Hoofdsponsor

1/87 Kolenopslag [DONE]

Ik sluit me bij het voorgaande aan. Daarnaast zou ik de horizontale plankjes egaler hebben afgesneden, zoals jij het hebt vormgegeven is meer hoe Anton Pieck het zou ontwerpen. Daarnaast zou het in jouw opslag wat onpraktisch zijn, de helft van de kolen zou op de grond vallen. Beetje bijschuren van de plankenrij zou daar de oplossing zijn.

Verder ziet het er mooi en sfeervol uit, goed gedaan.
 
Okido, meer verweren dus... leren washen... heb geen specifieke "wash" in huis, maar zwarte verf zeer sterk verdunnen is dus de richting. En dat gaat ook met email verf? Of moet ik acryl hiervoor best gebruiken? Email verdun ik normaal met white spirit. Gaat dat mijn onderlagen dan niet oplossen?

zoals jij het hebt vormgegeven is meer hoe Anton Pieck het zou ontwerpen.

Hehe, dat zie ik eigenlijk wel als een compliment. Heeft waarschijnlijk te maken met mijn professionele activiteiten (ontwikkeling van games)... als technisch/IT persoon zit ik toch dagelijks tussen "artiesten"... ;)
Maar je bedoelt toch de onderste vloerplanken aan de voorkant, hé? Ik wou hier een beetje het effect maken van planken die afgesleten zijn. Zal eens bestuderen hoe ik dit kan verbeteren.
 
Ik vind het best geslaagd, het ziet er hoe dan ook dan ook veel realistischer uit dan wat je op de meeste treintafels ziet.
Hoewel ik misschien toch wel het hout donkerder had gemaakt, dat kreeg namelijk dezelfde behandeling als de spoorbiels.
 
Ik bedoelde, nu ik het nog eens bekijk, eigenlijk vooral de 1e, 2e en 5e plank van rechts gerekend. Inderdaad de onderste vloerplanken vooraan.

Overigens denk ik ook dat de stenen onderaan iets donker zouden kunnen zijn geworden van het jarenlange kolengruis dat ertegenaan is geploft.

Kan me trouwens wel voorstellen dat je de Pieck-opmerking als compliment opvat, ben zelf ook een groot fan.
 
Mooi gedaan zou ik zeggen. Altijd leuk om van die dingen teh 'scratchen'.
Enige raad die ik kan geven werd hier al een paar maal aangebracht: Ik zou de vloer en wanden ook veem zwarter maken. In een kolenopslag die al enige tijd in gebruik is zal de vloer bij volledig zwart zijn van de verschillende ladingen kolen die al in- en uitgegaan zijn. Zelfde geldt voor de wanden.
Dirk
 
Zelfde opmerkingen als hiervoor reeds vermeld, zeker wat betreft die uitstekende planken want dat zijn nu éénmaal altijd dé planken waar je met je schoen aan blijft haperen.
Ook de buitenzijde van het kolenhok mag wat donkerder verweerd worden door het kolengruis maar ook door neerslaand roet van de loc en opwaaiend stof tussen de sporen.
 
De planken vooraan zijn gelijk bijgewerkt en ook ingeschilderd.
De bodem is zwarter gemaakt.
En heb alles een zwarte wash gegeven. De eerste keer dat ik zoiets toepas. Kan nog beter. Alvast een aantal verbeterpuntjes voor mezelf al genoteerd.

37821188325_25a6083c37_c.jpg

En ik moet alleszins mijn oud digitaal fototoestel eens gaan opsnorren, want die kwaliteit van de foto's met mijn gsm begint me te storen...
 
Dat is een meer overtuigende kolenopslag geworden ;)
 
Firewolf knap werk alleen het hout ziet er nog te nieuw uit als je verstaat wat ik bedoel normaal door jaren in weer en wind te staan vergrijst hout en het mag wat matter ook verder is het prima ( ik zou het niet beter kunnen hoor )
grt
Marc
 
Hout zal inderdaad grijs en/of groen worden als het buiten staat en met kolen in de buurt ook zwart. Tenzij je het elk jaar een behandeling geeft natuurlijk. Wel is het mogelijk dat het nieuw hout is dat pas is behandeld maar dan zou je er naast een stapel zwart afbraakhout moeten bijleggen zodat het duidelijk is.
 
Dit projectje was ook even blijven liggen. Er moest nochtans niet veel meer aan gebeuren. Trapje bevestigen en nog een vervuilactie gedaan.

Als dit ooit in een baan wordt ingebouwd, zullen er nog wel extra kolen op de grond bijkomen. Maar voorlopig ga ik deze kolenopslag als klaar beschouwen; dus de "wip" mag er af.

Was een zeer interessant project om van scratch met polystyreen iets te maken. Heb met dit project ook mijn kennis van het tekenpakket Sketchup uitgebreid.

43472014981_a49ab5af45_c.jpg

43472015391_baf670849c_c.jpg

43472015651_28745af4e6_c.jpg
 
Leuk tussendoortje , en zo leer je de technieken ;)

Knap gedaan.
 
Vind dit meer dan geslaagd hoor.
 
Moet niet altijd iets met wielen of motoren zijn hé, knap werkje op zich.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan