukken.
Voor de wapens op 1/35 ga ik beroep doen op de firma live resin, denk ik

attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ik kan dat wel waarderen hoor. Vaak is met scratchen zelfs iets mooiers te maken dan hoe een aftermarket-set het uitbeeldt.

Ik volg met interesse.
 
Hier zullen wel nog volgers bijkomen en ik ben er één van.
Als het niet mooi maar wel functioneel moet zijn veronderstel ik dan ook dat er geen 2 voertuigen dezelfde zijn of heb ik het mis?
 
Erwin, klopt ongeveer.
de laatste die geleverd zijn waren nog niet in operatie, zijn dus ongeveer identiek buiten de bewapening

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Grtx Jan
 
Aan unimogs heb ik nog gewerkt tijdens mijn legerdienst, en dit wekt mijn interesse wel, dus nog een stoeltje bij.
 
Ik zet er ook mijn stoeltje bij om te genieten.
Zal tevens eens in mijn foto arsenaal graven voor wat referentie foto's van die voertuigen, al zal je ongetwijfeld al wel de nodige info hebben.
Je maakt toch ook de standaard zwarte balkjes voor hun ogen mag ik hopen? Je ziet die SF'ers nooit zonder :)

succes alvast!
 
Mannen beetje in elkaar schuiven ik zet mijn stoeltje er ook tussen. Jan heel veel succes
 
Knap voertuig, en interessant dat je deze gaat proberen te scratchen... succes
 
Tijdens m'n legerdienst nog gereden met een unimog en m'n eerste diorama was er één met een unimog (niet om aan te zien dat dio...). Ik zal in stilte volgen.
 
Ik ga deze ook volgen, maar aangezien het hier zo druk is heb ik iets meegebracht, zo kan ik achteraan blijven staan om te genieten

attachment.jpg
 
Ja dan zal ik een setje moeten lenen om ook te kunnen zien he' xavier :D
 
bedankt voor het interesse, zal proberen jullie niet te beschamen.

Ben ook reeds begonnen met het samenbouwen van de kit en hier ben ik toch wel ontgoocheld van het niveau en pas juistheid.
Het kan natuurlijk zijn dat ik een slechte doos heb of rot verwend ben door wat ik anders doe, maar 90% van de tijd die ik er tot nu toe heb in gestoken gaat naar opkuisen en prutsen om het plus/minus passend te maken.

attachment.jpg attachment.jpg

Dit heb ik me zelf aangedaan, de grill uitgesneden voor maximale luchtkoeling "Ops in Tschaad, Mali"

attachment.jpg

Foto's van wat ik al gebouwd heb volgen, camerabatterij is plat.

Er zal in ieder geval veel onder het stof en vuil verdwijnen, een naked kit is uitgesloten bij dit niveau.

Grtx Jan
 
Jan, die grille zou nog beter kunnen indien je de hoeken zou aanpakken met een fijn driehoekig vijltje. Denk dat je nu een platte halfronde vijl gebruikt hebt.
Tussen het ster symbool eerst fijn gaatje boren en dan verder uitvijlen.
Uiteraard een groot geduldwerkje.
 
Wat ook helpt is misschien al ooit verteld is de achterzijde weg schuren tot het goed of beter is
Ook de Unimog heeft in mijn legerdienst een rol gespeeld wij hadden een ambulance ervan
Zalig voertuig dat bijna voor niets stopte of uit de weg ging
ik volg met zeer veel interesse
grt
Marc
 
Het is één van de vele voertuigen waarmee ik aanraking ben gekomen, het type 404 benzine was de standaard Unimog in het Belgische leger ,gedurende 15 jaar heb ik met zo een voertuig van alles uitgespookt in binnen en buitenland sterk en met genoeg wisselstukken en waterdichte ontstekingskaarsen....niet af te breken.
De nieuwe versie die hier gebouwd is ,heeft ook al zijn sporen verdient hoor een heerlijk comfort en techniek gecombineerd..de 404 was minder geschikt voor personen groter dan 1,70 m..en de luxe was de viermaalvier en het sper diffrencieel..gecombineerd met een winch..heerlijk sterk...
 
mmm interessant zo'n wespennest op wielen... inclusief scratcharbeid en figuren... :8

Klinkt goed allemaal Jan, ik zet er een laddertje bij om over de koppen heen mee te genieten ;)

Over de grill, fijn opkuiswerk tussen spijltjes kan ook mooi met dubbel gevouwen schuurpapier.

Veel plezier :D
 
Bedankt voor de interesse, heb ondertussen toch een klein beetje verder gewerkt.
Het onderstel zit in elkaar en heeft een grondlaag gekregen, vanaf nu is het samen zoeken en scratcharbeid.
Het zal dus niet snel vooruit gaan aangezien ik ook nog andere projecten lopende heb.

attachment.jpg

Ben er ook nog niet helemaal uit welke versie ik uiteindelijk zal maken, keuze is er genoeg aangezien enkel de laatste ongeveer identiek zijn.
Bouw technisch is de versie "tschaad" zal ik het maar noemen de gemakkelijkste

attachment.jpg

De laatste versie de moeilijkste

attachment.jpg

Alles andere ligt er tussen en is mogelijk, de bouwdoos van Revel is de enige die deze unimog heeft hier is de keuze dus beperkt wat het onderstel betreft.

Voor de wielen zijn er wel een paar aftermarket onderdelen op de markt, maar kwestie prijs is een doos van Revel Dingo 2 eerder een oplossing omdat er wel een paar onderdelen inzitten die ik eventueel kan gebruiken.

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan