Hoofdsponsor

1/6 Honda CB750F chopper (ombouw).[wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien weet een collega bouwer daar meer over?

Eerlijk gezegd, ik heb de foto wat vergroot, het is wel leesbaar zo klein maar ik was het niet helemaal zeker.
 
Op het etiket zelf staat dat er niet bij.

attachment.jpg

Maar ik heb al een vermoeden: waarschijnlijk is deze foto genomen op één of andere vakbeurs zoals die van Neurenberg bijvoorbeeld en zal dat moment die ketting nog niet in productie zijn geweest, daarom "voorlopig" of een voorlopig voorbeeld van hoe het zal worden.
Maar je ziet ook duidelijk op het etiket staan dat ze bedoelt is voor 1/6 motorfietsen zonder vermelding van een bepaald motormerk of -type.
 
Bedankt, dit gaan we eens goed bekijken want zo op het eerste zich is het allemaal nogal onduidelijk.
Ik vind wel een lijst van de beschikbare setjes en de betaalmethodes maar nergens een bestelformulier of zoiets.
 
Sorry tourpretendent maar we komen niet verder dan de diverse betaalmogelijkheden.
Maar alles wel beschouwd wordt dit een dure zaak!
Omgerekend zit je al aan meer dan 22€, daar komt daar steevast 12€ inklaringskosten bij en de verzendingskosten.
Tel je de aankoop plus verzending samen is er nog het risico dat er nog een beetje BTW bijkomt ook.
Modelbouw is leuk maar het mag nog een beetje betaalbaar blijven ook anders is de lol er wel vanaf.
 
Veel plezier met deze grote motor.
Kan je ook eens foto's plaatsen van de inhoud van de doos?
De sprues en zo.
 
Dit valt vies tegen: bij die aparte ketting die we hadden gekocht blijken dus geen tandwielen te zitten!
We zijn er uiteindelijk op uitgekomen dat die ketting is bedoelt voor de Honda Africa twin, terwijl de handelaar op zijn site zei dat ze bedoelt is voor Honda 1/6 modellen.
De ketting die in de bouwdoos zit is uit één stuk, geen idee dus hoe dat op te lossen. :(
Maar als je dan kijkt naar deze foto hieronder, die je regelmatig tegenkomt, dan ga er toch uit dat er wel degelijk tandwielen worden meegeleverd.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=101199

Niet dus, is dat ook niet een vorm van "bedrieglijke reclame" dan?
We vrezen dus dat er niets anders zal opzitten om de originele ketting uit de bouwdoos te gebruiken! Grrrrr :(

Was ook een beetje te verwachten.
Staat metal chain set op.
Tandwielen worden niet vermeld.
Bij pe zetten ze ok zo een foto's

attachment.jpg

Kan je ook niet verwachten dat het model erbij zit.
 
Was ook een beetje te verwachten.
Staat metal chain set op.
Tandwielen worden niet vermeld.
Staat niet vermeld inderdaad maar bij de setjes op schaal 1/12 zitten die er wel bij dus was het een twijfelgeval omdat het nogal onduidelijk overkwam.

Kan je ook niet verwachten dat het model erbij zit.
Je moet het nu ook niet te ver drijven, dat weet iedereen wel dacht ik zo!
Er is nog een verschil tussen een model en een onderdeel.

Veel plezier met deze grote motor.
Kan je ook eens foto's plaatsen van de inhoud van de doos?
De sprues en zo.
Zal ik één dezer even doen zodra ik de tijd vind, ik heb een druk weekend voor de boeg. :)
 
Naar een meeting wel ja, maar het zal helemaal iets anders zijn vrees ik.
 
Gisteren en vanmorgen nog heel wat technische info gezocht en ook een paar bizarre modellen gezien.
Zoiets geeft wel inspiratie maar we gaan het toch wel iets simpeler houden:

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Die choppers vind ik lelijk. Ik zie liefst de choppers met het absolute minimum, enkel de dingen die je moet hebben om te kunnen rijden. Geen prullen of blingbling.

Ik zal dit project volgen want zoiets staat ook op m'n verlanglijstje, ooit eens aan begonnen maar nooit afgewerkt om dezelfde reden waardoor ik niets afwerk.
 
Ieder zijn ding om te bouwen is ok ,zelf heb ik de voorkeur voor originele moto's maar toch interessant om te kijken hoe andere dan uiteindelijk wel gaan verbouwen en ben benieuwd naar het resultaat...
 
Hey Sam,

Is het niet mogelijk om de ketting-tandwiel uit de kit aan te passen zodat je enkel het tandwiel overhoudt ?
Ik geloof dat ketting en tandwiel in een geheel zijn gegoten.

Stel dat je de buitenzijde van de ketting dat vastzit aan het tandwiel eerst afschuurt. Ik bedoel dus de zijkanten van de ketting afschuren tot op de dikte van het tandwiel.
Vervolgens boor je gaatjes op de juiste plaats zodat je de tanden van het tandwiel overhoudt, en verwijder je de buitenste plastic resten van de ketting.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje helder (niet eenvoudig om dit te verwoorden).

Dirk
 
@ leysend, vrijdag kwam dat probleem ter sprake op het werk en ik denk dat we er een oplossing voor gevonden hebben.
We gaan dankbaar gebruikmaken van het fenomeen "illusie", het zal heel wat extra werk zijn maar ja.
Details ga ik nog niet geven, eerst uittesten op een oud onderdeel of het werkt.

Kan je ook eens foto's plaatsen van de inhoud van de doos?
De sprues en zo.
Toch even de tijd gevonden:

De doos is goedgevuld:
attachment.jpg

En de inhoud:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En natuurlijk een bouwplan:
attachment.jpg

Uiteraard zal er nadien van het origineel niet veel overblijven want van de ombouw bestaan geen plannen op papier.
 
ik volg! ben benieuwd om het eindresultaat te zien
 
Vandaag getwijfeld om ook 2 moto's te kopen om die dan te bashen maar ik heb andere dingen gekocht en er staan nog teveel projecten in de koelkast.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan