Hoofdsponsor

1/35 Aufklärungspanzer 38(T) with 2cm Kw.K.38. [DONE]

Zeer mooi model geworden, de kleurtjes zullen het af maken ;)
 
Ik wou dat ik zo kon bouwen en schilderen....
Maar dat kijkoogje voor de chauffeur. Moet dat er wel op? Volgens mij was dat om de chauffeur de (dan vastgezette) boegmitrailleur te laten bedienen, maar die zit niet op dit voertuig.

Peter
 
Dank jullie voor de aanmoedigingen.

Ik wou dat ik zo kon bouwen en schilderen....
Maar dat kijkoogje voor de chauffeur. Moet dat er wel op? Volgens mij was dat om de chauffeur de (dan vastgezette) boegmitrailleur te laten bedienen, maar die zit niet op dit voertuig.

Peter

Peter, ik heb gewoon gebouwd wat er in de bouwinstructies stond en met alle mogelijke referenties die er van dit type te vinden zijn, het zou dus toch moeten kloppen.
 
Hoi mensen, ik heb er enkele tonen donkergeel over gezet, morgen volgt de camouflage.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ben weer bij gelezen en gekeken en wat een mooi werkje weer Guy grt.
 
Bedankt Pascal, ik zie trouwens een klein kiertje welk er niet hoort te zijn dus dat moet even gevuld en bijgewerkt worden.
 
Damn those pictures! :)

Nee echt top werk op zo'n korte tijd Guy.
 
Knap werk, zo recht uit de doos.
Hoop dat ik mijn voertuig ook zo strak gespoten krijg.
 
Zeer goed Guyke, blij om ongespetterde verf op het plastic te zien :P Mooie kleurtoon. Ik sta ook voor een dunkelgelb projectje binnen een week ofzo (kan er helaas geen foto's van tonen, lekker geheimzinnig :D )...welke kleur uit het potteke heb je gelijk. Ik denk deze keer aan een experimentje van Tamiya dunkelgelb gemixt met wat yellow en wit...

Ik kijk uit naar het verdere verloop (echt weer nostalgische trip dit threadje, ik zie jouw 38(t) zo weer tot leven komen ^^)
 
Dat gaat hier vooruit, goed bezig.
 
Erik, ik mag niet klagen, het gaat voorlopig allemaal gestaag vooruit en met veel plezier.
Wouter, je mag geheimzinnig doen maar niet te lang. Met wat geel en wit bij je donkergeel zal het er een stuk frisser uitzien, wat dan weer extra leuk is om te gaan washen en filteren. Hou ons op de hoogte van zodra het kan !
Jan, dat lukt je zeker.
Roy, het gaat inderdaad vooruit en ik heb er een reuze lol van.

Dit ontspannend projectje is met name zo leuk omdat ik me baseer op de games World of Tanks en vooral War Thunder. Ik kan dus tot op zekere hoogte een loopje nemen met de historische realiteit.

Het camouflagepatroon heb ik ontleend van War Thunder, en op het internet vond ik wat later een WOII era foto van een Aufklärungspanzer 38 (T) met net dezelfde camo, wat mooi meegenomen was. De decals komen uit de sparebox.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Momenteel worden de rubber loopvlakken van de wielen geschilderd, en verder wordt er nog een batterlij weathering op losgelaten.
 
Ik heb enkele daglichtfoto's gemaakt wat toch een stuk meer nuances oplevert.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Weer strak gespoten G en laat het verweer feestje maar beginnen :)
 
War Thunder War Thunder War Thunder :D (heb het waarschijnlijk al gezegd - ook al speel je het niet - de vliegerkes zijn echt fun :P )

Supermooie camo, zeker een goede keuze om je te laten inspireren. En het is tot een goed resultaat gekomen. Perfecte basis voor het verdere verloop dat pas echt fun is!

Wat betreft geheimzinnigheid...twee tips, al is het misschien niet makkelijk, misschien wel. Er zijn twee tanks die je met mij kan associëren (waar ik een echte ...-nut van ben :D) en volgend jaar is het de verjaardag van een bepaald evenement...voila, ik heb gezegd. Misschien post ik wel eens een fotootje ^^

En nu, verweren maar Guyke!
 
Heel mooi geschilderd Guy, laat het verweren maar beginnen!
 
Strak in de lak, dat ziet er mooi uit
 
Heel mooi in de lak,succes met verweren
 
Nice paint job Guy...en nu kan het echt fun-gedeelte beginnen...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan