Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

Mooi opgelost en aangepast.
Zal wel een blikvanger worden als je daar met buiten komt.
 
Was bijna zeker dat aanpassing ging komen en het mag er zijn want is niet zo simpel grt.
 
Weer een stukje mooi werk en ik hou wel van dat witte spul op een model ;)
 
Ja ga mee met eerdere beweringen , het is gewoon knap voor een figuurschilder , ik ben van mening als je in iets zin hebt dan lukt het wel en nog wel knap ook nog
ik kijk kwijlend uit naar het vervolg
Marc
 
Dank je wel allemaal.
Ben zo een 25 jaar geleden gestopt met modelbouw en overgestapt naar figuren door plaats en tijd gebrek, aangezien die beiden nu terug voorhanden zijn ?
De rest is jammer genoeg ervaring en vingervaardigheid terug opdoen, alhoewel ik wel een deel vingervaardigheid meebreng uit figuren ombouwen.
 
Heb vandaag niet zo veel gedaan.
Alle Belgische militaire voertuigen die met lucht remmen werken hebben aansluitingen om extern met lucht te kunnen worden voorzien, dit om het mogelijk te maken dat ze afgesleept kunnen worden bij een eventuele panne.

het origineel

attachment.jpg

Op het model ontbreken deze, dus poging gewaagd.

de onderdelen

attachment.jpg
de montage in volgorde
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

en gemonteerd op de bumper
attachment.jpg

dit nu nog 3 keer

ondertussen vastgesteld dat de bumper eigenlijk niet diep genoeg is, verschil met het Duitse origineel en de Belgische versie.
Sh** happens, de meeste zal het wel niet opvallen
wordt vervolgt
 
Laatst bewerkt:
Mooi die update van de winch, ziet er veel beter uit.
 
Zoals geschreven in mijn eerste post wil ik deze unimog bouwen zonder aftermarket te gebruiken (eventueel buiten de wapens) en met de middelen en vaardigheden/technieken die ik heb.
Na enkele dagen tufftelen en prutsen heb ik een beschermingsrooster gemaakt met men punch & die set uit de dunste plastic card die ik bezit.
Het resultaat is niet wat ik gehoopt had, maar na de inspanning van het geleverde werk wou ik toch niet opnieuw beginnen.
Ook de aangebracht lasnaden zijn iets te grof uitgevallen, maar ik denk dat ik een hoekje ga schilderen om het echte effect te zien, anders pruts ik ze er terug af en opnieuw.

Stand der dingen
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Is ook bijna niet te doen om alle gaatjes netjes uitgelijnd te krijgen heb ook weleens een poging gedaan gewaagd aan die rijplaten als ze ergens in vast zitten :wacko:
 
Hey,

Ja Jan, dat is al een hele boel veranderingen die je hebt aangebracht.
Knap werk om zonder AM te werken en enkel op scratch, respect man.... :)
Dit gaat zeker een mooie persoonlijke wagen worden, ik volg, ook op FB.... ;)
 
In verban met die luchtremmen, de Unimog remt eigenlijk op remolie, de handrem op luchtdruk. die kleppen vooraan dienen inderdaad om afgesleept te worden en te kunnen remmen, maar achteraan dienen ze eigenlijk om een trailer met luchtdrukremmen te voorzien van perslucht. De linkse is met een gele en de rechtse is met een rode afdekklep.

Gzrt Bart
 
Dank u wel,
Heb wat gepruts aan de chauffeur, die moet er ergens tijdens de bouwfase in omdat ik vrees dat het anders niet meer zal lukken.
Dit wil ook zeggen dat ik op een gegeven moment moet beginnen met verven, iets wat ik eigenlijk enkel doe als ik alles gebouw heb.
Maar ik vrees dat ik er dan niet meer overal zal aankunnen.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Ik vrees echter dat het daardoor een gepruts gaat worden met de hechting en zo
 
Ik weet niet hoe het komt maar is het de titel van dit draadje die me misleid heeft ? Nu zie ik hoe hard hier gewerkt wordt om een mooi model neer te zetten, mijn mond viel open Jan.
 
Bedankt Guy, titel is inderdaad niet garant voor wat er achter zit.
 
Een figurenman die een modelbouwkit maakt waar figuren bij komen... dat belooft welkome afwisseling ten opzichte van het relatief lage niveau waarop figuren op diorama’s veelal zijn weergegeven.
 
knappe vorderingen en je amuseert zich kennelijk wat te zien is grt.
 
bedankt

Een figurenman die een modelbouwkit maakt waar figuren bij komen

Over de figuren maak ik me weinig zorgen, het voertuig bereid me meer kopzorgen
Al wordt ik niet rap gefrustreerd de bouwdoos heeft toch al bijna een paar keer gevlogen, ik weet niet wat de ervaring is met de overige bouwdozen van dit merk. Maar deze spreu is toch zeer onderhevig aan breuken en flash.

aan de figuur werken is geen probleem tot nu, de moeilijkheid is dat ik het stuur en de stuurkolom aan de figuur moet bevestigen en nadien samen inbouwen. Anders krijg ik de figuur er niet in.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

nu moet ik tijdelijk het stuur en de kolom inbouwen zodat ik de figuur kan aanpassen, ik moet deze nadien nog kunnen verwijderen en daar heb ik voorlopig geen goede oplossing voor. ik ben dus opzoek naar een tijdelijke lijm die men nadien terug kan losmaken.
Iemand een idee
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan