Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang GT 2005 [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Firewolf wat ik nu lees zijn gewoon visogen noemen ze dat in vakjargon hoe komt dat? Wel in uw beurt moeder de vrouw of iemand anders heeft gekuist met pledge of iets dergelijks waar siliconen inzitten dat hangt gewoon in de lucht en is als de dood voor pistoolschilders , vroeger had men iets om in de verf te doen en dat hield dat tegen nu weet ik niet of ze dat nu nog gebruiken
Ik heb geweest dat ik met een vod waar dat interieurreiniger op zat gewoon door de carrosserie wandelde en ze hadden al prijs zelfs van de uitlaatgassen van een diesel is ook al gevaarlijk ;dus beste even rondkijkezn wat er in uw buurt staat
Marc

OK, bedankt voor de info. Kan ik al eens gerichter zoeken op airbrush & visogen.

Mijn werkruimte ligt naast de garage. Daar staan natuurlijk wel diverse producten, zoals benzine, olieën, ruitenwisservloeistof, diverse vetten en nog meer van dat soort dingen. Kan dat natuurlijk niet zomaar allemaal eventjes naar ergens anders verhuizen, maar ook in mijn werkruimte staan er nog wel vloeistoffen die ik elders kan stockeren.
En ga alvast de poetsmiddelen eens bestuderen op ingrediënten.
 
Plastic zou ik goed ontvetten met alcohol of de verdunner vvan de verf waar je mee gaat spuiten
Zeker geen Aceton of Cellulose thinner gebruiken of ook geen White Spirit deze vloeistoffen branden echt in de plastic
Verhuizen zeker en vast niet maar goed die bepaalde producten weghouden uit de buurt van spuit omgeving en voor je toch zou iets gaan airbrushen eerst een proefje om te zien of alles ok is
Marc
 
Firewolf ik heb nog eens nagelezen, je spuit in de garage, het kan zoals aangegeven dus een vloeistof zijn die dampen veroorzaakt. Mijj ervaring is echter dat een garage meestal niet verwarmd is of slecht. Dus een hoge luchtvochtigheid, zeker deze tijd van het jaar. Om goed te spuiten,moet je een werktemperatuur hebben tussen de 15 en 25 graden. Boven de 25 zal je nu niet zitten, maar is de temperatuur niet veel lager als 15? Dan nog een belangrijk iets waar ik meer aan denk. Met spuiten, comprimeer je lucht, maar ook het vocht wat in de lucht zit. Het setje van revel heeft de compressor bij de uitgang geen luchtdroger of waterafscheider, dus het samengeperste vocht slaat neer in je slang, en in de spuit, en zo af en toe, ga je dus spuiten, ipv perslucht, nu met water druk. Die neemt de verf niet mee, en zal zich vertonen ook als waterdruppels op je spuitwerk. Dan kan je omschrijven als "vetvlekjes" maar eigenlijk zijn het "watervlekjes"

Ik denk dat je echt het eerst een waterafscheider moet plaatsen. Nu weet ik niet echt of je direct begrijp welke of wat ik bedoel. Vandaar dit is een goedkope die ik kan vinden, met als tekst "Sparmax Anti Condensfilter" bij onze sponsor onder deze link http://www.airbrush-services-almere.nl/shopasa/contents/en-uk/d34.html
Als je goedkoper of anders wil, mag je zelf zoeken, maar deze onder de airbrush is de een beter ivm ophoping van water in de slang. Het enige wat je ook uit moet zoeken is, welke slangkoppelingen en nippels er zijn
 
Neenee, ik spuit niet in de garage. Mijn werkplaats is een aparte ruimte naast de garage. Gescheiden door een deur. En de werkplaats zelf is verwarmd (doorgaans 19-20 graden).

Het probleem van vocht was ook waar ik in eerste instantie aan dacht. Er zit inderdaad geen waterafscheider bij de Revell compressor. Daarom dat ik eerst naar een degelijke compressor wil uitkijken: met waterafscheider en regelbare druk. Het spuitpistool van Revell, denk ik, kan ik in eerste instantie wel verder gebruiken.
 
Vraagje i.v.m. de velgen.

De velgen in de kit zijn in chrome uitgevoerd. Ik ben nu die specifieke velgen eens gaan opzoeken in de originele Mustang 2005 brochure. Kwa vorm komen ze inderdaad overeen met een echte 17" set, maar de echte zijn niet in chrome uitgevoerd maar aluminium.

Ik wil ze dus meer een aluminium look geven; hou zelf sowieso al niet van chrome velgen. Wat is de beste manier?

Kan ik die onderdelen met chromelaag gewoon overschilderen met aluminium verf? Of is er een makkelijke manier om die chrome laag te verwijderen? Wegschuren met schuurpapier lijkt me niet direct aangeraden. Denk dat ik dan mijn details ga wegschuren en sowieso ga ik niet in de kleine hoekjes geraken. Kan ik de onderdelen bv een tijdje in een bepaalde vloeistof leggen? Eventueel dewelke?

38118464064_6bddb7f484_c.jpg

38118475634_6ba9965db7_c.jpg

37947681305_6e6f09d31c_c.jpg
 
Beste gewoon een nachtje in bleekwater ( javel ) leggen en alle chroom is weg daarna een laagje primer en gewoon zilver spuiten ( mag velgenzilver zijn voor auto's 1/1 ook weer dunne laagjes op bouwen he , wil je ze daarna mooi blinkend alu gewoon vernis over spuiten suc6 verzekerd
Marc
Nog even de velgen die ge ons laat zien zijn nu wel zo goed als chroom die zijn gewoon gepolierde alu velgen die blinken zeker zo mooi als chroom ( toch ziet je verschil hoor )
Gewoon zilver spuiten is dan het beste
 
Even de dikke bleek/ chloor leggen en weg is uw chroom :) Als dat niet werk ovenreinger, even inspuiten en in een afgesloten plastic zak weg leggen ook weleens iets gehoord over cola maar dat ik vind ik zonde drink het liever op met iets erin op.
 
Okido, de javel dus eens boven halen.
Originele zijn inderdaad gepolierd en blinken ook, maar ik vind die chrome uit de kit iets te blingbling. Ga ze toch behandelen.
 
Jazeker ik ben het met u eens hoor goede javel doet wonderen en je zal zien dat de velg er mooier uitkomt hoe dun de laag chroom ook is het is een zichtbaar feit
Marc
 
De velgen zijn ondertussen van hun chromelaag ontdaan. Bedankt voor de javel-tip; die ga ik nog gebruiken.

Motordetails ondertussen ook al wat bijgeschilderd. De zetels hebben al een eerste kleurtje gekregen. Het paardje ligt al te glunderen in de grille.

38184220064_62a4839b6c_c.jpg
 
Firewolf goed he ?
Nog een tipje ? Voor de vloer in de auto kan je gerust met bloem of natriumbicarbonaat ( maagzout ) werken de plaats waar de matten liggen goed met verdunde houtlijm insmeren terwijl de lijm nog goed nat is overvloedig bloem of bicarbonaat op strooien ( goed dik leggen ) daarna laten drogen en dan voorzichtig de rest eraf kloppen op een stuk papier dan kan je de overschot terug in het potje doen en dan in kleur airbrushen , werkt goed anders heb je zo van die plastieken matten in de auto . Je ziet er wel niet veel van maar aan de achterruit zal je het wel zien
Suc6 verder
marc
 
Je moet het maar weten en volg in stilte grt.
 
Stilekesaan staat de binnenafwerking op de planning. Ben nu zo al een week aan het nadenken over die tip met de houtlijm en bloem. Airbrushen is voorlopig nog geen optie. Zou dat dan met een borsteltje moeten inverven.

Maar... zit ook aan een andere piste te denken eigenlijk. Kan ik eventueel voor de vloerbekleding / matten geen stof gebruiken? Bv zwart fluweel? Dat lijkt me enerzijds makkelijker (minder geknoei) en realistischer.

Heb momenteel geen zwart fluweel in huis, dus kan het ook niet echt testen. Dus eerst maar de vraag voor ik fluweel zou gaan kopen.
 
Wat je ook kan gebruiken is het laagje dat onder het deksel zit van een botervlootje, zelf geen ervaring mee, maar het wordt wel gebruikt.
 
Stof gebruiken zou ik persoonlijk afraden.
Het zal op schaal lijken als een tapijt van 10cm dik...
 
Stof voor het interieur op die schaal is inderdaad niet zinvol. Heb wat mogelijkheden geprobeerd.

Ondertussen de radiator en motor ingebouwd.

25444690588_9e8fa33364_c.jpg
 
Om nog even terug te komen op de velgen, als je op chrome een satijn vernis zet krijg je een zelfde look als gepolierde alu/ geanodiseerde alu.
 
Ziet er zeker niet slecht uit als een beginnend modelbouwer , doe zo voort
Ik heb een PB tje gestuurd
Marc
 
De werkzaamheden aan mijn Fordje zijn ook terug opgestart. Een kleine update: interieur begint vorm te krijgen.

29234554588_553c960963_c.jpg
 
Vind uw zetels nogal hard glimmen,misschien een satijnvernis overleggen en dan blinkt het niet meer zo.
Marc S
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan