Hoofdsponsor

1/24 Ford Mustang GT 2005 [done]

Schaal 1/24 - 1/25

Firewolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 nov 2017
Berichten
398
Een bouwdoos die al jaren in mijn kast ligt en waar ik vorige week aan begonnen ben. Net voor ik op dit forum geregistreerd heb, dus kan geen foto's meer maken van "alle" losse onderdeeltjes.

De doos:
24307218368_c4b6b79483_c.jpg

Enkele beelden van de onderdelen:
26383005879_69f7cbbd2a_c.jpg

37449735374_e377ff7741_c.jpg

De motor:
26383007429_8399274cfe_c.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Alvast veel bouwplezier.
Laat u zeker niet ontmoedigen met de eerste AB; dit heb ik ook moeten doorstaan na lange tijd stil gezeten te hebben.
Maar daarvoor dient dit forum; voor tips & trics :8
 
Mooie wagen en het begin ziet er al voortreffelijk uit
Suc6
Marc
 
Een fraaie telg in de Mustang familie !
Spuitwerk zal mij niet gauw tegenvallen... ik heb enkel spuitkennis van tanks en paddo's ;)

Have Fun :D
 
Eens moet de eerste keer zijn en je ga er zeker van leren omgaan met je AB.
Succes met deze mooie auto.

Fred
 
Veel plezier met deze mooie kit.
 
Dat airbrush startkitje van Revell dat ik eens gekocht had, geeft toch nog niet de resultaten die ik wil. Zal eerst maar sparen voor een degelijke compressor en pistool. Dan maar op de oude manier met borsteltje verder gaan.

De eerste onderdeeltjes hebben hun eerste laag gekregen.

38653188896_1edc12c3fe_c.jpg

Vandaag ook nog de ontbrekende kleurtjes gaan bijhalen; fijn dat Caracars op dinsdag tot 20u open is. Dit projectje kan nu ook in een versnelling hoger gezet worden.
 
Wat vind je niet goed aan die Revell airbrush? Ik heb hem net gebruikt om een primer te zetten... Laat ons zeggen dat het nogal spetterde. Vraag me af of de druk gewoon niet te laag is, max. 1 bar. Vraag me echt af hoe mijn auto eruit al zien uiteindelijk.
Ik zie zo kleine spetters als ik de body tegen het licht houd.
 
Persoonlijk spuit ik bijna altijd op 1 bar, maar zoals regelmatig aangehaald wordt: spuit eerst PROEF op een blikje of fles VOOR je op je model spuit.. is het daar niet goed dan is het op je model sowieso NIET goed... als je daar je mengsel goed gekregen hebt kan je overgaan naar je model... is maar een beetje meer werk, maar bespaart je veel frustraties...

PS: spuiten op een stuk papier of krant vervalst je resultaten, omdat het oppervlak zuigend is, dus als je te dun spuit zie je moeilijk of je uiteindelijk druipers gaat hebben
 
Juist verdunnen , proefspuiten zoals Silenoz zegt het is wel degelijk oefenen en uittesten het gaat niet over 1 nacht het moet een gewoonte met veel gevoel
Maar ik denk dat ge met het Revell pistool ook wel mooi zal kunnen werken heb die ook nog ergens liggen vroeger veel gebruikt
Marc
 
Bedankt voor de tips iedereen, uiteraard zijn mijn vaardigheden de zwakke schakel. Het is wel erg hit and miss gewoon, ene moment gaat het goed, andere moment begint hij te sputteren. Ik plaats een update met foto's in mijn topic.
 
Met de ab werken vraagt wel wat oefening dat was met mij ook zo,dus niet opgeven en eventueel zoals eerder gezegd proefspuiten tot je tevreden bent en dan pas beginnen met je model.Voor de rest wens ik je veel succes met dit mooie model.
Marc S
 
@Tom, ik heb vooral ronde vlekjes in het behandelde gedeelte. Is zo precies alsof het oppervlak vetplekjes heeft waaar de verf niet op pakt. Heb ook al geprobeerd om proefstuk degelijk te wassen en te ontvetten. Maar dat helpt ook niet.

Probleem is dat ik geen ervaring heb met airbrush om juist te weten wat precies het probleem is. Ik experimenteer met verdunningen, maar daar houden de mogelijkheden met deze set op. De brush en compressor hebben weinig tot geen settings om mee te spelen. Ik lees op diverse forums en blogs dat de druk hoger moet dan 1 bar, maar dat gaat al niet.

@Oldieman, ik ga zeker niet opgeven. Wil met airbrush gaan werken en blijf proberen. Maar ik ga niet wachten om deze Mustang af te werken tot ik deftig met airbrush kan werken. Heb altijd met borstel gewerkt, dus deze auto kan er ook nog wel bij... ;-)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik m'n airbrush pas had gekocht heb ik er een tekening op de muur van de living mee gemaakt. Dat was een zeer goede oefening en ik kon met allerlei dingen experimenteren. Zo werd ik het spuitpistool gewoon en ik heb ook met allerlei druk geëxperimenteerd. Airbrush is vooral doen en proberen, het hoeft daarom niet op de muur te zijn maar op een fles zoals hier al werd gezegd kan je ook veel leren. Of een groot blad papier aan de muur hangen en daar op vanalles proberen.

Doen en proberen en niet bang zijn om fouten te maken want het is zo dat je leert.

Dit was de tekening, het logo van de game HalfLife met artistieke vrijheid. De tekening bestaat nu niet meer want ik heb dat huis verkocht en ze hebben er verbouwd.

attachment.jpg
 
Firewolf wat ik nu lees zijn gewoon visogen noemen ze dat in vakjargon hoe komt dat? Wel in uw beurt moeder de vrouw of iemand anders heeft gekuist met pledge of iets dergelijks waar siliconen inzitten dat hangt gewoon in de lucht en is als de dood voor pistoolschilders , vroeger had men iets om in de verf te doen en dat hield dat tegen nu weet ik niet of ze dat nu nog gebruiken
Ik heb geweest dat ik met een vod waar dat interieurreiniger op zat gewoon door de carrosserie wandelde en ze hadden al prijs zelfs van de uitlaatgassen van een diesel is ook al gevaarlijk ;dus beste even rondkijkezn wat er in uw buurt staat
Marc
 
Toen ik m'n airbrush pas had gekocht heb ik er een tekening op de muur van de living mee gemaakt. Dat was een zeer goede oefening en ik kon met allerlei dingen experimenteren. Zo werd ik het spuitpistool gewoon en ik heb ook met allerlei druk geëxperimenteerd. Airbrush is vooral doen en proberen, het hoeft daarom niet op de muur te zijn maar op een fles zoals hier al werd gezegd kan je ook veel leren. Of een groot blad papier aan de muur hangen en daar op vanalles proberen.

Doen en proberen en niet bang zijn om fouten te maken want het is zo dat je leert.

Dit was de tekening, het logo van de game HalfLife met artistieke vrijheid. De tekening bestaat nu niet meer want ik heb dat huis verkocht en ze hebben er verbouwd.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=102069
Wel tof gedaan dat logo. Goed spel ook, schrok me rot met half life 1, eerste fps die ik ooit speelde.
 
Even dit ter verduidelijking
Papier is goed om uw AB onder de knie te krijgen op papier oefen je best met Oost Indische inkt ( Chinese inkt zeggen wij ) om lijnen en cirkels te bruchen , om lak te leren spuiten leer je het beste op een lege plastieken fles of een plaatje metaal
Ik ga het nogmaals herhalen een cursus volgen in Almere bij Erik het is gratis je krijgt eer een lekker broodje en de koffie is er zoveel je maar wil een zeer interessante cursus gegeven door een sympathieke vent echt de moeite maar wel een afspraakje maken en gaan
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan