Hoofdsponsor

1/35 Aufklärungspanzer 38(T) with 2cm Kw.K.38. [DONE]

roodrunner_07.jpg

eehhhh.....was hier een nieuw topic gestart, G die OOB bouwt :D:D:D

Fred
 
Fraai werk G,lijkt me een leuke kit met mooie details..Keep on goiing..!!

Grtz yves,
 
Yves, het is een erg aan te raden kit, geen probleem gehad met passing, geen lullige pe-avonturen, enkel de bouwinstructies even goed voorbereiden.

Hey die Fred ! Doet deugd na al die maanden freubelen aan het diorama (welk nu 90% klaar is).

Buzzy, ik probeer de snelheid erin te houden.

Danny, dat is een moment waarnaar ik uitkijk.

Silenoz, dank je !

Ron, dat vind ik zelf ook, zo gaat het niet vervelen.
 
Knap weer Guy en hou wel van jullie propere manier van afwerken grt.
 
Hoi jongens, tijd om hier weer 'ns wat aan verder te prullen. Met de bouw achter de rug kan ik gaan doen wat ik het leukst vind, airbrushen en schilderen, een beetje weatheren...
Het hele interieur kreeg eerst een paar lagen X1 Gloss White van Tamiya en na voldoende droging kreeg alles een wash bestaande uit ultramarine blue en burnt umber.
Royaal ingeborsteld en na een tiental minuten met een zachte borstel teruggebracht tot de tint wit die de Duitsers Elfenbein noemden. De binnenkant van de turret
was hoogstwaarschijnlijk donkergeel maar ik heb geopteerd voor de interieurtint. Daarna volgde er een donkerder pinwash.
Het geschut kreeg een mix van Humbrol grijs en blauw waaraan ik een beetje blauwachtig metaalpigment voegde, na droging werd de loop zachtjes opgewreven voor een subtiel metaaleffect.
De mg42 werd voorzien van een donkerder metaaltint. Deze moet nog wat verder uitgewerkt worden.
Verder munitiekoffers, een radio, lederen rugleuningen etc...het stootkussen langs de rechterzijde kant bestuurder moet nog gekleurd worden ook al zie je er nadien geen bal meer van.

attachment.jpg

attachment.jpg

Updates blijven nog een tijdje volgen want ik amuseer me wel.
 
Zo G het echte leuke kan van start gaan veel succes met de AB en de nodige verfjes in aanslag 😉
 
Dank je Danny, ik heb er alweer een paar uurtjes penselen op zitten.

Alhoewel er niks meer van te zien zal zijn heb ik de ammoboxen toch wat uitgewerkt, ze zijn nu bijna klaar.

attachment.jpg
 
Knappe vorderingen weerom...bouwen kunnen de meesten onder ons, maar wat nu gaat komen is toch steeds heel leerrijk en een groot voorbeeld!!
 
Prachtige nuances tussen het geschut en de MG :)
De metaalkleur op de ammo boxen is zeer overtuigend!

Laat het vervolg van deze lekkere taart maar komen ;)
 
Bouwen is leuk... verven en verweren is nog leuker :)

veel plezier !
 
Ivan, ik bouw om te kunnen schilderen, kleur heeft me altijd mateloos geboeid. Dit model wil ik gebruiken om met levendige camouflagekleuren te experimenteren.

Beyond, de ammoboxen werden met Humbrol enamels in verschillende tonen geschilderd, kregen een lichte drybrushing (wat was dàt lang geleden !) en hierover ging een vuile wash van raw umber. Tenslotte volgde een beetje metaalpigment. De mg en de loop van het 2cm geschut kregen nog enkele bewerkingen te verduren.
De foto hieronder toont de situatie vlak voor de afwerking, met name de loop mag qua metaal nog stevig worden teruggedrongen.

attachment.jpg

Peter, ik denk dat wij wat dat betreft wel op dezelfde golflengte zitten.:D
 
Guy indrukwekkend hoe jij met kleurenoverweg kan
Marc
 
Dat doe ik je niet na, zeer mooi schilderwerk.

Op het grootste wapen is er volgens mij nog een gietlijn op de loop, misschien kan je dat nog wegwerken want het stoort een beetje vind ik.
 
Marc, dank u.

Alain, dank u, en goed opgemerkt, dat is nu een bewijs van de achteruitgang van mijn ogen, ik moest de afbeelding opentrekken vooraleer ik het kon zien. Ik ga dit zeker herbekijken.
 
Mooi om deze terug te zien op het toneel (ik wacht nog op de eindfoto's van de para scene, al heb ik ze elders al bewonderd :P). Netjes hoor. En ik behoor ook tot het rijtje van zij die schilderen en vooral verweren het leukst vinden. Laat de pret maar komen!
 
Ik heb er (bijna?) net zoveel plezier in om dit te bekijken, als dat jij er kennelijk in hebt om het te bouwen, schilderen en verweren. De fun straalt van het scherm :)
 
Guy, ik zie behalve de mooie kleur van de wapens dat de klep van de MG-42 ontbreekt.
Vergeten of moest dat nog gedaan ?
 
Peter, ik dacht al dat ik iets miste, dit moet ik zeker nakijken ! Bedankt maatje om dit even te melden. You're unpayable !8)

Roy, dat doet mij plezier, want posten doe je niet alleen voor jezelf.:D

Wouter, de eindfoto's staan al even bij Afgewerkt.:P



Btw, Alain had gelijk, de loop werd even door het staalwol gehaald en nu is het naadje mooi verdwenen. Laagjes verruf erover en klaar.:D
 
Vandaag heb ik stevig gas gegeven aan de hobbytafel. Het interieurtje is afgewerkt, de verschillende componenten werden verlijmd en de turret kreeg reeds een paar dunne laagjes Dark Yellow in twee tonen, donkerder onderaan, iets lichter bovenaan (het is subtiel gedaan want er komt camo overheen). Ik ben tevreden met het uitzicht temeer omdat het een recht-uit-de-doos projectje is. Eén ding heb ik aangepast en dat zijn de voorste beugels waarmee de fenders vastzitten. Met wat plastic card van de juiste dikte kom je al een heel eind. Die van de kit zaten gewoon niet lekker...voor het overige een zalig kitje om te bouwen !

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan