Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

Dat gaat goed vooruit en ziet er knap uit grt.
 
Eindeloos genieten en meegenieten zo'n projecten. Het ziet er goed uit vind ik.
 
De buizenconstructie ziet er nog steeds vrij fors uit, maar ik ben absoluut geen kenner dus ik reageer nu een beetje op m'n gevoel. Het kan ook heel goed, dat het er straks in de verf natuurlijker uitziet. En het zou ook kunnen dat deze voertuigen dit soort bescherming nodig hadden, in verband met bermbommen en dergelijke (als dit soort voertuigen daarmee te maken had of heeft).

En dan nu in de muggenzift-modus zoals men van mij gewend is. Voorop gesteld dat alles er mooi symmetrisch uit ziet, zie ik toch nog één kleine oneffenheid en dat is aan het voorscherm rechts. Daar meen ik een verdikking te zien. Ik heb het hier omcirkeld (als je liever hebt dat ik de foto verwijder, laat maar even weten):

38698772242_d88ba0489e_z.jpg

Plasticard en Evergreen card hebben daar wel meer last van en het kan wellicht makkelijk worden verholpen door even langs de verdikking te schrapen, misschien raakt 'ie zo al genivelleerd.

Op dit detail na, puik modelbouwwerk waarvan ik hoop dat je het in de toekomst meer zult tonen want kennelijk beheers je ook deze tak van de hobby.
 
Bedankt voor de bloemen, of ik deze tak beheers . . . . . ik probeer er iets van te maken het belangrijkste is dat ik er fun aan heb.
En als het niks wordt dan was het een fantastische ervaring en toffe leerschool.

Ondertussen heb ik een beetje verder gewerkt, het zijn macro foto's en het meeste is dry fit dus het sluit niet overal even mooi aan.
De meeste tijd heb ik gestoken in het venster, is nog niet af maar gaat in de goede richting, hoeveel stukjes het zijn weet ik niet. Bij interesse wil ik ze wel eens tellen. De binnenzijde is nog niet afgewerkt, daar is het nog een beetje try and error om tot een deftig resultaat te komen.
Als het af is moet ik het dan enkel nog een tweede keer maken.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Wordt vervolgt.
 
Heb de rest van de dag verder kleine aanpassingen aangebracht en stukjes gemaakt.

Het linker venster van de bestuurder heb ik nog van een paar details voorzien en beschouw het voorlopig als af. Er zitten natuurlijk een paar foutjes in maar daar kan ik op deze schaal mee leven en in de hitte van het gevecht zullen er wel mogelijkheden zijn om deze te camoufleren.

attachment.jpg attachment.jpg

verder heb ik de wirecutter verder gedetailleerd en van de dubbele bank een enkele gemaakt.
En de panelen in de deuren nog verder aangepast.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt.
 
Knap :)

Zou het kunnen dat het glas iets dikker is in het echt?
 
Klopt, maar twee lagen op elkaar zagen er niet uit en ik wou niet perse nog eens naar de winkel voor 2 cm² die ik nodig heb.

mischien in de toekomst, en de vraag is of het opvalt.
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Serieuze aangepaste unimog.....;)
 
Heb vandaag de steunen voor de vensters gemaakt.
Ze zijn zoals bijna alles uit stukjes gesneden plasticcard en profielen die ik daarna samenvoeg en soms een beetje rondschuur.

de stukjes

attachment.jpg

het bijgewerkte u profiel, een zijde uitgesneden andere zijde rond geschuurd

attachment.jpg attachment.jpg

de stukjes samengevoegd

attachment.jpg

en het complete stuk gemonteerd

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt,
 
heb vandaag nog een serie foto's gekregen, bij het bekijken vielen mij direct een deel fouten op.
Momenteel heb ik mij een beetje laten leiden door de ombouw kit van Black Dog, hierbij is blijkbaar een deel dichterlijke vrijheid gebruikt die ik dan jammer genoeg heb overgenomen.

attachment.jpg

Ben dus na het bekijken van deze foto
attachment.jpg

opnieuw begonnen aan de vensters, foto's volgen.
 
als eerste begonnen met de basisplaat uit te snijden x 2

attachment.jpg

daarna het glas voor het venster, ongeveer 0.5 mm groter x 2

attachment.jpg

als volgt een U profiel in twee gedeeld om de kader voor het glas te maken, vervolgens passend gesneden

attachment.jpg

de foto van de montage was jammer genoeg niet scherp

dryfit van het stuk voor ik verdere details aanbreng

attachment.jpg

daarna stukjes gesneden voor de ruitenwissermotor

attachment.jpg

het complete venster in dryfit, op het tweede venster moet de zijkant nog aangebracht worden.
Morgen breng ik dan de bouten aan de buitenzijde aan en de ruitenwissers.

attachment.jpg

ik heb een dunne strook loodfolie aangebracht op de bovenzijde van het deurstuk als bescherming

attachment.jpg



wordt vervolgt, indien er interesse is anders steek ik zoveel tijd niet in het fotograferen en bijhouden van een bouwverslag.
 
indien er interesse is anders steek ik zoveel tijd niet in het fotograferen en bijhouden van een bouwverslag.

Bekend probleem :)

Liep even te zoeken wat er fout was aan de ramen ik zag het niet direct maar weer goed aangepast.
 
wordt vervolgt, indien er interesse is anders steek ik zoveel tijd niet in het fotograferen en bijhouden van een bouwverslag.

Inderdaad een bekend probleem. Ik wil daaraan echter wel toevoegen dat ik het goed vind dat je daar eens een opmerking over maakt. Mensen komen in topics langs, pikken wat kennis op en bekijken iemands bouwvoortgang, vertrekken vervolgens zonder wat te zeggen. Je kunt natuurlijk redelijkerwijze niet elk topic van een antwoord voorzien, zelfs niet elk topic dat je bekijkt, maar ik heb eens ergens geschreven... als je nu bij elk 5e topic dat je bekijkt een kleine reactie schrijft, dan maak je daar de topicstarter al heel blij mee. Ook al bestaat de reactie uit slechts 3 woorden. Je toont daarmee interesse en blijke dat het topic de moeite waard is om in te reageren. Het is een kleine moeite je aan te leren bij elke vierde of vijfde topic dat je kijkt, een korte of inhoudelijke reactie te plaatsen.

Ik heb over het op elk forum in meer- of mindere mate voorkomende probleem van karige activiteit van menigeen lid, geschreven in deze post.

Inhoudelijk, vind ik dat je goed en gestaag werk verricht; enig vraagteken dat ik heb is bij de 'weerhaakjes' aan de diagonale 'stut' van motorkap naar buizenframe. De grootte wijkt af van die van de aftermarket-kit; ik weet niet hoe groot ze in werkelijkheid zouden moeten zijn, maar er is dus een discrepantie. Voor de rest vind ik het knap hoe je de Unimog langzaam maar zeker verandert van groen naar wit.
 
Roy, de weerhaken op de wirecutter zijn in de aftermarket set zeker te dun.
Maar door je opmerking ben ik er overgevallen dat ze op het origineel niet allemaal even lang zijn, of ik dit nog aanpas weet ik niet ik zal in ieder geval deze iets minder hoog maken als het lukt. Het deel is jammer genoeg al verlijmd.

De wirecutter is gedacht om staaldraad die over de weg gespannen is te kappen of van de bestuurder weg te leiden, bij dit voertuig is de laatste een echte haak "moet ik nog aanbrengen" om de .50 schutter te beschermen.
 
Laatst bewerkt:
Niets zeggen is bij mij geen teken van geen interesse hoor, meer een teken van geïntimideerd te zijn en van geen fouten te vinden. Hoewel het vermelden van eventuele fouten moeilijker is dan het lijkt daar jouw werk vele verdiepingen hoger is dan het mijne wat toch wel een kloof met zich meebrengt waardoor ik dan veel meer moeite heb om te reageren. Ooit eens slechte ervaringen mee gehad op een werk (hoewel ik gelijk had) en het kwam er op neer dat ik m'n mond moest houden omdat ik veel lager op de ladder stond. Hier voelt dat ook zo aan en om elke keer oooh of aaah te typen als ik iets bekijk gaat me wat te ver.
 
Alain, verwacht ik ook niet dat er telkens met ooh en aah gereageerd wordt en het is jammer dat je zoveel slechte ervaringen hebt.
En niveau verschil is geen reden om iemand anders te behandelen, er zijn er die nog vele verdiepingen boven mij staan een eerlijk gesprek is altijd mogelijk anders zijn we verkeerd bezig.
 
Ik volg zeker met de nodige interesse hoor! Maar zoals vele anderen hou ik er ook niet echt van om de standaard oooh's en aaah's te typen.
Wat natuurlijk niet zou misstaan hier want vind het zeker een knap werkje, en dan nog in het bijzonder omdat je voor het merendeel van je tijd figuren schildert en dus wat minder voertuigen bouwt.
Heb je trouwens geen problemen ondervonden met het onderstel in elkaar te zetten? want ik heb dat namelijk wel gehad met het onderstel van de Dingo 2 van dezelfde fabrikant. een chassis dat toch deels vergelijkbaar is met dit.

Keep up the good work!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan