Hoofdsponsor

1/35 "Joined forces - Common enemy" British LRDG Command Car 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Of misschien kan je je fantasie de vrije loop laten door gewoon 'kunst' te maken met afval? Dingen die je vind langs de weg. Houten planken, ijzer, flessen, blikjes....

Nice, dat is inderdaad ook een erg goeie! Het komt zich ook allemaal niet zo nauw, als iets niet volledig recht zit zal niemand daar een opmerking over maken. En je kunt toch iets zeer imposants creëren.
 
Kunst met afval, daar ben ik mee bezig maar dat ligt nu stil omdat het te koud is in de schuur en buiten. Onlangs heb ik een handdoekrekje gemaakt voor de badkamer.

attachment.jpg

Schilderen en tekenen, heb ik ook al geprobeerd maar daar ben ik nog minder goed in dan modelbouw. Misschien gaat de snelle modelbouw beter, dingen die in een paar dagen af zijn zonder diorama want een diorama zorgt dat alles lang duurt. Nadeel is dan wel dat er geen verhaal in zit, het is gewoon een auto of vliegtuig die daar staat dus kan de fantasie geen uitweg vinden.

Geloof me mensen, ik heb al heel veel geprobeerd in m'n leven, zelfs sport. Probleem is dat ik eigenlijk nergens echt goed in ben en met oefenen is er geen beterschap. Dat heb ik al uitgetest.
 
Als ik zo kijk houtbewerking wil je wel goed af gaan en koud daar kan je je op kleden en je ben echt wel goed in een ding :)
 
Ok als iedereen nu eens de pavlov-reactie 'Nee Alain, hou niet op met modelbouw! Werk voor jezelf en niet voor de wedstijdtafel!" et cetera, voor zich zou houden... dat weet Alain allemaal al, want dat heeft hij al in dertig verschillende topics gehoord. En het is best vermoeiend en nodeloos om elke keer weer die herhalingen van herhalingen te lezen. Niet alleen voor Alain zelf ;)

Akkoord.
 
Het voertuig vind ik knap gemaakt, maar ik denk niet dat iemand bij het bekijken gaat doorhebben dat het om een zombieverhaal gaat. De zombie ziet er te menselijk uit. Het zou evengoed kunnen dat ze een zwaargewonde willen redden, dus dat zullen de kijkers eerder denken. Je zou nog wat lijkkleuren moeten toevoegen, zoals geelgroen, of misschien een ketting rond de nek van de zombie hangen om het dierlijke ervan te benadrukken. Meer zombies toevoegen zou nog een logischer stap zijn, maar die heb je waarschijnlijk nog niet, tenzij je het eerder gemaakte exemplaar uit een ander topic uit de grond doet opduiken (of is die al ergens bijgeplaatst?).

Het gaat nu de goede kant op met je diorama's die bevolkt worden en je leert nog wat bij elke keer. De rest hebben we eerder al eens gehad, dus denk ik ook dat je tweede optie waarschijnlijker is en we hier spoedig iets anders zullen zien opduiken van jou. Hou het binnen de perken zoals dit exemplaar en dan lukt het vast.
 
Die zombie is inderdaad het minst goede van dit dio maar ik kreeg die niet goed. Ander kleur en een ketting rond de nek kan ik nog toevoegen. Het diorama staat momenteel in de kast en misschien zal die er later weer eens uitgehaald worden om te pimpen maar voorlopig niet.

Andere dio's of losse voertuigen hangen af van hoe het experiment dat momenteel loopt verder gaat, het ziet er niet al te goed uit momenteel.
 
Klaar :) ... tevreden of niet, gewoon niet maar aan werken.

Voertuig ziet er goed uit ! verhaaltje komt niet goed uit de verf eigenlijk.
Voor mij komt dat door het gebrek aan zombies.

Niet getreurd, dit dio avontuurtje is achter de rug.
Geniet van je prestatie, drink er een borrel op en fantaseer er lustig op los
wat je nu eens gaat doen...

Misschien van afval materialen een 1:1 zombie gaan maken voor in de tuin :laugh:
 
Ik vind hem leuk geworden. Het verhaal is voor een buitenstaander misschien niet direct duidelijk maar als je even kijkt snap je het wel. Ik sluit me aan bij Peter. gewoon in de kast en volgende. Niet alles hoeft perfect te zijn. Wees trots op wat je hebt gemaakt en hebt geleerd.
 
Zoals reeds gezegd, voertuig is knap afgewerkt ;)
Aan het verhaal vertellen kan nog wat bijgeschaafd worden, maar hou dat voor een volgende in gedachten.
Deze zo laten, en dan kan je later vergelijken met andere projecten en ga je je eigen werk zien evolueren ;)
 
Het dio staat in de kast. Meer zombies ware beter maar die zijn nogal prijzig en die bewaar ik voor een ander diorama dat ooit nog zal afgewerkt worden. Het grootste probleem is de figuren schilderen en ook dat een diorama maken lang duurt. Dat zal dus bij eventuele toekomstige dio's in stukken moeten gebeuren.
 
Mooi werk Alain alleen had ik nog veel meer van die zombies laten mee spelen...😱😱😱😱
 
Alain, ik vind het geheel er mooi en goed uitzien. Voor mij zelf vul ik een heel ander verhaal in dan,jij in gedachten had, zeker wat betreft de ene zombie. Maar dat is mijn invulling en gedachte, vandaar dat ik hem heel goed geslaagd vind. Niet iedereen hoeft hetzelfde te zien
 
Op het volgende zombie-diorama zullen er meer staan.

Aris5: dat is het voordeel van de fantasiebouw, iedereen kan het zelf invullen en de fantasie laten werken.
 
Alain die soldaat met zijn arm in de lucht moet daar geen granaat of bom in steken dat hij die lelijkaard werpt en heb je geenoverschot van benen of lichaamsdelen om ernaast te leggen , maakt het nog echter he
Marc
 
Weeral iets speciaals Alain , zo kennen we u !!!!!
 
Dankjewel.

Coachke, die granaat is een goede optie maar het voertuig staat te dicht. Bij een ontploffing zal er zeker schade aan zijn. Daarom heeft hij zijn hand omhoog om z'n mannen aan te sporen hem te volgen.
 
Dat ziet er zekers niet slecht uit, goed gedaan Alain....;):)
 
Hallo Alain,

Het voertuig ziet er erg goed uit, ook de verwering, details enz zien er prima uit.
Ook je ondergrond is goed als woestijnlandschap en ook met het waarschuwingsbord heb je een mooi resultaat geboekt.
Als ik zo je laatste projecten evalueer dan heb je een aantal zaken en technieken goed onder de knie en bereik je daar een erg mooi resulaat mee.

De figuurtjes daarentegen zijn niet van hetzelfde niveau als de rest van het dio en dat haalt het resultaat van het dio als een geheel naar beneden.
Figuurschilderen is dan ook weer een apart gegeven, en als je dat goed wil doen zal je je daarin eens moeten verdiepen.
Dat is natuurlijk geen verplichting want een dio hoeft niet noodzakelijk voorzien te zijn van figuren.
Ik zie vaak dio's waar prachtige modellen en landschappen worden getoond waarbij de figuurtjes dan middelmatig zijn, en dat is jammer.

Een figuurtje moet je ook beschouwen als een kit op zich; vaak eentje die een pak kleiner is dan bvb een tank, maar waar je in feite meer werk mee hebt op gebied van het verven. Op een figuur moet je verschillende technieken toepassen om een realistische weergave te krijgen. De huidskleur moet de juiste tonaliteiten krijgen en je moet een realistische uitdrukken te vooschijn toveren. Verschillende materialen vragen om verschillende verftechnieken (kledij, metaal (bvb helm), hout (kolf geweer), leder (riemen, botten) enz.) en dat allemaal op een figuurtje van een paar cm groot.
Om een figuur mooi af te werken is er veel geduld en oefening nodig. Als ik zelf een figuur verf kost me dat toch al snel een uur of 20, gespreid over meerdere dagen / weken (hangt af van de droogtijden van bvb olieverf).

Ik kan je dus enkel aanraden indien je daarin beter wil worden, om je daar eens op toe te leggen. Maak eens een figuurtje als project op zich, zoek referentiematriaal, filmpjes op youtube, boeken met technieken ... En vooral, als je die opdracht onderneemt, heb geduld, geduld en nog eens geduld want anders lukt het niet. Persoonlijk is mijn succesratio om een geslaagd gezicht te verven 50% bij de 1e poging. Dus 1 keer op 2 beging ik opnieuw omdat het resultaat me niet aanstaat....

Figuurtjes kunnen een dio maken of kraken. Als ze geslaagd zijn kunnen ze een dio tot leven brengen, en omgekeerd kan een slecht uitgevoerde figuur een dio helemaal onderuit halen.

Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan