Hoofdsponsor

1/35 Aufklärungspanzer 38(T) with 2cm Kw.K.38. [DONE]

GUnit

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 aug 2008
Berichten
6.550
Een RUDD bouwprojectje hier, ditmaal geen dure tracks, barrels of weet ik veel.

Waarom ? Gewoon lekker ontspannen bouwen, compromisloos.

De kit :
attachment.jpg

Enkele zwartwitjes :
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Een paar weetjes :
Gebouwd in een oplage van +/- 70; van de band gerold in april '44 en dat in het donkergeel; het merendeel toegewezen aan de verkenningseenheden van de Großdeutschland Panzergrenadier Division (Oostfront) en aan de recon van de 3. Panzer Division (Boedapest) die beide geëlimineerd werden; een onbekend aantal werden in het veld van camouflage voorzien in twee of drie kleuren.

Bouw begint vanavond.

Groeten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toch volg ik dit of het nu recht uit de doos komt of dat ge er aan scratcht maakt mij niet uit het is hier toch knap om te zien
Marc
 
Roy, fijn dat je erbij bent !

Marc, jij ook, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Om te laten zien dat het echt een ontspannend projectje wordt, toon ik deze foto waarop m'n modelletje kleurengewijze gebaseerd zal zijn.

ONLY FOR REFERENCE PURPOSES !
attachment.jpg
 
aaa mooi voertuigje ! heb de kit ooit in bezit gehad, maar toch weer verkocht...

Nu kan ik 'm hier alsnog gebouwd zien worden, kep er ook maar een stoeltje bijgeschoven...

Veel plezier Guy eNseHX.gif
 
Ik heb 'm ook al jà-ren liggen Peter, maar nu vond ik het een uitgelezen moment om er iets mee te gaan doen.
Plezier verzekerd, ik hoef zelfs niet historisch correct te doen, het draait echt om de lol waarover ik het met jou gehad heb ik jouw topic.
 
Ja zoiets vermoedde ik al m'n beste ;) eventjes gewoon de modelbouwer uithangen, niet mauwen...lekker bouwen :)
 
Veel succes G ik zet er ook graag een stoeltje bij altijd leuk/leerzaam en interessant om te volgen,heb je al een keuze gemaakt hoe je deze gaat presenteren op sokkel of een klein dio. ..
 
Zo is dat Peter !

Danny, ik denk dat het 'n strak sokkeltje zal worden.

De eerste update is binnen. Na een avondje moddelen ben ik een eind op weg met de lower hull en het loopwerk.

attachment.jpg

Groeten !
 
Zo uit het doosje bouwen is ook wel eens lekker om even een keer relax bezig te zijn in plaats van al die details aan te brengen :)
 
Schuif mijne stoel ook bij
 
Een "vlugge" bouw is niet minder waard dan een "uitgerekte" bouw :nowink:
Ben er bij komen zitten ;)
 
Het is ook wel eens interessant om dit recht uit de doos te zien. Zo kan ik het onderstel vergelijken met de Marder 3 van Tamiya die ik nog ga bouwen. Het hangt ook wel wat af van de kit of dit lukt zonder toevoegingen. Ik zie dat hier zelfs de overbrenging gewoon in zit.
 
Een OOB bouw is plezant bijtijds he, en een op een 38(t) gebaseerde panzer doet me terug denken aan vroeger. Ik denk dat jouw 38(t) mijn eerste herinnering in het modelbouwwereldje aan jouw werk is.

T gaat al vooruit :D

Enneuh, die screenshot waar jij de camo op gebaseerd hebt komt uit War Thunder zie ik...heb jij daar een account? :O
 
Ben weer mee Guy en volg grt.
 
Dank jullie heren.

Steven, de overbrenging zit er wel in, maar ik vrees dat het motorcompartiment een lege doos is. Vroeger bouwde ik een andere Dragon 38(T), de Ausf. G, en daarvoor had ik een motorcompartiment-set gekocht. Ik herinner me dat het een verrekt krappe boel was die slechts met veel geduld ingebouwd kon worden.

Deze heeft de hele mikmak maar je ziet er geen bal van (toen vond ik 't nog geruststellend dat 'het' er zat, nu lig ik daar echt niet wakker meer van).

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
ja krap is het meestal wel een beetje zeker of niet
overigens wel mooi werk maat
 
Je bent al een heel eind voor een avondje knippen en plakken !

krijg er zin van om dat ook... :8
 
Het gaat dan ook vrij swift Peter, maar wat wil je als je recht uit de doos grabbelt ?

De tracks waren ook leuk om doen, amper opkuiswerk dus...

attachment.jpg

Grieperige groeten.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan