Hoofdsponsor

1/35 Aufklärungspanzer 38(T) with 2cm Kw.K.38. [DONE]

Hoe je het toch steeds doet e om ons met stomheid te slaan. Prachtig man. Een streling voor het oog.
 
Leuk om lezen al die reacties jongens. Maar ik hou er rekening mee dat er altijd nog een tegenslag kan opduiken.

Met de magic tracks erop, ik had ze vandaag graag verder afgewerkt maar het zart er niet in, misschien morgen.

attachment.jpg
 
Toch niet omdat ge waart gaan betogen zeker? :P

Ziet er goed uit met de schoentjes eronder. Ik vind het grijze van die box linksvoor trouwens een leuk contrast geven met de rest van het stukje gepantserd machien.
 
Wouter, ik was niet gaan betogen nee, braaf gaan werken met de vroege. Die koffer rechts voor op de fender heb ik grijs geschilderd maar ik heb wel overwogen om hem gewoon mee in de camo te spuiten omdat ik het een beetje gehad heb met deze mode om afwijkende kleuren te gebruiken. Toch maar voor grijs gegaan om de boel wat levendiger te houden, ik heb dichterlijke vrijheid aan mezelf toegestaan.
 
Das dan ook het verschil tussen modelbouw en de realiteit (en dat vergeten er velen, of ze willen gewoon dat het strookt met hoe het echt zou geweest zijn). Een beetje dichterlijke vrijheid helpt om het wat meer een eigen karakter te geven ipv dat het eenheidskoek wordt. Dan is het maar een cliché maar ik vind dat helemaal niet storend :D

Dus: goed gedaan gast! ^^
 
Allez Wouter, den deze is content !
 
Ziet er toch geloofwaardig uit, cliché of niet ;)
Persoonlijk vind ik het wel kunnen, zolang het maar niet te opvallend wordt en direct alle aandacht trekt...
 
Ik zie dit niet als een cliché by the way, maar daadwerkelijk als een uiting van dichterlijke vrijheid om het model minder uniform van kleur te maken. Beter dan dat zoveelste wiel dat qua kleur afwijkend is, zoals in het veld vervangen. Jij probeert tenminste eens iets anders.

Iets anders is inderdaad, of het strookt met hoe dit voertuig in het echt heeft rondgereden. Als dat de bedoeling zou zijn, en het blijkt historisch niet te kloppen, dan zou het gewoonweg een fout betreffen. Blijkens Guys toelichting is in dit geval geen sprake van ultieme historiegetrouwheid, dus bestaat er geen probleem.

Het model ziet er prachtig uit. Ik ben benieuwd hoe je deze bouw, toch iets minder uitvoerig en dus voortvarender dan je standaard bouwproces, hebt ervaren. Voor herhaling vatbaar, schat ik in... :)
 
Mensen moet trouwens eens van dat 'historisch getrouw' gaan afstappen. Uiteindelijk is dat allemaal 70 jaar geleden gebeurd en 100% historisch kan gewoonweg nooit. Dus zelfs niet gezegd dat het een fout zou zijn. Het is niet omdat het nergens vermeld staat of gefotografeerd is, dat het niet gebeurd of toegepast is. Vaak wordt de hobby wat te serieus genomen voor wat ze uiteindelijk is: een hobby: niks moet, alles kan. Als het maar fun is.
 
Voor sommige mensen is dat historische juist de fun.

Mensen, onder wie in dit verband verstaan ondergetekende, ‘moeten’ trouwens helemaal niets. Behalve de ander in z’n waarde laten.
 
Moeten word opgedrongen door collega's bouwers.
 
Mooi aan het worden... in verband met het losspringen van splinters bij een treffer, dat was een vaak voorkomend probleem, zelfs in WWI, waar ze speciale maskers kregen met een malienkolder om het gezicht te beschermen.

article-0-16577AF6000005DC-269_634x665.jpg

vol artikel: http://www.dailymail.co.uk/news/art...War-tank-drivers-protect-flying-shrapnel.html

Dit kwam eigenlijk door de hardheid van de platen, en niet het gebrek eraan, en de kracht van de impact... vergelijk het met een voorruit, als je op een zijde klopt met een hamer, heb je ook kleine brokjes aan de binnenzijde door het bewegen van het glas onder de impact. Nu komt zo'n projectiel heel wat sneler aan dan een hamer...
 
Mensen moet trouwens eens van dat 'historisch getrouw' gaan afstappen

Kort door de bocht, de tweede wereldoorlog is waarschijnlijk de meest geprojecteerde epoche in de modelbouw met de meeste bouwers en volgers.
Als men deze epoche wilt daar stellen is historisch getrouw aangebracht "buiten kleine dichterlijke vrijheden", Anders noemt men zijn diorama of voertuig maar anders, Warhammer of Zombievoertuig? Er is voor deze periode meer dan genoeg correct referentie materiaal en bewijzen hoe het was.

Maar zoals Roy schreef

Mensen, onder wie in dit verband verstaan ondergetekende, ‘moeten’ trouwens helemaal niets. Behalve de ander in z’n waarde laten.

Er bestaat zelf een modelbouw rij voor deze mensen "what if"
 
Iedereen erg bedankt alweer voor de interessante tussenkomsten mbt. historisch correct of niet en de meningen daarrond. Omdat ik normaal probeer om de historiek niet al te veel geweld aan te doen wilde ik het ditmaal eens over een andere boeg gooien, al is dat misschien wat overdreven omdat ik enkel de decals een twist heb gegeven door er de rode markering L01 op te zetten zonder dat daarvoor een referentie bestaat. Natuurlijk is het model op zich niet met de voeten getreden en klopt het. Wat de camouflage op de tank betreft, ik had me daarvoor gebaseerd op War Thunder. Ik vond mezelf een hele rebel omdat ik net dat camopatroon had gespoten... tot ik een wartime referentie vond met een Aufklärungspanzer die helemaal hetzelfde uitzicht had.

attachment.jpg

Ik kwam steeds weer uit bij dezelfde foto's, tot op gegeven ogenblik bovenstaande foto opdook.

Grappig eigenlijk, dan wil een mens eens freewheelen en dan blijkt dat het behalve de decals allemaal toch nog klopt !:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Guy jongen da's meer of een schoon machien.
U baseren op een foto is nog een steeds een goed gedacht om uw model te maken, wat uiteraard niet wegneemt dat de 'dichterlijke vrijheid' niet gebruikt mag worden....:)
Het is inderdaad niet van uw gewoonte om zo vlug een model af te werken, ik wou dat ik hier ook wat van had, kon ik misschien ook wat vlugger werken op modelbouwgebied, maar ja, het werk laat het momenteel niet toe....
 
Ik vind het een schoon tankje en meer weet ik er niet van , ik heb me nooit echt bezig gehouden met militair maar er is een maar ik zie het heel graag onder jullie zitten ware kunstenaren echt ik meen dat
Marc
 
Marc, ik vind het een schoon tankje omdat het best lelijk is, en nietig. Bedankt voor je toffe reactie al reken ik mezelf niet tot de schare ware kunstenaren.
Swaken, zeker is het zo dat ik normaal veel langer blijf haken op tal van muggenzifterijen die ik mezelf aandoe, en daarvan wilde ik met dit modelletje eens afstappen. Die idee gekoppeld aan War Thunder en World of Tanks als inspiratiebronnen gaf/geeft me veel vrijheid.
Zorg dat je snel weer meer aan de hobbytafel kan gaan zitten want ik blijf een grote fan van je werk.

Soit, ondermeer het vinden van deze referentiefoto bracht de verlossing. Ik had niet veel op met die spuuglelijke paraplu-antenne uit de kit.
Te dik en niet echt stevig, recipy for disaster dus...maar ik ging er oorspronkelijk van uit dat ELKE Aufklärungspanzer er eentje had.
Ik ben uiteindelijk voor deze situatie gegaan :

ONLY for reference purposes !
attachment.jpg

Morgen is deze af.
 
Bijna klaar dit bakje ! Nog wat fijntunen hier en daar, misschien nog een rekwisietje ? Hier zijn een paar fotootjes...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan