Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

En hoe krijg ik het terug los, de meeste dingen die ik er me kleef breken nadien inplaats van los te komen.
En zoals geschreven de spreu van deze kit breekt als je scheef naar kijkt.
 
Als je een heel klein druppeltje gebruikt, breekt het makkelijk los. Ik zou het even uitproberen op een teststukje... moet nu helaas in gesprek anders had ik een voorbeeldje gepost. Heb je accelerator?
 
Ik weet wel van het bestaan af van Microscale Liquitape. Zelf niet gebruikt, wel gehoord dat het bevalt. Kan je diverse malen loshalen en weer terug plaatsen
 
Houtlijm lijkt me het beste komt altijd los maar goed wachten tot ie goed droog is
Marc
 
Bedankt voor de tips
Het lijkt een beetje op de "Hulk is driving" maar vind eigenlijk dat het wel past, er zijn nog wel enkele aanpassingen te doen.
Maar het is friemel, friemel dus het gaat maar langzaam vooruit

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Beste Jan op dit moment ziet het er heel erg speelgoedachtig uit maar u kennende zal dat snel veranderen
In ieder geval chapeau voor het verrichte werk ik denk dat het een topper zal worden
grt
Marc
 
Hey,

Ik zie deze soms passeren via FB.
Knap werk dat je doet met zo'n ombouw-project. ;)
 
Om zaken tijdelijk te fixeren gebruik ik de plakgum verkrijgbaar bij, hoe kan het ook anders......., de action :D


img_3342.jpg
 
Mooie vorderingen, hoe die armspieren van het figuur gedetailleerd zijn prachtig gewoon.
 
Mooi alvast en blijf in stilte volgen grt.
 
Ziet er inderdaad uit als een mini Hulkje maar zal een grote meerwaarde geven aan het algemeen zicht.

Vraag: die groene lasnaden op de dakconstructie, blijven die zo? Zien er momenteel volgens mij toch iets te grof uit.
 
In zo'n stoere bak moet je geen postkaartfiguur zetten, dus die biceps horen erbij.

Wat Erwin aanhaalde zonet heb ik ook, dat gevoel dat de lasnaadjes net iets te zwaar overkomen ?
 
Grijze Wolf, als je gebruik maakt van foto's, hoe doe je dat dan? Meet jij daar bepaalde punten bij op? Ik zie dat je ver in detail gaat maar dat je waarschijnlijk veel 'op het zicht' werkt. Probeer de foto's, of de plannen als je er aan kan komen, eens op 1/35 af te printen. Dat kan helpen om afwijkingen weg te werken, bijvoorbeeld aan het windshield. Als je het uitgesneden stuk er op legt, zal je zien dat de raamstijlen nu ongeveer tweemaal overscale zijn, waardoor het zicht onnodig beperkt wordt. Je hebt ook gebruik gemaakt van sprue voor de rollbars, vermoed ik. Dat is natuurlijk goedkoop voorhanden, maar gaat hier niet werken, want net iets te groot van diameter en waarschijnlijk nergens echt rond maar eerder ovaal van doorsnede. Ik raad aluminium buis met in de plooien een plastic kern aan. De winch ziet er al knap uit met al die stukjes, ik raad aan om een elektriciteitsdraadje te strippen voor de kabel want met twee dikke draden kan je dat niet reproduceren, al zie ik dat wel vaker gebeuren. Je zal er wel een mooie crew voor kunnen fabriceren. Succes met het vervolg en hou geen rekening met afwezige reageerders, want dat kan met de wind keren.
 
Hey,

Ik sluit me aan bij Guy en Erwin hun opmerking, maar voeg er een kleine aan toe, persoonlijk vind te 'buizen' wat te dik, dit in verhouding van het figuur in het voertuig zelf. Misschien is dit wel mijn gedachten, maar ik merk het toch maar op. Uiteraard bestaat de mogelijkheid dat dit in het echte voertuig zo dik is en dan vergeet je maar mijn opmerking.... :)
Ik vermoed wel dat je zicht hebt op de echte....;)
 
Bedankt voor de gefundeerde kritiek;

De lasnaden was ik zelf al over gevallen, een oplossing is in de maak en anders opnieuw.

De rolbaren is zo een ding, technisch gezien is de baar 10 cm de gebruikte spreu is zuiver gemaakt en rond geschuurd 2.8 mm wat neer komt op 9.8 cm maar komt optisch te dik over.

De windschermen; klopt vooral voor de bovenzijde, gezien beide nog maar in dryfit zijn is aanpassen nog altijd mogelijk. De vraag is of ik mij het gefriemel nog eens wil aandoen (waarschijnlijk wel). Ik kan ze natuurlijk beide in neer geklapte positie bevestigen dan valt het minder op :wub:

Het afprinten van foto's in 1/35 is een goed idee, ik heb het gebruikt voor het maken van de Belgische wapens waarom ik het nu niet heb gedaan? "waarschijnlijk overmoed"

wordt vervolgt
 
Hey,

Aha ok dan, je hebt het nagemeten dan zal dit wel kloppen. Het is inderdaad zo dat deze een soort van optische illusie geven dat ze te dik zijn.
Hoe dan ook, knappe bouw, we blijven volgen...;)
 
Ik was eens aan het vergelijken met een plaatje op Pinterest (de moeite waard om het noodzakelijke profiel voor aan te maken om dat te kunnen bekijken), en toen zag ik dat de variant die daar getoond werd toch de gewone Unimog deuren heeft, dus Blackdog zat er niet noodzakelijk naast. Maar jij hebt nu toch maar lekker de andere variant...

attachment.jpg
 
Jan, het kan wel zijn dat er hier of daar iets wat overscaled is, en de opmerkingen daarover zijn natuurlijk ongetwijfeld goed bedoeld maar je mag niet vergeten waar het uiteindelijk altijd om draait : je eigen plezier in het bouwen. Mijn persoonlijke devies is, maak dat het er overtuigend uit ziet dan krijg je iedereen mee. Ik blijf het een bangelijk draadje vinden !
 
Bedankt voor de leuke komentaren, ik ben altijd te vinden voor kritiek en opmerkingen in beide richtingen.
Achteraf staat het toch in mijn kast, en zolang ik er een uitdaging in zie of voldoening vind in waar ik mee bezig ben is het Oke voor mij.

Steven je hebt gelijk, Black Dog heeft er een versie uitgepikt net zoals ik dat op een moment gedaan heb.
Ik heb het reeds geschreven, deze voertuigen hebben geen lang leven en worden nogal vlug aangepast volgens de noden en het terrein waar ze ingezet worden.
Er zijn dus veel foto's van veel verschillende versie, ik denk de laatste levering ziet er ongeveer identiek uit.
De versies in chronologische volgorde
Op de laatste foto is reeds de vervanger te zien op basis van een Toyota Landcruiser

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan