Hoofdsponsor

1/35 "Joined forces - Common enemy" British LRDG Command Car 1/35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alain ik wil nu niet kattig doen , maar een klein beetje groen op de achtergrond zal de aandacht niet laten afdwalen naar hetgeen erachter staat , versta je
Je moet er geen oerwoud van maken
Marc
 
Daar heb je wel gelijk in, zeker het bekijken waard.

En nu...wat is het sleutelwoord in modelbouw? Herbeginnen...

Vanmorgen vond ik dit:

attachment.jpg

Dat ene spoor had ik wat bijgewerkt en blijkbaar is de lijm niet gedroogd zoals ik voor ogen had. Tenzij ik met een idee kom om het zo te gebruiken zal het vanavond herbeginnen worden. Niet te verwonderen dat mensen stoppen met modelbouw, steeds weer herbeginnen is wat deprimerend.
 
Alain neem me niet kwalijk maar ik zie het niet wat er scheelt , zoals het nu is en eens aangekleefd is dat toch prima of niet ?
 
De tanktracks zijn donkerder van kleur, vooral de langste. Misschien kan ik het zo gebruiken op één of andere manier, daar denk ik nog over na.
 
omgewoelde grond isaltijd donkerder , kijk maar als je naar de zee gaat en je woelt wat in het zand dat eronder is altijd donkerder van het vocht
 
Ik heb wat meer vochtplekken gemaakt, het leek me te vreemd zo enkel in de sporen.

Morgen wil ik enkele uren modelbouw inplannen en ter voorbereiding daarvan heb ik het ondergrondje verder bewerkt en ook een bord gemaakt met een donkerbruine grondverf. Morgen het bord mooi verweren, aan de figuren beginnen en ook eindelijk eens het voertuig spuiten.

Misschien drogen de vochtplekken allemaal op tegen morgen en anders kan ik ze gebruiken. Het bord staat achter de bodemplaat te drogen.

attachment.jpg
 
Zombie-bord. zo met een Zombieklem, overal te plaatsen,de liggende benen iets inkorten. In het kleine rondje het bord en met de grote..is het echt een "Zombieklem"zit opeens vast als in een muizenval, dan wel blaauw verven, dat houd de vliegen weg
 
Ik snap er geen hol van maatje, die base ziet er prachtig uit ?!
 
Ik snap ook niet echt wat het probleem is bij je ondergrond.
 
Wat is een zombieklem?

Het probleem met de ondergrond was dat die ene tanktrack donkerder was, dat heb ik nu opgelost door nog wat bij te werken. Nu ben ik er tevreden over. De plekken die nog niet 100% zijn zal ik wat beplanten met dor gras.
 
Ken je een wolvenklem dat stalen vals gebit aan een dikke ketting zo zal dat er ongeveer uitzien probeer er een of twee te scratchten
 
Ben ook niet echt mee met het probleem van de ondergrond. Naar mijn mening ziet die er goed uit voor bvb een woestijnlandschap.

Als de ondergrond los zou komen kan je dat eenvoudig oplossen door er een mengselvan houtlijm en water overheen te borstelen. Na uitdroging zit alles dan weer vast.

En verder is het een kwestie van verven. Ik ga een ondergrond altijd verven (en steeds met een foto van een echt landschap bij de hand). Grondlaag, basiskleur, washes, drybrush enz... Een ondergrond bestaat steeds uit een textuur (plaaster, zand, steentjes...) die worden verllijmd en eenmaal volledig uitgehard ga je dit dan verven, net zoals je een model, of een figuur verft, met de nodige technieken. Zelfs het zand, gras e.a; worden geverfd. Enkel op die manier kan je het resultaat bereiken dat je wenst.

Dirk
 
Een wolvenklem moet wel te scratchen zijn, lijkt me perfect haalbaar. De ondergrond schilderen heb ik al eens in een filmpje gezien, daar had ik verder niet bij stilgestaan. Zal ik zeker doen.

Deze namiddag me wat geamuseerd met de haarlakmethode, misschien heb ik me wat teveel geamuseerd en zal ik het wat moeten temperen? De tijd zal het uitwijzen. Later zal er nog was stof en opgedroogde modder aangebracht worden, vooral in de wielkassen. Sinds ik in Frankrijk woon hoef ik maar naar m'n auto te kijken om te weten waar er stof en modder hangt. De landbouwers hier kennen het principe van 'de weg opkuisen' niet. Veel modder door de tractoren en als het dan regent hangen de auto's vol. Ook af en toe onverharde wegen met stofwolken tot gevolg.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Je kan altijd nog de stukken waar je vind dat er teveel verf weg is wat terug brengen met de basiskleur door middel van stipjes of chipping wat dan ook :) en na verdere behandelingen als je die wil doen word het effect ook al weer anders dan dat het nu is.
 
Ziet er goed uit hoor ! niet te gelijkmatig verdeeld en ook niet overdreven, al mag dat natuurlijk wel.
Bijwerken kan altijd, maar ik vind dit chipwerk dik in orde :)
 
Het voertuig heeft een laag vernis gekregen want de chipping lijkt me in orde, ik heb er een tijdje naar gekeken en het bevalt me.

Net de figuren gelijmd en na nog wat bijwerken kan het schilderen beginnen. Zo zal ik ze plaatsen met het voertuig er achter. Hou in gedachten dat de titel "common Enemy" is en dat de Britten dus samenwerken met de Duitsers tegen de zombies. De Britse officier heeft iets gezien (hij zal nog een verrekijker in de hand krijgen) en wijst er naar. De Duitse soldaat komt snel aangelopen met zijn wapen (ook nog te krijgen). Naast de Britse officier komt een bord met daarop een affiche om te waarschuwen tegen de zombies. Het komt er op neer dat hij iets ziet in de richting van de tanktracks.

attachment.jpg
 
Het bord nog wat bijgewerkt, morgen kan de affiche er op geplakt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ken je een wolvenklem dat stalen vals gebit aan een dikke ketting zo zal dat er ongeveer uitzien probeer er een of twee te scratchten

Zo ene dat is een echte Zombieklem
 
veelbelovend met wat ik zie grt.
 
Alain ik denk dat ge vertrokken bent alles is nu toch ok he ?
Goed bezig makker
Marc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan