Hoofdsponsor

1/35 Het logistiek platform & andere[wip]

Heb al een beetje geprutst

Heb om te beginnen de plankenvloer van de laadbak gemaakt uit dunne lijsten styreen.
3mm x 0.35mm gesneden uit een styreen plaat

attachment.jpg

en een proefstuk voor het zijstuk van de laadbak uit twee lagen van 0.35 mm styreen, als basis heb ik de hoogte van de zijkant genomen dit in de kit zit.

attachment.jpg

En uit de spreu van de kit al een deel van de rolbaren gemaakt

attachment.jpg

Al bij al valt het tot nu toe wel mee, gezien ik niet over een bouwtekening beschikt en het een beetje volgen mijns eigen optisch inzicht en ervaring is.

wordt vervolgt
 
Heb ondertussen de bevestigingsring voor de .50 gemaakt uit 4 lagen styrene van verschillende dikte

attachment.jpg

de plaats van de misdaad

attachment.jpg

en de momentele dryfit

attachment.jpg

wordt vervolgt.
 
Ziet er keurig uit, verloopt voorspoedig zo te zien.
 
Zijn die rolbaren niet wat te dik? Of is dat gezichtsbedrog?
 
bedankt, Roy
@ mrArtex, de baren zijn 3 mm in realiteit dus 105 mm wat niet echt overdreven is als het je enige bescherming is als je een rolletje maakt
 
Dat zie ik graag het scratchten is altijd zeer leerzaam hoe dingen soms gemaakt worden , waar ik dan weer niet op kom
Ik volg hier aandachtig
Marc
 
Mooie werken hier, en het resultaat ziet er goed uit ;)
 
Na de opmerking van Alain toch beginnen twijfelen en nog eens nagemeten, sorry Alain ge had gelijk.
Dus opnieuw. Maar eerst opzoek naar iets dat past, aangezien ik het project zo goedkoop mogelijk wil maken ben ik dus opzoek gegaan naar wat ik nog in mijn bitbox heb liggen. Natuurlijk niet dat wat ik moest hebben maar de spreu van de figuren van MB heeft de juiste maat en de bocht in de rolbaar komt ook nog overeen.
Dus ik heb de zondag doorgebracht met de spreu zuiver te maken en de figuurtjes dan maar in elkaar te plakken al is het maar om te oefenen.

attachment.jpg

Morgen begin ik dan opnieuw te prutsen aan mijn Vtg.

Grtx Jan
 
Mooie vorderingen jan ga je al deze figuren gebruiken 😉dan zal je vele uurtjes zoet mee zijn....
Nog veel schilder en lijm plezier 😉...
 
Danny de figuren zullen wel dienen voor iets, al is het maar om te oefenen. Voor dit project zijn ze niet voorzien.

Zoals beloofd vandaag opnieuw begonnen aan het scratch werk van de laadbak, de spreu van de figuren spaart mij een rit naar de winkel
Styreenplaat heb ik nog liggen in verschillende diktes en ik houd wel van modelbouw old school.
Na het reinigen zijn ze 2,9 mm dik wat ongeveer 10 cm is, de vorige was 3,5 mm dus inderdaad iets te dik.

De bocht in hoeken van de spreu is optisch goed en spaart me enig werk, warm maken juist plooien enz.

attachment.jpg

de hoeken werden dan op 30 x 40 mm gesneden en samen gekleefd, de rechte tussen stukken werden op maat gesneden en dan aan de uiteinden hol gevijld

attachment.jpg

uit styreen van 0,50 mm heb ik dan 2 cirkels met radius 7 mm gesneden, in vier gesneden en in de hoeken gekleefd als versterking.
deze werden dan met een scalpel in juiste vorm gebracht.

Het resultaat van enkele uren scratchen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

zo op het eerste valt het plamuur werk achter af wel mee.

wordt vervolgt.
 
Mooi werk, er staat daar wel wat volk op uw vingers te kijken :D
 
Ja en President De Gaulle staat er precies tussen he :laugh: ;)
 
Dank u wel, de toeschouwers hebben een deel van de spreu geleverd. Er zitten jammer genoeg geen werkers tussen om te helpen. :8

Ondertussen is er geen weg terug aangezien ik de zaag in de kabine heb gezet.
Vanaf nu is het snijden, vijlen, plakken opnieuw beginnen tot het er uitziet zoals ik het hebben wil.
Hier en daar ga ik wel kleine dingen aanpassen omdat ik de referentie niet heb of de foto's van de kit van Black dog volgens mij ook op giswerk baseren.

huidige stand

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Wordt vervolgt.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan