Hoofdsponsor

1/35 Aufklärungspanzer 38(T) with 2cm Kw.K.38. [DONE]

Guy is dit allemaal gespoten of is er ook met de borstel gewerkt want ben ook begonnen aan tank en ben daar niet in thuis grt.
 
Alles weer wat bij gelezen zeer strakke bouw en schitterende camouflage zet je hier G 😉
 
Geweldig maar dat zijn we van u gewend he maar dat maakt niet uit om weer om met bloemekes te gooien ( zonder de pot eronder he )
Tof
Marc
 
Dank voor het binnenspringen hoor mensen.

Guy is dit allemaal gespoten of is er ook met de borstel gewerkt want ben ook begonnen aan tank en ben daar niet in thuis grt.

Pascal, ik heb alles gespoten met mijn H&S Infinity. In nauwe hoekjes gebruik ik ook wel eens de penselen omdat daar de gespoten verf niet altijd goed dekkend in terecht komt, rond dergelijke plekjes krijg je tevens teveel verzadiging van geairbrushde verf.

Hiervoor doe ik het allemaal, het verweren is het leukste wat mij betreft. Ik ben stevig aan de slag geweest met washes voor een basic vervuiling, met pigmentpoeders om diverse tinten stofzand te simuleren, met acrylic resin en pigmenten met wat Tamiya verf erdoor heen gemengd voor opgespatte moddereffecten. Ook werd er spaarzaam wat roest aangebracht behalve daar waar het wat meer mocht zijn zoals op de uitlaat. Metaalkleurige pigmenten geven een leuk accent waar ze nodig zijn, zoals op de randen van de wielen die gepolijst worden door de tanden van de tracks, en op het gereedschap zoals de lange koevoet, schop, hamer en bijl. De fenders kregen wat chipping omdat die het stevig te verduren krijgen.

Er moet nog veel gebeuren behalve dit alles, zo komen de tracks nu aan de beurt, krijgen de trekhaken wat verfschade en metaaleffect/roest, ik gooi er ook nog een cliché ketting tegenaan :D:D:D, en er gaat geëxperimenteerd worden met takken.
Dat bakje links op de turret welk voor de antenne is, zal ik nog wat camo geven, nu popt het er teveel uit, wat trouwens eerst mijn bedoeling was, maar zoals gezegd ik vind het té...

attachment.jpg

attachment.jpg

Héérlijke referentiefoto toch ? Deze toont een prachtig takkenbos en een sleepkabel.

ONLY for reference purposes !
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
EINDELIJK! Een update! En wat voor één! Veel uitroeptekens he! Maar t is dan ook wat, je ziet hieraan dat je je goed geamuseerd hebt. Het Klärungetje heeft er een ****load aan karakter bijgekregen, nice.

Ik wacht al op de volgende update. Enneuh, laat die clichés maar komen, ik stoor me er ab-so-luut niet aan :P Uiteindelijk zijn de clichés vaak hetgeen een model nog meer een eigen iets geven, of is het feit dat ik dat zeg nu ook weer cliché? :D
 
Hey Guy, juist goed voor mij wat betreft de verwering en roest. (realistisch, geen overdaad)
ben benieuwd naar de takken en de ketting.
 
heel erg mooi gedaan en ik denk dat ik zoiets niet zo snel kunnen ... zo'n klein details airbrushen.
Toch een vraagje .. werden de duitse tanks tijdens ww2 met een spuitpistool geverfd of niet. dacht dat ik laatste oorlogsdagen alles met de hand werd gedaan wegens gebrek aan materiaal ????
Weet zelfs ook niet of er toen al spuitpistolen bestonden ??
 
gonsken, er bestonden al spuitpistolen en ook ten velde werden er tanks in hun camouflage gespoten. Maar dat was niet de regel, er werd met vodden, bezems, borstels en andere zaken verf aangebracht.

Hier zie je een tank gespoten worden.

ONLY for reference purposes !
attachment.jpg
 
Jan, ik wil het zeker niet overdrijven.

Wouter, ik vond het eerst een beetje lijken op zo'n tankje die je weleens ziet in de mallemeulen (voor onbegrijpenden, de "paardjesmolen", ofte carroussel). Nu krijgt het bakje eindelijk een beetje karakter, gelukkig.
Qua cliché dat kan tellen : een emmer !!!
 
De achterkant wat aangepakt, stofzand met pigmentpoeders en opgedroogde/opdrogende drek met acrylic resin en pigmenten en plaaster.

Nu de trekhaken aanpakken want die waren meestal snel van hun verf verlost. En nog een beetje fijntunen hier en daar (koffers op de fenders).

attachment.jpg

Ik las net dat de bemanningen van de gerivetteerde 38's te niet te spreken waren over de veiligheid van deze toch slechts lichtbepantserde voertuigjes. De rivetten durfden al eens afbreken tijdens beschietingen waardoor ze gingen rondbotsen.
 
Laatst bewerkt:
Heel mooie vorderingen Guy. Op die laatste foto is de aangekoekte modder prachtig gedaan.

Groeten

Pascal
 
Onze Guy is weer vol in actie, heerlijk om naar te kijken.
 
Hele mooie update die je vrijgeeft G😉 strak spuit en verweer werk hier,de gedroogde moderne vind ik heel geloofwaardig op gebracht top werkje 👍👌👌
 
Weer een pracht model in de maak :)
 
Sexy kontje :P Ziet er al goed uit. Modder en vuiligheid zijn altijd een plus voor mij ^^

En idd, al waren de 38(t)'s en varianten zeker niet slecht (bij de inval in Rusland stonden ze nog steeds bekend als heel goede tanks), ze hadden vooral problemen met bepantsering en rivetten. Otto Carius beschrijft in zijn boek dat bij een impact op de tank waarin hij diende dat zelfs bij niet-penetratie het metaal aan de binnenkant gewoonweg versplinterde. Het had niet dezelfde hardheid en degelijkheid die het Duitse metaal had. Toch bangelijk om daar in te zitten :O
 
Weerom subtiele en mooie verwering Guy.

Kleine input mijnertwege: ik vind het antennebakje eigenlijk best wel ok zo, het steekt idd een beetje af maar ik vind het absoluut niet storend.
 
Gewoon prettig om te bekijken en bewonder uw kunnen ferm weer grt.
 
Ivan, ik heb er 'n nachtje over geslapen en laat het zo, het zal toch genoeg opvallen met die parapluvormige antenne erin.
Wouter, ik zou er niet bij willen zijn als er zo'n stuk metaal in gaat rondketsen.
Tja die modder, da's iets waar je dan van af moet blijven, ook al heeft dit effect niet veel tijd in beslag genomen. Vroeger had ik altijd de neiging om nog even door te gaan en dan verknoeide ik het meestal, moest ik opnieuw beginnen en werd het nooit meer zo goed als de eerste keer.

Voor ik verder ga met de afwerking van de body heb ik er eerst de tracks op gezet, ze werden in een paar roesttonen gespoten met Tamiya acrylverf, mat zodat er later stofwashes met pigmenten overheen kunnen. Tenslotte afwerken met metaaleffecten.
 
Laatst bewerkt:
Heb over deze gekeken, dus even snel bijgebeend, terug een groot staaltje vakmansschap Guy.

Grtz Bart
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan