Hoofdsponsor

1/72 Die Panzerfabrik

Beyond, jij zei :
De muur blijft vragen opwerpen
Baksteen geeft inderdaad iets "ouds", maar waren die fabrieken al oud? Of nieuw gebouwd speciaal voor de oorlogsindustrie?
Zelf vind ik baksteen iets "meer" hebben, maar ik wil de 2e Panther-koepel in menie kleur presenteren, en de Flakpanther heeft ook al menie kleur op de koepel. Zal het dan niet te veel van dezelfde kleursoort zijn?
Een grijze muur zou dan meer contrast geven...
Mijn kennis over de historie van de oorlogsindustrie is niet bepaald gedetailleerd, en voor nu put ik
dan comfortabel uit dat genoemde boek wat hoofdzakelijk gaat over de vestiging in Nürnberg.
De roots van M-A-N gaan terug tot in 1758 en de fabriek in Nürnberg was in 1930 al gegroeid
tot een belangrijke producent met 400.000 werknemers.
Ik zag al een foto met daarop een bakstenen gebouw gedateerd 1899.
Goed gespot die verduisteringspanelen ! Ik heb ze in het boek nu ook herkend, maar dan in hoogte verstelbaar.
Genoeg gekletst, ik ga nu een set plaatjes voor jou samenstellen...

groeten uit Fotowerke Barnefeldt A.G.
 
Bedankt Peter, nu weet ik tenminste dat ik mag kiezen tussen bakstenen of beton :wacko: :laugh:
Zal dus een persoonlijke keuze moeten worden...:|
Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik er al aan gedacht heb, en met ramen, verduisteringspanelen,... zal het baksteenrood ook al iets minder prominent aanwezig zal zijn... ;)

Voor de set up nog even deze foto genomen
attachment.jpg

:wavey:
 
Opstelling van de tanks lijkt me OK zo met de turret van de panther op 45°.

Voor de muur: wat dacht je van een bakstenen muur die wit geschilderd is en daarna een beetje geweatherd zodat het niet te wit is met daarbij misschien een poster met werkintructies of gevaartekens.
 
....
Voor de muur: wat dacht je van een bakstenen muur die wit geschilderd is en daarna een beetje geweatherd zodat het niet te wit is .....

Bank vooruit en een kus van de juf voor Jeanke ;)
Dat is inderdaad een goede optie, merci :).
 
Ik begrijp het concept, vind het een zeer goed idee maar heb zo mijn twijfels bij de breedte van het geheel.
Denk er eens aan om het eventueel uit te breiden naar rechts toe zodat je niet eindigt met een steunpilaar zoals nu maar met een stuk muur. Op die manier zou je staalconstructie ook beter uitkomen want dan kun je die ook wat uitbreiden naar rechts en ze in het ijle laten eindigen, eventueel met het einde van de stalen balken in een lichte hoek gezaagd.
Van hoogte lijkt het goed, fabriekshallen waren altijd hoog.
 
Ik begrijp het concept, vind het een zeer goed idee maar heb zo mijn twijfels bij de breedte van het geheel.
Denk er eens aan om het eventueel uit te breiden naar rechts toe zodat je niet eindigt met een steunpilaar zoals nu maar met een stuk muur. Op die manier zou je staalconstructie ook beter uitkomen want dan kun je die ook wat uitbreiden naar rechts en ze in het ijle laten eindigen, eventueel met het einde van de stalen balken in een lichte hoek gezaagd.
Van hoogte lijkt het goed, fabriekshallen waren altijd hoog.

Erwin, ik begrijp wat je bedoeld.
Uitbreiden is moeilijk. Dit omdat de bodemafmetingen van het dio op maat zijn gemaakt naar de afmetingen van een plankje welke ik ga gebruiken.
Had ik nu maar die basis/sokkel gewonnen op de Artevelde Challenge ipv mijn zoon... ;) :laugh:

Wat ik eventueel wel kan doen is de steunen voor de staalconstructie beide wat verschuiven naar links (vanuit vooraanzicht), zodat het inderdaad de illusie wekt dat het daar niet eindigt...
In het begin toen ik de opstelling had gemaakt zoals hij nu is, had ik al een paar keer de gedachte om er een hoek van te maken met twee muren.
Door jouw inzicht weet ik nu hoe die gedachte bij me is opgekomen, maar heb het zelf nooit door gehad tot nu.
Het is gewoon omdat die pilaar en staalconstructie op de hoek staan.
Merci, zal dan eens zien, en intussen nadenken hoe ik het kan aanpakken om de achterwand aan te passen...
 
Hey,

Xavier, persoonlijk zou ik gaan voor bakstenen muren, prefab werd niet zo zeer gebruikt en de hallen stonden daar al van voor de oorlog ook, toen hadden ze nog tijd om ze te bouwen.
De laatste opstelling van de panzers lijkt me goed ook zoals het laten in het ijle lopen van de metalen balken, doen zou ik zo zeggen...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan