Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Ford Mustang GT 2005 [done] - Pagina 5
Pagina 5 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 86

Discussie: Ford Mustang GT 2005 [done]

Standaard

Ok, ik begrijp de procedure. Bedankt om dit toe te lichten. Ik neem dit alleszins mee. Ik ga de komende weken/maanden alvast de nodige materialen in huis halen voor toekomstige projecten. En ook zo'n Krystal Klear glue eens aanschaffen. Heb al diverse soorten lijm staan; er kan altijd nog wel een potje bij...

Maar het polijsten van de ramen is inderdaad de laaste optie; denk dat ik het voor dit model sowieso niet ga doen. Misschien maar eerst eens beginnen met niet-doorzichtbare onderdelen te polijsten.

Deze bouw was vooral bedoeld om na jaren stilte terug de modelbouw in de vingers te krijgen. En dat is zeker gelukt. Met vallen en opstaan, en her en der een foutje waaruit ik geleerd heb. En vooral de goesting is volledig terug.

Dus voor deze Ford zijn ramen: vaseline, of misschien stelt iemand nog een ander product voor... en anders blijven de wolkjes maar zitten. Een dergelijke Mustang zal ik nog wel eens bouwen.
    "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

Kijk, je kunt in het ergste geval proberen de vlekken weg te polijsten met polijstpasta of tandpasta. Probeer dat dan eerst lokaal aan te brengen. Dippen in parketreiniger kan nooit kwaad.

Standaard

Je kan het ook eerst proberen met een polijstmiddel van Tamiya bijvoorbeeld dat wil soms weleens helpen, werk dat niet dan word het schuren helaas.

Standaard

Gelijke gedachten!

Standaard

Als inleiding, ik heb een ander windscherm gekcht en daar kwam ik een product tegen, voor het onderhoud ervan.
    Deze link is het volledig verhaal.
    https://www.m2trading.com/nl/webshop...SABEgLGmPD_BwE

Het belangrijkste stukje is dit et is aan te raden een Tube Xerapol polisch te bestellen.
    Hiermee kunt u eenvoudig krasjes verwijderen hetgeen dat natuurlijk onvermijdelijk is bij gebruik van een windscherm.
    Denk aan steenslag, vliegen en ga zo maar door.

Dan is dit de Xerapol polish, uiteraard heb ik het niet gekocht, want ik dacht dat komt wel als er krassen op zitten.
    Maar in jouw toepassinl, hier word aangeraden eerst met 1600 te schuren en dan de vloeistof.
    https://www.m2trading.com/nl/webshop...polish-display

Als je het op iets anders wil uit proberen als je ruitje, het harde plastic waar gereedschappen, bouten, schroeven ed in verpakt zitten, is ongeveer hetzelfde als een auto ruitje en kan je naar hartelust uitproberen zien of het helder wordt.

Naar hartelust googelen waar de goedkoopste te vinden is en de werking

En als mosterd nade maaltijd,de UHU lijm, tegenhanger van de Revel maakt ruiten niet ondoorzichtig en De ouderwetse houtlijm, ja die witte die helder opdroogd gaat ook perfect
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Ik heb reeds toepassing gezien van Xerapol op een vliegtuigcockpit en het resultaat was heel goed.
    Xerapol wordt aangeraden voor o.a. motorhelmen en is te vinden in de betere auto/moto speciaalzaak.
    Men heeft mij ooit een dergelijke tube meegebracht doch ik heb het zelf nog nooit moeten gebruiken. Prijs was 9,95€.

Voordien gebruikte ik tandpasta en ook dat valt aan te raden als een eerste probeersel. Alles hangt af hoe diep die mist in het plastiek zit. Goedkope tandpasta (wit product) zonder toevoeging van fluor en dergelijke is het beste.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Met vaseline geen verbetering. Jammer. Het schuren en polijsten zie ik nog even niet zitten; heb nog niet het nodige materiaal in huis en wil dat nu precies ook niet gaan experimenteren op dit model. Beschouw dit dan maar als een belangrijke les naar het volgend model toe: andere lijm gebruiken voor vensters!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aris5 Bekijk bericht
    De ouderwetse houtlijm, ja die witte die helder opdroogd gaat ook perfect
    Dus gewone houtlijm kan ik gebruiken om doorzichtige plastic onderdelen te lijmen? Ik moet nl nog enkele doorzichtige delen aan de lampen aanbrengen.

Vanavond de decals in het motorcompartiment aangebracht. Alvast een foto; nu ze nog allemaal deftig op hun plaats hangen...

Met motorkap:

Na zoveel detailwerk aan de motor had ik het wel fijner gevonden indien de motorkap iets verder open kon.

"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Standaard

Ja je kunt houtlijm gebruiken, maar nog steeds moet je netjes werken. Ook houtlijmresten zijn te zien, indien slordig en/of overvloedig gebruikt.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat het een kit van Revell is. Zij hebben een uitstekende service na verkoop. Als ik van u was zou ik hun een mail sturen dat er iets mis is met de ruit van de kit en vermeld het onderdeelnummer en de nummer van de kit. De paar keren dat ik dat heb gedaan kreeg ik telkens na een paar weken de sprue in de brievenbus
    Dus dan moet je niet schuren en polijsten... En ik zou dit lijmen met een lijm bedoeld voor doorzichtige onderdelen zoals krystal clear bv...
    Groeten,

Michel.

Standaard

Ja dat is ook waar , heb laatst ook een nieuw vel decals toegezonden gekregen
    Prima service van Revell
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Blijft moeilijk verhaal die ruiten kan er van meespreken.

Standaard

tja iedere bouwer van voertuigen krijgt wel eens te maken met 'ruitjes' die op één of andere manier beschadigd worden ..GGGRRR!!!

Standaard

Eh voila. Mijn eerste modelautooke na zo'n 25 jaar stilgelegen te hebben, is klaar.
    Zal de komende dagen meerdere foto's nemen.

Standaard

Goed he , pas de volgende op voor uw vensterkes he
    Hop naar de volgende he ?
    Blijf je in de auto's werken ( hopelijk )
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Ziet er niet slecht uit.
    Misschien eens proberen om portieren en dergelijke te accentueren met een wash in de lijnen te laten lopen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten