Hoofdsponsor

1/35 "Joined forces - Common enemy" British LRDG Command Car 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrArtex

Well-known member
Registered
Lid geworden
23 jan 2014
Berichten
2.896
Een snel tussendoortje om het hoofd leeg te kunnen maken en om dingen te kunnen uittesten vooraleer verder te werken aan het grotere project.

Het voertuig zal op een vignette komen te staan op een zanderige ondergrond met wat takjes en pollen dor gras. Een kampvuurtje er naast en nog wat prullaria.

Waar ik nog niet uit ben is wat te doen met het kleur van het voertuig. Correct of een eenheid uitvinden om m'n eigen gang te kunnen gaan, misschien is iedereen m'n gedoe met zombies wel beu.

Nou ja, er is nog tijd om daarover te beslissen, eerst bouwen en dan pas schilderen. Alles voor dit project heb ik in huis en het is iets om thuis op de kast te zetten zonder deadline.

De doos:

attachment.jpg

Later vandaag zou ik willen beginnen met de bouw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hele leuke classic deze. Ik zou vooral je eigen gang gaan. Laat je niet tegenhouden door wat op de bouwtekening staat.

Wat ik zelf een leuk thema vind de laatste tijd is een alternatieve tijdlijn. Wat als dit of dat was gebeurd...etc, gemengd met een beetje science fiction.

Wat als de 2e wereldoorlog was gebeurd met andere technologie. Jetpacks, drones, etc, maar aangepast aan de jaren '40.

Of denk aan Indiana Jones. Nazi's met VSTOL vliegtuigen, oude tempels, een beetje bijgeloof, etc. Laat je fantasie lekker gaan. (zie vb onder)

Dat gezegd zijnde blijft de LRDG in zandkleur natuurlijk een prima uitgangspunt.

piotr-kupsc-wolfenstein-art-80lv-8.jpg
 
I like it. Een "What if..." genre van modelbouw.

Britse en Duitse soldaten die een gezamelijke vijand bevechten. Voertuigen met andere technologieën. Iets om over na te denken en te fantaseren.
 
Het chassis is klaar en voor de show eens op het te gebruiken ondergrondje gezet. Lijkt me ideaal qua afmetingen voor dit voertuig en een paar figuren.

attachment.jpg
 
Inderdaad. Ondergrond en chassis is een goede combinatie op vlak van grootte.
 
I like it. Een "What if..." genre van modelbouw.

Wat de andere Frank voorstelt is iets wat bv in games regelmatig wordt toegepast. Google maar eens op "games alternative history" en dan afbeeldingen aanklikken...

Of specifieke subgenres van sci-fi... bv steampunk... fantastische creaties krijg je dan te zien...
 
succes en volg grt.
 
Die alternative history heeft m'n interesse gewekt, daar zal ik dieper op ingaan.

Het voertuig is al ver gevorderd maar nog niet helemaal af, morgen verder werken er aan.

attachment.jpg

Er ontbreken nog stukken, vooral in de cabine maar die wilde ik nadien toevoegen om eerst nog overal goed bij te kunnen. Er zit bvb geen decal bij voor het deshboard dus dat zal handwerk worden. De pedalen zijn gedrukt in het plastiek dus dat kan er wel mee door. Enkel wat schilderen.

De zetel heb ik bekleed met chockotoff papier, er zit een scheurtje in maar dat lijkt me geen probleem voor een dergelijk voertuig.

attachment.jpg

Nu op zoek naar extra figuren.
 
De neus zal ik nog wat aanpassen, die is niet badass genoeg. Zo'n prullige bullbar is niet geschikt vind ik.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat hier snel vooruit! Goed bezig.
 
Mooi hier Alain ook netjes gebouw,nu doordacht te werk gaan voor het schilderen ben benieuwd hoe j dit gaat aanpakken...
Veel succes verder😉
 
De bouw is voorspoedig gegaan en voor het schilderen zal ik zeker doordacht te werk gaan. Eerst eens bekijken waar ik verwering wil en dan pas spuiten.

Waar ik vandaag over nadacht is hoe je je kan camoufleren tegenover zombies. Wat trekt hen eigenlijk aan? Ik heb het proberen op te zoeken op het net maar er kwam niets bruikbaars tevoorschijn.

Ik denk dat een camo-patroon op een voertuig helemaal niets zal uithalen maar wat dan wel?
 
Die zit rap in elkaar!

Hmmm wat de zombies betreft, zouden die niet afkomen op geluid of beweging? Als ik zelf een voertuig moest bedenken zou ik waarschijnlijk de koplampen afplakken met tape, of de uitlaat dicht maken om stiller te zijn. En een bijl / pistool op het dashboard voor noodgevallen. De bullbar voorop is er al, die komt wel van pas.
 
Geluid en beweging klopt inderdaad. Nog wat verder gezocht op de aantrekking van zombies en ze blijken (volgens één site) op alle zintuigelijke dingen te reageren tot die zintuigen afgestorven zijn. Ook kwam ik tegen (op een andere site) dat er eigenlijk geen officiële regels zijn in verband met zombies, dat je vrij bent te doen wat je wil.

Momenteel ben ik aan het nadenken over de bodem waar het voertuig op komt te staan, dat zal een woestijnachtige bodem worden. En ik dacht om in die bodem ook oude sporen van een tank te maken, een tank die eerder daar gepasseerd is. Uiteraard ook sporen van de command car want anders is het een gedropt voertuig en dat lijkt nergens op. Gewoon even laten weten, als het zo ver is zal ik zeker foto's posten.

Morgen ook het voertuig spuiten, nu is het te donker in de schuur. Maar morgen eerst de struiken in het voedselbos planten, ze werden vandaag geleverd en de bomen kon ik al planten vandaag. 3 kastanjes, 3 appelbomen en 3 pruimenbomen. Een notelaar had ik al geplant. Zo heb ik alle bomen en kan ik me concentreren op de andere lagen van het bos.

En ook het boekenrek maken, het zal een drukke dag worden morgen.
 
Dat lijkt me een ideale zombiejager, zou wel leuk zijn om na te bouwen.

De ondergrond is klaar, na enkele pogingen heb ik de sporen er in gekregen. Zoals gezegd is er eerder een tank gepasseerd en nu staat de command car er bovenop.

De ondergrond is pas gelegd en nog zeer nat.

attachment.jpg

Na wat drogen kunnen de sporen er in gelegd worden. Voordeel van de command car is dat de wielen draaien.

attachment.jpg
 
Morgen ook het voertuig spuiten, nu is het te donker in de schuur. Maar morgen eerst de struiken in het voedselbos planten, ze werden vandaag geleverd en de bomen kon ik al planten vandaag. 3 kastanjes, 3 appelbomen en 3 pruimenbomen. Een notelaar had ik al geplant. Zo heb ik alle bomen en kan ik me concentreren op de andere lagen van het bos.

En ook het boekenrek maken, het zal een drukke dag worden morgen.

ook ene mooie snel groeiende
En Prima gebruik als afscherming en de takken die je knipt werden gebruikt om huizen op te bouwen http://www.bomen-online.nl/Themas/Knotwilg.asp

Met een uitleg https://nl.wikipedia.org/wiki/Knotwilg
 
Knotwilgen heb ik staan op het terrein, maar ze zijn nog jong.

Het voertuig is nog niet gespoten wagens het boekenrek maar wel heb ik het ondergrondje van verf voorzien. Nog niet helemaal naar m'n zin maar dat komt wel.

attachment.jpg

Met het voertuig, de banden had ik er al afgehaald.

attachment.jpg
 
Toch nog een beetje goesting gevonden om te modelbouwen. Het ondergrondje afgewerkt en het bevalt me uitstekend. Ik zal er niets meer aan toevoegen want volgens mij zal dat de boel enkel maar verpesten. Ik wil dat de aandacht meer naar het voertuig en de figuren gaat. Enkel nog een waarschuwingsbord dat er zombies in de buurt zijn zal er bijkomen.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan