Hoofdsponsor

1/6 Honda CB750F chopper (ombouw).[wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja Jordic, ik ken de geschiedenis ervan wel maar de aanduiding "Springer" is later uitgegroeid tot een heus merk.
Buiten voorvorken maken ze onder dezelfde naam ook kaders en allerlei toebehoren zoals bijvoorbeeld highwaysteps, aangepaste footsteps etc.

aaphanger is zo'n hoog stuur waarbij je oksels zeer goed verlucht worden ;)
Ach zo, maar zo een stuur zie ik niet zitten hoor: amai mijn armen, dat kan toch nooit comfortabel zijn? :(
 
Die choppers waren heel mooi maar draken om op te rijden.
Zelf ook verschillende mogen berijden maar geef mij maar mijn FJR1300 waar ik lekker comfortabel nog steeds 12.000 km per jaar op rijd :D:D

Mooi project wat ik zeker ga volgen Sam.

Fred
 
Na de chopper, als die tenminste tot een goed einde komt volgt er nog een dragbike.
Die dragster wordt er eentje met twee motorblokken achter elkaar.
Mijn neef vond vorige week een apart motorblok van de CB750F voor een eerlijke prijs: verzending incluis 47.00€ terwijl je soms prijzen tegenkomt van meer dan 100€!
Nu kunnen we het min of meer goedkoop houden en hoeven daar niet een volledige motorfiets voor te slopen.

attachment.jpg

Voor de chopper zelf gaan we volgende week eens kijken naar messing buisjes om die bewuste voorvork te maken, we hebben intussen al dunne messing plaatjes van 0.2mm dik binnen gekregen.
Heeft er iemand misschien een adres waar we zeskantboutjes en moeren M1 en M2 kunnen bestellen?
 
Bedankt voor de link Peter, die gaan we zeker eens nader bekijken. :)
Wat die kit betreft: die zou er al zijn van in de jaren 1980 heb ik me laten vertellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben super benieuwd naar de chopper, een kit verbouwen is helemaal mijn ding. Ik zal hier nog kunnen bijleren denk ik.
 
We blijven brainstormen over de chopper en we vragen ons ons of de schalen 1/8 en 1/6 valt te combineren.
In de wetenschap dat zo een voorvork bij de ene al wat langer of korter kan zijn dan de andere is deze hieronder misschien bruikbaar.
Op het eerste zicht zouden de voorvork, het achterwiel en de benzinetank kunnen dienen voor de onze.
We gaan hem in ieder geval bestellen en dan zien we wel of we toch niet andere alternatieven moeten gaan zoeken.
Intussen is er nog één en ander klein spul onderweg, daar kom ik op terug zodra het toegekomen is.

attachment.jpg
 
Schalen combineren is mogelijk vind ik. Zo combineer ik 1/32 en 1/35, dat gaat zonder problemen. Zoals je zegt, bij een chopper is er veel zelfbouw dus is er een mogelijkheid om te spelen met afmetingen. Zo ook bij een RatBike, daar zijn ook geen vaste waarden (ik zal ooit nog eens een RatBike bouwen).
 
Hmmmm moeilijk, ik ben bang dat het allemaal net iets te klein uitval Sam. Een kleiner maar dik achterwiel in combinatie met een groot dun voorwiel zoals ik ooit bij mijn BMW heb gedaan werk wel maar als de voorvork iets te dun uitval dan zie je dit direct.
 
We zullen wel zien wat er eventueel bruikbaar is, valt het tegen dan gaat de doos in het rek bij mijn neef bij de rest.
Een miskoop zal het dus zeker niet zijn.
Mijn neef heeft tenslotte nog een hele doos vol onderdelen en een paar onvolledige bouwdozen waar we desgevallend nog één en ander kunnen uithalen.
Intussen kwam de postbode met een paar pakjes aan de deur:

attachment.jpg

Zeskantboutjes en dito moertjes van 2mm (Met dank aan Peter voor de vruchtbare link)
Een bijhorend moersleuteltje, een tube voor de remleidingen van 2mm en een paar andere gechromeerde leidingen van 1mm en 1.2mm.
Zover zijn we dan weeral.
 
Dit valt vies tegen: bij die aparte ketting die we hadden gekocht blijken dus geen tandwielen te zitten!
We zijn er uiteindelijk op uitgekomen dat die ketting is bedoelt voor de Honda Africa twin, terwijl de handelaar op zijn site zei dat ze bedoelt is voor Honda 1/6 modellen.
De ketting die in de bouwdoos zit is uit één stuk, geen idee dus hoe dat op te lossen. :(
Maar als je dan kijkt naar deze foto hieronder, die je regelmatig tegenkomt, dan ga er toch uit dat er wel degelijk tandwielen worden meegeleverd.

attachment.jpg

Niet dus, is dat ook niet een vorm van "bedrieglijke reclame" dan?
We vrezen dus dat er niets anders zal opzitten om de originele ketting uit de bouwdoos te gebruiken! Grrrrr :(
 
OK dit is apart en volg grt.
 
Als je een ketting koopt koop je geen tandwielen ook al staan ze op het voorbeeld als voorbeeld maar het zijn toch losse schakels zo te zien dus waarom dan niet geschikt er zal best wel geen verschil in zitten tussen al die Honda kettingen.
 
Ik zou de ketting terugzenden en vragen voor terugbetaling. Als enkel de foto op de website stond dan is dit inderdaad geen correcte weegave van het product. Tenzij er natuurlijk duidelijk bij stond dat het enkel over de ketting gaat.

Tamiya heeft onlangs de Honda Africa Twin uitgebracht in schaal 1/6. Dat is dus een Honda model op schaal 1/6. Waarschijnlijk dus een misverstand, maar indien dit een correcte handelaar is zal hij dat wel terugnemen.

Dirk
 
Als je een ketting koopt koop je geen tandwielen ook al staan ze op het voorbeeld als voorbeeld
Hoewel dat de setjes met de losse kettingen op schaal 1/12 wel worden geleverd met tandwielen.

@Leysend, terugzenden is geen optie want ze was namelijk al uitgepakt toen we merkten dat de tandwielen er niet bij waren.
Dat zakje terug dichtplakken is not done, het is voor die verkoper hoe dan ook nu niet meer verkoopbaar voor de normale prijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan zal ik contact met de verkoper opnemen om te vragen hoe het zit met die tandwielen misschien wel een inpak foutje bij de leverancier?
 
Waarom staat er 'tentative' tussen haakjes op je foto?
 
1/6 Motorcycle metal chain set (tentative)

Is dat niet voorlopig tentative?
 
Ja inderdaad, "tentative" betekent voorlopig.
Verbazend dat jij die kleine lettertjes op die foto kan lezen, mij was het in ieder geval nog niet opgevallen.
Wat dat "voorlopig" daar staat te doen weet ik ook niet hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan