Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

ik heb er geen verstand van ,maar ziet er zeker prachtig uit

Net als vele andere vind ik het moeilijk te reageren op bouwverslagen waar ik geen kaas van gegeten heb.
Het ziet er voor mij meestal allemaal even prachtig uit , natuurlijk steekt er hier en daar dan toch weer iets bovenuit maar het blijft bij bewonderen voor mij.
Persoonlijk kijk ik bij mijn topics naar het aantal kijkers en niet naar het aantal schrijvers , anders had ik het al lang opgegeven.
De gedachten erachter, als het echt niet interessant is komt men ook niet even kijken naar de laatste post.

Blijf dus vooral je bouwverslag schrijven want zoals ik zijn er velen.
misschien kan er ergens een waarderings-knop geplaatst worden door de forum leiding waar die lezers zoals ik dan toch af en toe op kunnen klikken. Zo dat de eigenaar van het bouwverslag weet dat er stille fans volgen die het verslag niet vol van wauuuuuw willen zetten om het niet te ontsieren of als dom over te komen.

succes met het vervolg
vgr Marc
 
Guy eesrt zal ik schrijven allereerst het is weer een waar kunst werk.

Het andere, deel, misschien ben ik een aah en aah roeper, omdat ik toch probeer te reageren, of mijn waardering uit te zeggen. En vergeleken met Guy, kan ik gewoon, geen aanmerkingen maken, want ik kan het niet beter. Dan is het niets zeggen, of een OOhh.
Mijn gedacht is, iedere bouwer, vind het leuk om te zien of te horen, wie er naar zijn werk kijken, zo ben ik en zo ben jij.
Dan een ander klein dingetje, als ik een antwoord bedenk, moet er iets zinnigs komen, nu weet ik van mijzelf, dan lees ik het laatste en kijk de foto's opnieuw. Juist door een reatie te geven, neem ik dan de tekst ende foto's veel beter op.
Dan zoals Roy schrijft, steel ik niet zijn methode, die blijft bij mij wel hangen. Weet ik hee dat las ik bij Guy, of bij Marc of bij....
Ik kan alleen zeggen, door simpel ooh en aah te schrijven, doe ik veel meer kennis op die ik kan toepassen dan door effe te lezen en naar het volgende item te rennen.
Dat er dan een item met veel berichten komt, aam het eind word het naar gereed, gezet, dan kan ik ook plaatjes kijken zonder iets te zeggen.

Nu ben ik niet degene die met de juiste ooh en aahs terecht komt....wat het aantal kijkers betreft...a die kijken even wat die zeur heeft iets geschreven en klikken weg, dan zou ik graag willen dat het aantal "bekijkers" een naam krijgt, en degene die 1 of 2 berichten terug even kijkt. Want ik ben meestal laat wakker, maar naar mijn idee zijn de meeste kijers toch familie van de Bingbots enzo


zie dit aantal aanwezigen om 00.36 Aris5, BingBot Spider BingBot (5), Baidu Spider Baidu (4), Google Spider Google (4)

Naar mijn idee even een reactie, betekend al dat je bestaat....

Dan afsluiten met een muziekje

https://www.youtube.com/watch?v=48jvcIrlNEI
 
Ziet er knap uit zeker met het loodfolie goed gevonden ( het is altijd interessant om zoiets te kunnen ( mogen ) volgen
Bij mij hoeft het maar wielen te hebben en ik ben een en al interesse , het is te zeggen meer dan het andere werk , wil ook niet zeggen dat het me minder interesseert hoor
Toch knap werk hier weeral
 
Ik wou hier geen problematiek of discussie starten, wat natuurlijk mag het betreft eerder een persoonlijke vraag.
Het fotograferen en schrijven neemt namelijk een behoorlijke portie tijd in beslag, tijd die ik anders aan bouwen of schilderen besteed.
Als dit gewaardeerd wordt is het helemaal geen probleem dan deel ik graag wat ik bouw of schilder, anders gezegd ik werk graag maar niet voor niets.

Wat de onderbouw van de unimog betreft, persoonlijk ben ik ontgoochelt van de kit. Het heeft me eigenlijk een hoop frustratie bezorgt na 25 jaar niets gebouwd te hebben, er is niets wat echt direct past of niet aangepast moet worden. Jammer

Grtx Jan
 
Mooie verbouwingen, als basis heb je natuurlijk een kit uit de 80-tiger jaren vast dacht ik...
 
het volgende deel

ik snijd eigenlijk de plastic card niet maar steek ze uit, werk voor deze kleine delen uitstekend.
Daarvoor heb ik me een deel gereedschap aangepast met de dremel

mijn belangrijkste wapens
attachment.jpg

het aangepaste gereedschap, setjes gekocht bij Action en dan de mesjes bijgeslepen zoals ik ze wil hebben in de juiste breete
attachment.jpg

de scriber en scalpels komen van een handelaar die medisch gereedschap verkoopt, liggen goed in de hand laten fijn werk goed toe.

de loodfolie komt van een vriend die een goudsmid kent, deze heeft ruw materiaal dan op dikte geplet. Vroeger kon men het bij sommige handelaars krijgen (verlinden bv) aan woekerprijzen voor een paar cm²

speciaal voor coachke

de loodfolie in een strook van 3mm gesneden
attachment.jpg

daarna mooi in het midden met secondelijm gekleefd
attachment.jpg

en met een rondvijl mooi uitgerold over de zijkanten
attachment.jpg

het eindresultaat
attachment.jpg

ondertussen zijn de vensters bijna af, de laatste zijkant deze morgen gekleefd
attachment.jpg

na een uurtje dan als het eerste stuk droog is, de boog en het laatste stuk gelijmd
attachment.jpg

Daarna op de voorzijde de bouten en scharnieren gelijmd (foto's zijn genomen na het maken van)
attachment.jpg

daarna heb ik de stukjes gesneden voor de ruitenwissers en deze dan samengelijmd
attachment.jpg
attachment.jpg

als deze droog zijn ga ik ze nog een klein beetje opschuren.

wordt vervolgt.
 
Laatst bewerkt:
Dat begint er toch wel erg mooi uit te zien allengs.
 
Zo een ombouw blijf ik toch zeer impressionant vinden, ik blijf volgen.
 
Weer een leuke update!
Jammer dat je zoveel werk hebt met het aanpassen, een beetje aanpassen is leuk, alles aanpassen is vervelend.
 
Dat zijn de werkjes die je plezier geven als het lukt en past top grt.
 
Ik heb er maar 1 woord voor geweldig , na zoveel energie erin te steken zal het toch weer een formidabel model worden
Marc
 
Deze zal aan geen kanten meer gelijken op de boxart :laugh: ;)
Mooie werken tot nu toe ;)
 
Na enkele vloeken en pogingen, blijft het voorlopig zoals het is.
De winch is compleet 15 x 15 mm en bestaat uit 75 stukjes die aan elkaar gekleefd en geschuurd werden.
gebouwd werd volgens de oude school, op het oog met scalpel en vijl en veel gesakker :8
De haak en de kabel moeten nog een beetje gedetailleerder worden, maar voor vandaag is de goesting op.
De aanwezige fouten vallen onder dichterlijke vrijheid, en komen voort uit het gebruik van verschillend referentie materiaal "sh** happens"

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Als het echt droog is zal ik nog een poging wagen om het onderste rolwiel recht te plooien, anders valt het onder maneuverschade

de twee IR lichten komen uit mijn bitbox

Wordt vervolgt
 
Laten rusten en wanneer er verse goesting is pas beslissen want er zit veel en knap werk in ( knap om volgen) grt
 
Ben vanmorgen gedeeltelijk opnieuw begonnen, de winch er terug af de wire cutter en platform voor de smokewerpers.
Een deel van de winch heb ik kunnen redden, het platform en de wirecutter heb ik dan maar opnieuw gemaakt.
Ondertussen is ook definitief de beslissing gevallen welke versie het zal worden, de voorlaatste gewoon om dat de laatste er te professioneel uit ziet en geleverd werd in zandkleur.

attachment.jpg attachment.jpg

de gerede winch nog zonder het onderste loopwiel
ik heb jammer genoeg geen foto's van de tussenstappen (batterij plat)

attachment.jpg attachment.jpg

er ontbreken nog een paar details, maar eerst goed laten uitdrogen en dan nog lichtjes sommige dingen terug recht plooien

attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Ik vind het er goed uitzien vooralsnog. Hoe zit de winch vast aan het chassis?
 
in het echt met vier bouten dwars door de bumper en chassis, twee links en twee rechts.
het onderste witte stuk is eigenlijk de metalen plaat waar vier draadstangen opzitten
 
Zeer mooie update jan als ik echtelijk mag zijn ben ik wel heel aangenaam verrast van dit fijne werk 😉ik ken jou enkel van figuur schilderen maar dit is echt heel goed gedaan....👌👌👌
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan