Hoofdsponsor

1/35 Belgian Ardennes 1944 [wip]

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.741
[FONT=Helvetica Neue, Helvetica, Helvetica, Arial, sans-serif]We zijn al een tijdje bezig met de voorbereidingen voor een nieuw project dat zich gaat afspelen in onze eigen Ardennen,vandaar dat ik dan ook de volgende naam aan dit kleine vignette heb gegeven (Belgium Ardennes 1944 ).
[/FONT]Ik ga er geen sneeuw terrein van maken maar hoop wel dat ik de sfeer van onze ardennen er kan in stoppen;)
Verder komt er een figuurtje en een Kubbelwagen Type 82 als hoofdrol spelers op het vignette...
Hier even de voorlopige setting..

qnlw92hhg2ik4.gif

5y9jajuqmmobl.gif

kcxd4rn41blnj.gif

vinqtynvbz2ro.gif

h0ole3q0p0kh2.gif

9ts7mdzgd9itg.gif

r3ew4sd9j3723.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow weer eentje om te volgen lekker met een drankje naast de kachel en dan genieten
Veel suc6 met deze bouw
Grt
Marc
 
Dat ziet er goed uit.

Waarom geen sneeuwlandschap? Dat is toch iets speciaals?
 
De sneeuw kwam pas halverwege de slag op de proppen, en dan was 't in keer ook goed, met temperaturen tot -20°C. De voertuigen moesten 's nachts soms blijven draaien om ze nog in gang te krijgen de volgende ochtend, of er werden soms vuurtjes gemaakt onder de voertuigen om de motoren te ontdooien... Dit was een geluk bij een ongeluk voor de Duitsers, want hierdoor konden de geallieerden hun luchtoverwicht niet uitbuiten...
 
Thanks jongens ...
Sneeuwlandschap is inderdaad iets speciaals Alain,maar heb daar nog geen ervaringen over op gedaan om het realistisch te laten lijken maar zeg nooit nooit hè 😉
 
Danny, je zou bijvoorbeeld dorre, afgestorven varenbladeren kunnen toevoegen voor wat vegetatieve structuur. Fredericus Rex weet je, erg tof om te verwerken die papieren plantjes !
 
Die eerste opstelling ziet er al goed uit alhoewel ik in dit prille begin al een opmerking zou willen maken over de houten afsluiting. (als het mag, indien niet gewenst dan zwijg ik verder)
Aan de rechterzijde staat ze nu op de verhoogde berm/talud en links staat ze op de weg.
Als je die verhoging niet wil/kan veranderen dan zou ik aanraden de afstand tussen de palen te verminderen zodat de linkse paal ook op het talud staat. De horizontale latten kan je dan alsnog in het ijle laten eindigen zoals nu.
Kijk er alvast naar uit om dit te zien groeien.
 
leuke setup. had zondag ook een kupfelwagen type 82 gekocht :eek:)
vanwaar komt dat figuur ?
 
Prima start zo Danny, dit gaat vast een mooi tafereeltje worden :8

viel Vergnügen :D
 
De eerste set up ziet er veel belovend uit.

Veel bouwplezier
 
Ik zet de Tom-Tom aan en ga dit proberen zo goed mogelijk te volgen.

Het gaat voorspoedig met de dioramabouw op het forum! Van Danny's hand, is hoge kwaliteit haast een gegeven.
 
Hartelijk dankt beste collega's voor deze mooie feedback 😉
@Erwin alvast bedankt ik neem je goede raad mee,verlopig gebruik ik dit ondergrondje om mezelf een goed idee te geven of het plaatje wel gaat kloppen😉ben ondertussen al gestart aan de kubelwagen de bouw verloopt uitstekend zoals we dit van Tamiya gewent zijn.
Dus morgen gaan we onze eerste update op het forum neer zetten😉...
 
Heel veel plezier met deze
 
Hier is dan onze eerste update,de bouw verliep goed al vond ik persoonlijk dat er wel wat oppoets moest gebeuren aan de onderdelen die we nodig hadden.
Het is geen al te grote update maar kan al wel meegeven dat alle onderdelen mooi zijn voorzien van de nodige details.
Ook geen problemen ondervonden ivb pas vorm dikke duim voor Tamiya...
Werk tijd ongeveer 3uur..
Deze avond gaan we rustig verder ...


df3qktiyy8lsl.gif

d7qhnz0wa3ar8.gif

zgjuxjq24b4il.gif

shudaz1wqsxpu.gif

zzwqbtalculyb.gif
 
Gegroet beste bouwers ondertussen niet stil gezeten met dit projectje wel hier en daar wat kleine veranderingen door gevoerd..
Voorlopig nog geen echte problemen tegen het lijf gelopen dus alles loopt zoals geplant,de bouw van de kubelwagen gaat richting einde het enige dat ik nog moet veranderen zijn de deurklinken eenmaal dit gebeurt starten we de schilderwerken...

Bouwtijd tot nu 23 uur ;)

baggwk3lrw6po.gif

elthwmimcgmdd.gif

nibycumqy3v65.gif

nfddelbkikzsc.gif

he0rrizu8wjil.gif

khmghq6bcitec.gif
 
Weer eentje om met aandacht te volgen grt.
 
Hij gaat lekker zo :)
Kübeltje ziet er smakelijk uit en ik vroeg me af waardoor dat komt...

AHA... dikke banden ! ik hou wel van fors ogende wielen, maar zijn dat nu woestijn banden ?
 
Mooie en effectieve opstelling Danny.
 
Hij gaat lekker zo :)
Kübeltje ziet er smakelijk uit en ik vroeg me af waardoor dat komt...

AHA... dikke banden ! ik hou wel van fors ogende wielen, maar zijn dat nu woestijn banden ?

Je ben me voor Peter ik liep er ook al naar te kijken, maar leuke setting.
 
Ik heb mij die vraag ook al gesteld,ik vermoed dat tamiya hier wel wat fout zit😉of de verkoper waar ik deze kit heb van overgenomen 😈. ..
Ik kan het profiel op deze banden nog wel wat weg werken of wat camoufleren met wat modder 😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan