Hoofdsponsor

1/87 Opwaarderen/herstellen van gebouwen H0 (1/87 )

Mooie vorderingen en kijk uit naar het geheel.
 
Zalige reacties :)

Coachke, er zijn inderdaad modellen naar echt voorbeeld gemaakt, maar lang niet alle modellen :nowink:
Het ging dan meer over de modellen van het jaar of een speciale/beperkte uitgave.
Maar ze moeten de mosterd wel ergens halen hé ;)

Dank Aris. Het laatste model had niet veel opknapwerk, enkel wat kuisen, schilderen, et voila :D

Ja, nostalgie ten troef Yamato ;)
Met dit soort modelbouw is het voor mij allemaal begonnen toen ik heel erg klein was. Mijn oudere broer had al een baan toen ik geboren werd.. Daar heb ik nu nog treinen van liggen, bijna antiek, de treinen hé, ik niet :))

Blij dat je er kan van genieten Pascal :)
Het geheel zal echter nog enige tijd op zich laten wachten... Laten we zeggen dat het een tien-jaren-plan is met rekbare jaren :laugh:
 
Als je aannemers nog om werk verlegen zitten dan heb ik hier wel nog een paar gedemonteerde stukken die jouw kant op mogen komen. Had ze anders meegebracht naar de ledendag maar gezien dat je er niet bij zal zijn deze maal.
 
Als je aannemers nog om werk verlegen zitten dan heb ik hier wel nog een paar gedemonteerde stukken die jouw kant op mogen komen. Had ze anders meegebracht naar de ledendag maar gezien dat je er niet bij zal zijn deze maal.

Recup materialen worden zelden afgewezen ;)
We gaan elkaar inderdaad niet treffen deze ledendag-editie.
Maar ik heb een sterk vermoeden dat we elkaar nog wel ergens op een beurs zullen tegenkomen ?
Alvast bedankt, ik kijk er naar uit ;)
 
Xavier, bij het bekijken van die molen had ik iets van "hier klopt precies iets niet". Ik dacht dat jou wieken verkeerd staken.
Daarom heb ik eens gegoogeld naar foto's van oude windmolens en ik vreesde aanvankelijk dat mijn bemerking juist was.

https://www.google.com/search?q=oud...MHlAhVR2qQKHUStAEQQ_AUIEigB&biw=1920&bih=1057

tot ik verder op diezelfde pagina enkele foto's vond van molens die de wieken wel degelijk hadden zoals jij ze hebt aangebracht.

Waarom schrijf ik dit? Simpel omdat ik op die wijze weer iets bijgeleerd heb dat een molen niet noodzakelijk naar links of naar rechts moet draaien. Waarom men echter links en/of rechts draaiende molens heeft, dat weet ik (nog) niet.

Dit kwam mij zopas (onbedoeld) voorgeschoteld via fb, en dacht aan je bericht.
Bij deze is de vraag dus opgelost :)
 
Dit kwam mij zopas (onbedoeld) voorgeschoteld via fb, en dacht aan je bericht.
Bij deze is de vraag dus opgelost :)

Dat had vriend Aris ook al letterlijk neergezet hier dus de oplossing was er al een tijdje :)
 
Tijdens het verplaatsen van alle materialen is het toch zo verleidelijk om eens te piepen om te zien wat er toch weer allemaal in zit, met als gevolg dat er hier en daar enkele gebouwen uitgehaald zijn omdat ik deze toch nooit zou gebruiken. Misschien kon ik deze wat opfrissen en te koop aanbieden? Op die manier kon ik mijn hobby budget aanvullen.
Aangezien zo goed als alle gebouwen wel ergens één of meerdere onderdelen ontbreken, of zelfs volledig los zitten, was een deftige controle nodig. Zo zijn er verschillende gebouwen de revue gepasseerd, maar ik heb enkel een voor- en enkele na- foto's.
Veel kijkplezier :love:

Pola 802 Goederenloods Krimml :

Pola802 Goederenloods Krimml -1.jpg
Pola802 Goederenloods Krimml -2.jpg
Pola802 Goederenloods Krimml -3.jpg
Pola802 Goederenloods Krimml -4.jpg
Pola802 Goederenloods Krimml -5.jpg
Pola802 Goederenloods Krimml -6.jpg
 
Mooie meerwaarde toegevoegd aan die oude modellen. Juist jammer dat je de hoeken van de kerktoren niet opgevuld hebt met putty waardoor de spleet nog altijd zichtbaar is.
 
Merci makkers.
Mooie meerwaarde toegevoegd aan die oude modellen. Juist jammer dat je de hoeken van de kerktoren niet opgevuld hebt met putty waardoor de spleet nog altijd zichtbaar is.
Een beetje vals gespeeld daar Erwin :rolleyes:, omdat dit bestemd was voor de verkoop ben ik hier en daar een beetje vlug over gegaan, zoals het vullen van deze voegen en nog andere kleine zaken...
 
Omdat het altijd wel leuk is om foto's te bekijken van modellen, nog een deel van de modellen voor de verkoop (deze waren na enkele dagen allemaal verkocht aan één en dezelfde persoon) :cool:

Faller 91 Buurthuis/Kleine stopplaats

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -1.jpg

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -2.jpg

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -3.jpg

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -4.jpg

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -5.jpg

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -6.jpg

Faller 91 Buurthuis-kleine stopplaats -7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Faller 103 Station Schonblick -Feldafing

Het dak was volledig gebarsten in de nok. Wat plasticcard ter ondersteining doet wonderen...

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -1.jpg

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -3.jpg

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -4.jpg

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -5.jpg

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -6.jpg

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -8.jpg

Faller 103 Station Schonblick -Feldafing -9.jpg
 
Faller 938 Vakwerkhuis Spielwaren => Speelwaren Sarlepiwi

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -01.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -02.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -03.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -04.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -05.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -06.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -07.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -08.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -09.jpg

Faller 938 Vakwerkhuis Speelwaren Sarlepiwi -10.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan