Hoofdsponsor

1/35 "Joined forces - Common enemy" British LRDG Command Car 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik meen begrepen te hebben dat je Netflix hebt. Er staat daar een enorm intressante docu-serie op: "World War II in color". Aflevering 6 gaat over de oorlog in Africa.
Misschien kan je daar inspiratie opdoen over de kleur keuze.
Succes,
Dirk
 
De foto's zijn prima aangekomen, daar kan ik wat mee doen. Bedankt en ik zal ze in mijn eigen collectie houden, geen probleem.

Ik heb inderdaad netflix, vanavond eens die docu zoeken want ik denk dat ik nog zo'n Afrika dio's zal maken. Die ondergrond bevalt me wel. Simpel en sober.

Alle figuren zijn aangekomen, hier staan ze eens uitgezet (dryfit of course) zoals ze zouden moeten komen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Even een gek idee. Stel dat je de zombie onder het voorwiel zou leggen ?

De chauffeur is dus over een bult gereden en stelt dan vast dat hij een zombie heeft omver gereden.
Paniek... en hij roept er zijn 'conculega's' bij om komaf te maken met de zombie.
 
Dat is een te gek idee en perfect haalbaar. Wel nog ergens een paar benen moeten gaan zoeken want het is een halve zombie en ik kan me wel voorstellen dat er mensen onder het voertuig zullen kijken op zoek naar de benen. Wat me er ook doet aan denken dat ik dan de onderkant van het voertuig goed zal moeten aanpakken.
 
Wel nog ergens een paar benen moeten gaan zoeken

Ik heb recent die stapel militaria dozen met een ruil verkregen. De onderdelen van de voertuigen wordt allemaal scratch materiaal voor mijn modelbaan projecten. Maar daar zitten ook onderdelen (hoofden, benen, armen, lichamen) van figuurtjes bij. Is allemaal 1/35. Met die figuurtjes kan ik toch niks doen. Als je interesse hebt, laat maar weten.
 
Daar heb ik wel interesse in, welke deal had je in gedachten? Ik heb besloten om (voorlopig toch) in schaal 1/35 te blijven voor diorama's dus kunnen extra figuren van pas komen.
 
Voorstel: ik bezorg je de figuurtjes sowieso (bezorg me je adres via PM). Bij mij gaan ze toch in een doos terecht komen om er nooit meer uit te komen.
En als jij zaken (styreen) hebt die je niet kunt gebruiken en vermoed dat ik het op HO schaal (1/87) kan gebruiken om te scratch builden, stuur je iets terug. Bij mij zullen het vooral gebouwen en industriële constructies zijn die ik de komende tijd maak.
 
Je hebt een PM Firewolf.

Ik denk morgenavond klaar te zijn met dit project. Nu zijn het de laatste loodjes en zoals bekend wegen die het zwaarst. Als er mensen zijn die wat willen duimen zou het welkom zijn, het is nu vooral priegelwerk. Wel een goede oefening in geduld want daar loopt het nogal eens op stuk.

Het beste zal zijn om alles, inclusief voertuig, vast te lijmen denk ik?
 
Het einde is in zicht en alles dat ik vastneem breekt of valt...het zal dus niet af zijn morgenavond. History repeats itself...
 
Een dag meer of minder... of zelfs een week meer of minder...
Op zich maakt dat niet zoveel uit.
Stress is geen goede adviseur.
 
Dankjewel Adrien.

Leysend: daarom heb ik het aan de kant gelegd, als ik zou verder doen zal ik steeds nerveuzer worden met alle gevolgen van dien. Het is gewoon de vloek van de afwerking denk ik.
 
Alain, als het echt overeen moet komen met Afrika dan heb je de verkeerde Duitser gebruikt. Kijk maar eens op plaatjes, daar hebben ze de tropenhelm op en soms hebben ze zelfs een blote torso, deze is wat te warm ingepakt.

attachment.jpg

Wel tof dat je echte zombiefiguren gebruikt nu. Ik vind dat je de Duitser dichter bij de Engelsman moet plaatsen als je een common enemy-gevoel wil krijgen.
 
Bedankt voor je opmerking StevenVD maar ik heb foto's bekeken hoor en ik heb er gevonden met tropenhelm, gewone helm, pet, korte broek, lange broek, laarzen, lange mouwen, korte mouwen. Er zat gewoon geen lijn in wat betreft het uniform en hoofddeksel en de figuur komt uit een Afrika-doos met Duitse soldaten. Daar zaten er bij met verschillende uniformen, ook met tropenhelm. Maar ik heb deze gekozen omdat het er één is die een wapen met één hand kan vasthouden, de anderen hebben grotere wapens vast.

Vroeger trok ik me niets aan van research maar tegenwoordig zoek ik wel vanalles uit voordat ik begin.

De plaatsing van de Duitser kan nog bekeken worden, dat is nog een optie dichter bij de Brit.
 
Dit is een optie. De Brit wijst naar de zombies die verder nog op komst zijn en één Duitser is al voorbijgelopen. De rest van de manschappen volgt nog. Komt dit duidelijk over op die manier zonder uitleg?

De zombie onder het wiel is nog een beetje een twijfelgeval, het is net alsof er een mens omvergereden is. Als de zombie zo ligt zie je meteen dat het een zombie is. Dat is dus nog te bekijken via dryfit en verschuiven.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
De zombie onder het wiel is nog een beetje een twijfelgeval, het is net alsof er een mens omvergereden is. Als de zombie zo ligt zie je meteen dat het een zombie is. Dat is dus nog te bekijken via dryfit en verschuiven.

Hmmmals je als "mens" onder een wiel gelegen heb, of omver gereden ben, voel ik mijzelf wel als Zombie. Dat daar een paar benen liggen, zou best kloppen.Dan wil de zombie eerts terug naar zijn benen.
Trouwens de schaduw werking van je flits geeft een heel mooi effect, op de eerste foto uit je laatste bericht, zeker dat daar de schaduw van de zombie, als daar benen liggen er kan komen
 
Op het schaduwspel had ik nog niet gelet, is inderdaad mooi.

Even een vraag ivm de afwerkingsfase. In de laadbak liggen al enkele spullen en ook het reservewiel komt er nog in. Verder wil ik er nog enkele wapens in leggen maar zou ik nog verder gaan met een paar jerrycans en een paar kisten of het gewoon simpel houden?

Zondagavond wil ik dit project afgewerkt hebben, dat is perfect haalbaar. Enkel nog de figuren afwerken, de laadbak vullen en wat zand op het voertuig plakken.
 
Hang er vanaf wat je wilt bekomen, daarmee bedoel ik een supplytruck of troepentransport. Bij een supllytruck zou ik persoonlijk toch heel wat in de laadbak stouwen.
Bij een troepentransport zou ik minder materiaal plaatsen.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan