Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Opwaarderen/herstellen van gebouwen H0 (1/87 ) - Pagina 3
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 41 van 41

Discussie: Opwaarderen/herstellen van gebouwen H0 (1/87 )

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Mooi gemaakt, de lichtjes lijken niet door het plastic heen te schijnen dus dat heb je goed gedaan.
    * Mijn dochter Karmijn en ik bouwen een Tamiya 1/12 Honda F1-wagen en vloggen hierover op Youtube.
    * Ben je beginnend of wat gevorderd modelbouwer en zoek je eenvoudige maar nuttige tips?
    * Bekijk dan onze video's, hier is een afspeellijst. Of klik hier om je te abonneren, zodat je niets mist.

Standaard

Prachtig straatje Beyond ! Leuk bedacht en mooi gemaakt

Dat gekleurde licht, heb je dat verkregen met 'filters' ? of zijn de lampjes gekleurd ?
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Beyond ga je de huisjes nog verweren? want ik denk als daar veel volk traag voorbij komt dat die huizen toch wel een bepaalde roetkleur hebben van de uitlaatgassen niet? Nu lijken ze me nog vrij nieuw
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

Bedankt Roy.
    De huisjes zijn langs de binnenzijde behandeld met dak-isolatietape.
    Deze is zilver van kleur en niet lichtdoorlatend , net dezelfde eigenschappen als alu-folie, maar dan zelfklevend..
    Daar waar eventueel nodig, worden de binnenzijden met een laagje zwarte verf behandeld.

Hey Peter, de straat is een nostalgische herinnering uit mijn vroege tienerjaren.
    Verschillende oude verbindingswegen tussen steden waren in Vlaanderen uitgegroeid tot dit soort wegen na de intrede van de autosnelwegen.
    Was ik toen blij dat mijn moeder niet graag de autosnelweg nam
    De lichtjes zijn gekleurd aangeschaft. Tijdens de kerstperiode (en soms al enkele maanden er voor ) in de winkels te vinden tussen de kerstboomverlichting/-versiering. Er zijn snoeren met enkel wit licht en snoeren met een mix van rood, blauw, groen en geel.
    Ieder lichtje werd afgeknipt en enkel de kleurtjes gebruikt welke ik nodig had.
    *Over de lichtjes heb ik trouwens een vraagje

Rudy, de huizen worden zeker nog aangepakt, dit dio is ver van klaar hoor
    Er moet inderdaad nog verwering komen op de gevels, en op de daken ook.
    Achteraan de huizen wil ik ook nog wat verder afwerken, en helemaal vooraan ....
    Nog genoeg plannen die ik ten uitvoer wil brengen

*Vraagje over de lichten.
    De lichtjes welke jullie zien worden gevoed met drie AA batterijen (=4.5V)
    Ik heb nu straatverlichting geplaatst, maar die moet gevoed worden door een transfo van 16V
    Is er een (makkelijke) mogelijkheid om de lichtjes van 4.5V aan te passen zodat ik deze ook op de transfo van 16V kan aansluiten?
    Laatst gewijzigd door Beyond; 27-08-19 om 14:44

Standaard

verleidelijke straat, maar geen parkeergelegenheid jammer genoeg....

Standaard

Silenoz, de parking komt achteraan te liggen, de aannemer is weldra uit bouwverlof om deze te komen aanleggen..
    Er is voor de achterzijde gekozen zodat de wagens van de bezoekers discreet geparkeerd kunnen worden

Standaard

Heb het even gevraagd en het beste zou zijn
    Stel de ledjes hebben een spanning van +/-2V dan kan je 8 ledjes in serie zetten tot je 16 V hebt
    Een weerstand is niet aan te raden zou enorm groot moeten zijn om die 16V tegen te houden en ook zeer warm worden
    Dus zorgen voor series van 8 ledjes en deze met 16 V voeden dat is de beste oplossing denk ik
    Verder knap bezig ziet er best leuk uit hoor
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Misschien kun je een regelbare trafo gebruiken ? Ik bedoel zo één die gebruikt wordt voor spoorbanen.

Vraagje : is deze straat een losstaand project of bouw je het als een module voor de toekomstige spoorbaan ?
    "The code is more what you'd call "guidelines" than actual rules..." (Capt. Barbossa, 1685)

Standaard

Ledjes kan je niet in ongestraft in serie zetten, moet altijd een weerstand bij, dit om de stroom te regulieren (lees verlagen). Zijn niet voor niets Licht Emiterende Diodes.
    De vraag wat betreft spanningen en omvormers. 16 V dat is dus gewoon een voeding van een laptop, 90 % hiervan zit tussen de 15- en 18 Volt. Dat hoeft echt niet precies die 16 te zijn. Dan komen we op de ledjes snoer van 4,5 volt, eerst complimenten want men wil altijd zelf knutselen en die dure 9V batterijen gebruiken. Weerstanden er tussen zou ik ook niet doen. Er zijn adapters in de handel die spanning omzetten van 16 naar 4,5- of 5 V. Kosten echter al snel richting 30 euro. Maar je kan natuurlijk ook en powerpack erop aansluiten https://www.wish.com/nl/product/591a...SABEgK4iPD_BwE Of direct de lader van een oude mobiele telefoon erop aansluiten, ook die geeft een geschikte spanning af, maar dan heb je minder controle. Maar ten alle tijde, moet wel aan de batterijzijde van je Led-snoer blijven voeden, de elektronika die daarin zit heb je nodig om de ledjes op te laten lichten.
    Wil je toch iets in serie zetten, dan moet je 3x een 4,5 Volt kerstverlichtingen met de batterijzijde achter elkaar knopen. (geen garantie dat het werkt)
    Laatst gewijzigd door Aris5; 27-08-19 om 23:30
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Even verbeteren Aris een GSM lader geeft exact 7 V en alles aan USB en Powerpack's is 7 Volt oppassen dus
    Maar morgen ga ik verder een overzicht om alles duidelijker te maken
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Standaard

Marc een accu pack laad je op met een GSM lader en die geeft de spanning af die het object vraagt. Zo voedt hij de ene 1 telefoon met 3,6 volt, en een sports cam met 6 volt tegelijkertijd. En inderdaad, een GSM van 7 volt kan ik ook aansluiten, als er 1 van de 2 outpunten beschikbaar is. Gereguleerd is alleen de maximale Stroom uitvoer, kan ik met mijn accupack kiezen tussen max 1A of 2,5A. Dat is ook de reden dat ik er een link bij geplaatst heb. Waarbij ik verwijs naar de USB uitgang die toch geladen word via de telefoonlader of de Laptop, waar duidelijk een ingang staat van 5V-usb Waarmee ook de telefoon van 7V geladen word. https://www.conrad.nl/p/varta-powerp...e&insert_kz=8J
    Als je je afvraagt hoe dat kan, dat is simpel ee spanning hoger dan 5V wordt automatisch terug gebracht door de elektronica naar naar 5V dus laden met 7 V verdwijnt er 2. Heb je er 5 beschikbaar en 7 nodig, dan wordt hij door de elektronica met 2 omhoog gebracht. Vandaar dat je alles met een USB uitgang alleen hoeft te kijken, of er een USB uitgang beschikbaar is en dan altijd de juiste spanning heb.

Maar nogmaals wil ik erop wijzen, LED's in serie ia onmogelijk, Led, s hebben namelijk van nature een spanningsval van 0,8V en als je dat aansluit op een batterij met 2 leds in serie op de 1,5V, geven ze kortstondig heel fel licht, doen ze het langer zou ik de kamer niet verlaten en niet in de buurt van vitrage. Volgens de raad die je mocht bekomen, is het nog altijd LED's zijn geen lampen. is een diode
    Laatst gewijzigd door Aris5; 28-08-19 om 00:00
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten