Hoofdsponsor

1/35 "Joined forces - Common enemy" British LRDG Command Car 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
met wat is ondergrond gemaakt ... gewoon pleistergips ?
merk van pot komt mij niet bekend voor
 
Ik ben inderdaad vertrokken, vanavond eens alle afleidingen uitschakelen en enkele uurtjes verder bouwen.

De ondergrond is gemaakt van vulmiddel voor muren, het is een Frans merk hier gekocht in de plaatselijke doehetzelfzaak. Vandaar dat het je niet bekend voorkomt denk ik. Maar al die merken zijn hetzelfde principe hoor, je kan ze allemaal gebruiken.
 
ah zo .. gekocht bij BigMat mss ?
(doe het zelf zaak in den streek ardennen, franse firma dacht ik)
heb buitenverblijf in bellefontaine (Bievre)
 
Gekocht bij de Bricomarché, ik woon in de Franse Ardennen en dat is de dichtste doehetzelfzaak.
 
Het bord is afgewerkt.

Eerst een oude affiche op het bord geplakt om de indruk te geven dat het er al stond. Geen nood, de tekst zal onleesbaar worden.

attachment.jpg

Dan een Warning Sign er over geplakt en het bord volgespat met bloed...rode verf dus. Het leek me wat te ver te gaan om echt bloed te gebruiken.

attachment.jpg

En nog een nieuw Warning Sign er op gehangen omdat het oude niet zo goed leesbaar meer was.

attachment.jpg
 
Ziet er ferm uit, maar opgedroogd bloed blijft niet rood, maar wordt donkerbruin tot zwart, tenzij het zombiebloed is dan doe je wat je wil.
 
Over de kleur van bloed heb ik nagedacht en het is zombiebloed. Zoals bekend kan je zombies enkel doden met een headshot (of onthoofding) en iemand heeft zich uitgeleefd bij dat bord. Daarom heb ik er nog enkele kogelgaten in gemaakt.

attachment.jpg
 
Begonnen met het vervuilen van het voertuig. Zand in de wielkassen. Het is misschien wat veel momenteel maar ik heb gemerkt dat je na het drogen met een harde borstel een deel weer kan verwijderen indien nodig.

attachment.jpg
 
Een beetje gespeeld met kleur op de ondergrond. Lijkt het goed zo of werk ik beter nog wat bij? Misschien wat rood/bruin op de plaats waar de paal komt te staan ter herinnering aan het bloedbad?

Graag tips zodat ik kan bijleren voor iets dat ik voor de eerste keer doe?

attachment.jpg
 
Ziet er prima uit in mijn ogen! Ik zou bloedvlekken pas aanbrengen als alles op z'n plek staat.
 
Dankjewel Frank the tank, de bloedvlekken nadien aanbrengen is inderdaad beter. Zo kan ik nog wat schuiven indien nodig.

De opstelling zoals ik het voor ogen heb.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Uiteraard zonder de wasspeld, klemmetjes en met banden aan het voertuig :huh:
 
Die opstelling ziet er verdorie goed uit Alain misschien hier en daar wat rotsen plaatsen deze kan je van boomschors maken die je normaal voor tussen de planten gebruikt tegen het onkruid...😉
 
Die rotsen heb ik al geprobeerd maar het ziet er te vol uit daarmee. Zelfde met graspollen, het past niet vind ik daarom ga ik voor puur zand.

Nu een vraagje voor de kenners. Het speelt zich dus af in de tweede wereldoorlog en de Britten en Duitsers werken samen tegen de zombies. Maar nu had ik graag geweten welk teken de Britten op hun voertuigen hadden staan in die periode. Ik kan nergens iets vinden, de Amerikanen hadden die witte ster en de Duitsers dat kruis maar de Britten blijkbaar niets?

Ik wil op het voertuig decals naast elkaar hangen waaruit blijkt dat ze samen strijden. Iemand een idee?
 
Nu een vraagje voor de kenners. Het speelt zich dus af in de tweede wereldoorlog en de Britten en Duitsers werken samen tegen de zombies.

Succes met het vinden van gezaghebbende experts op dat gebied :D

###

Serieus, ik vind het een wild maar ergens ook leuk idee en ben benieuwd hoe je dit gaat uitvoeren. Het is in elk geval vernieuwend om de assers en geallieerden samen tegen één vijand te zien vechten, ik kan me niet heugen dat ik zoiets ooit op een diorama heb gezien.

Maar nu had ik graag geweten welk teken de Britten op hun voertuigen hadden staan in die periode. Ik kan nergens iets vinden, de Amerikanen hadden die witte ster en de Duitsers dat kruis maar de Britten blijkbaar niets?

De Britten hadden voor- en achterop de spatschermen (of daar in de buurt) een tweekleurig symbool. Ik weet niet precies waar dat voor staat, dat zullen de kenners kunnen vertellen.

Ik wil op het voertuig decals naast elkaar hangen waaruit blijkt dat ze samen strijden. Iemand een idee?

Zou het niet leuker zijn om de voertuigen te laten wat ze zijn, zodat heel duidelijk is dat er én Duitsers én Engelsen meestrijden mét elkaar? Ik vind het wat vergezocht om de voertuigen wederzijdse symbolen te geven; zelfs in fantasieprojecten moet er voor mij persoonlijk een minimum aan geloofwaardigheid zijn en daar zou dit project dan bij mij onder geraken. Let wel, je bouwt niet voor mij he, maar ik geef gewoon een mening opdat je die wellicht mee kunt nemen in je besluitvorming. Anderzijds, wellicht maak je er wel iets heel moois van. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
 
Zou het niet leuker zijn om de voertuigen te laten wat ze zijn, zodat heel duidelijk is dat er én Duitsers én Engelsen meestrijden mét elkaar? Ik vind het wat vergezocht om de voertuigen wederzijdse symbolen te geven; zelfs in fantasieprojecten moet er voor mij persoonlijk een minimum aan geloofwaardigheid zijn en daar zou dit project dan bij mij onder geraken. Let wel, je bouwt niet voor mij he, maar ik geef gewoon een mening opdat je die wellicht mee kunt nemen in je besluitvorming. Anderzijds, wellicht maak je er wel iets heel moois van. Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Daar zeg je zoiets, ik zocht eigenlijk voor mezelf al een verklaring voor de Duitser die komt aanrennen. Ik had zoiets van, hij moest plassen maar hij kan ook uit z'n eigen voertuig komen die buiten het dio geparkeerd staat. Interessante optie.

Misschien wel beter de decals hangen zoals ze voorzien zijn in de doos met misschien iets om de 'speciale eenheid' aan te duiden. Een klein doodshoofdje bvb op de motorkap.
 
Kijk dat klinkt al een stuk aannemelijker.

Die kleine fictieve logo's kunnen er ad hoc op geplaatst zijn, in een gezamenlijke (al dan niet plotselinge) actie. In dat geval verduidelijk je je beeld door de nationale tekens te verweren en de 'Zombiebusters' decals geheel onvervuild te laten. Dat is trouwens geen makkelijke opdracht.

Ehm... Zombiebusters...

 
Misschien kan je zelf een strijd teken maken en op beide partijen aanbrengen...😉
 
Ben geen expert maar wil wel dit kwijt:

In die periode van de oorlog hadden de Britten geen uitgesproken merktekens. Als ze er al waren dan was dit om zich te laten identificeren door de eigen vliegtuigen.
In dit geval betrof dit een rond schild zoals je vind op de RAF vliegtuigen maar dan wel in 3 tot 4 kleuren nl. blauw als buitenste rand, wit in het midden en rood als centraal punt. Eventueel kon er nog een gele rand rond de buitenste blauwe cirkel aangebracht zijn.
Engelsen hadden wel altijd eenheidskentekens op hun spatborden.

De Duitsers hadden evenmin herkenning geschilderd op hun voertuigen, zij gebruikten de rode vlag met swastika bevestigd op bv. het achterdek van de tanks.
Tanks droegen wel het typische Duitse kruis met rechte randen op de flanken en/of toren.
Ook zij waren voorzien van eenheidskentekens maar deze waren minder groot en minder opvallend van kleur dan de Engelsen.

De witte ster van de Geallieerden kwam er pas toen de gezamenlijke landingen begonnen.
Deze ster wordt dikwijls omschreven als Amerikaans maar dit is zeker niet het geval, het is het teken van de Geallieerden. Wit voor deze aan onze kant, rood voor de Russen.
Canadese troepen weigerden om zich als "Amerikaans" omschreven te voelen door deze ster en dat is de reden dat op hun voertuigen de witte ster dikwijls geschilderd werd met de punt naar omlaag of gewoon schuin.
De Fransen hadden er geen probleem mee zolang hun "Tricolore" vlag ook maar op de voertuigen geschilderd werd, op zijn minst naast de nummerplaat, op zijn meest in het zicht op de flanken van hun tanks juist voor de naam van de tank.

Hoop dat dit kan helpen.

Wat je dio betreft wil ik nog dit kwijt:
Je ondergrond, voertuig, bordje en de figuren zijn goed bedacht en goed uitgevoerd maar ik mis de coherentie tussen alle aparte stukken.
Wat bedoel ik daar mee?
Beschouw een dio als een plateau met lekker eten. Elk stuk dat op je bord ligt kan heel lekker zijn op zich maar als je de smaken tracht te combineren mis je iets.
In de kookwereld is dat meestal de saus maar hier is dit het verhaal zelf.
Iemand die niet weet dat dit iets met zombies te maken heeft en dit enkel en alleen zal moeten kunnen afleiden door de titel te lezen of naar het bordje te kijken, zal het niet begrijpen.

Je moet dus iets hebben dat het geheel bindt en ik denk dan aan bv. je voorgestelde zombieklem maar dan met een zombie in.

Zo maar een idee maar probeer eens het volgende:
Plaats je truck een beetje naar achteren, laat het bordje staan. Laat de Duitser staan maar vervang de Britse soldaat door de zombie in de klem. Plaats de Britse soldaat achter zijn voertuig net alsof ie juist uitgestapt is en met verschrikking de zombie heeft zien staan. Het is een Brits voertuig en dus staat het stuur toch rechts en is het normaal dat hij langs rechts uitstapt.
Voertuig lekker volstouwen met allerlei materiaal en een grote Lewis mitrailleur (platte ronde lader en grote vuurmond) bovenop in de laadbak.

Voor de rest laat ik de verdere afwerking volledig aan jouw over.
 
Roy: Verweerde nationale tekens en een mooie zombiebuster is wel haalbaar mits voorzichtig en doordacht werken. Niet voor nu maar ik kan ze wel al zoeken en klaarleggen.

Danny: zelf maken zou het beste zijn maar zo ver ben ik nog niet, daarvoor kan ik niet goed genoeg tekenen en met de computer tekenen al helemaal niet. Maar het is iets om verder over te denken.

Erwin: daar had ik ook al bij stilgestaan dat het niet direct duidelijk was waarover het ging. Enkel het bord zei het. Ik heb al gekeken voor een passende zombie (zie post hierboven) en het zou wel beter zijn. Wat de Brit betreft, die moet uiteraard aan de andere kant van het voertuig staan. Doordat ik het stuur nog niet heb geplaatst heb ik hem zonder nadenken aan de linkerkant gezet, tuurlijk zit het stuur rechts. Het voertuig wat opschuiven zal niet meer lukken door de gemaakte sporen maar de figuur past er net naast. Misschien beter een Duitser gebruiken met een handvuurwapen want waarom zou je met een geweer zo naar de zombie lopen?

Wat ook nog kan is een halve kruipende zombie plaatsen bij het bord, zonder klem, want misschien is er niet genoeg plaats voor een staande zombie in de klem. Misschien bestel ik ze gewoon allemaal?

http://www.royalmodel.eu/en/figures/269-zombiehalf-body-zombies-serie-135.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan