Hoofdsponsor

1/24 Mini Cooper [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Ik sta weer een stukje verder in de bouw van de Mini , de body staat in zijn kleur en naar vraag van de klant moest hij zo komen blinkend en al dus ik zit er voor niks tussen

attachment.jpg
 
Vind dit een zeer mooie kleur.En ja klant is koning hè.
Marc S
 
Mooie kleur vind ik. Vraagje over het spuitwerk. Hoeveel keer heb je deze nu gespoten a.u.b?
Is omdat ik binnenkort zelf mijn eerste wagen ga airbrushen, ik lees soms dat de ene bijna tien lagen legt van primer naar clear coat, maar bij sommigen gaat het lakken precies erg snel met goed resultaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-T713 met Tapatalk
 
Dat spuitwerk is weer top he grt.
 
Ja beste Tom ik begin eerst alles af te wassen in een lauw sopje om alle siliconenrestanten te verwijderen , daarna bekijk is alles zo goed mogelijk of dat er geen gietnaden zijn of sink holes van die gaatjes of verzakkingen in de plastic
Daarna schuur ik lichtjes hetgeen moet gespoten worden met een 600 of hoger , na goed ontstoft te hebben zet ik mijn primer filler laag van Alclad ik heb het verleden jaar kennen van Roy en eerlijk het beste tot nu toe echt een aanrader
De eerste laag leg ik zeer dun daar de primer snel droogt kan ik verder met een tweede ietwat vettiger zal ik het maar noemen , een tipje : ik houd mijn model zodanig naar het licht gericht dat ik goed kan zien waar de nevel terecht komt dan kan ik zien wanneer de verf of primer neerkomt juist begint te blinken en dan ga ik verder
Altijd lagen leggen van L naar R en van Boven naar onder en daarna eentje op 45° waarom ? Wel uw A.B. is zoals een borstel die trekt een streep verf en nu is het de kunst om uw volgende streep zodanig te spuiten dat ze elkaar juist overlappen daarom dat je andere richtingen moet om de minder gedekte plaatsen niet over te slaan
Als de primer goed droog is ga ik er met een versleten slispapier (schuurpapier ) over om de baard van de verf dat is het groffe gevoel eraf te doen , wederom goed afstoffen of met een stukje keukenrol lichtjes gedrenkt in Vallejo verdunner en ga over de body , nu niet meer aankomen met de vingers he
Het verven of kleuren zelf kan je kiezen uit de verfjes die je wil gebruiken ( liefst geen enamel Humbrol of zo )
De laatste tijd maak ik mijn verf op voorhand al klaar als het om grote stukken gaat , ik heb flesjes van de apotheker met een schroefdopje en daar doe ik dan de geschatte hoeveelheid verf in verdun die , ik gebruik tegenwoordig ook alleen maar de verdunner van het merk van de verf
Ok we gaan nu spuiten giet de verf in uw spuitbekertje
Vervolgens spuiten we de verf op dezelfde manier als de primer ook de eerste laag zeer dun en goed laten drogen en zo verder tot het geheel goed gedekt is , rood , oranje en geel zijn zeer moeilijk te dekken verfjes
De Vallejo zal in het algemeen mat opdrogen daarvoor hebben we onze vernis en hier zijn de meningen sterk verdeeld ikzelf houd enorm van mooie blinkende wagens , er zijn niet nader genoemde collega's die dat niet zo mooi vinden maar dat is ieder zijn smaak he
Voor zeer mooie blinkende resultaten haal ik bij Brico hun huismerk " Sencys " de hoogglans vernis spuitbus , nu kan je weer zaken doen ten eerste het model ermee spuiten wat veel mist en verlies mee brengt hetgeen ernaast vliegt en je moet al goed met spraycan's overweg kunnen of je kan het op mijn manier doen
We decanteren de spuitbus dat wil zeggen ik heb een systeem gemaakt zodanig dat ik met een darmpje dat ik op de sproeikop bevestig enzo haal ik de vernis uit de bus , oppassen dat schuimt enorm ook dit bewaar ik in een glazen potje en nu kan ik ten alle tijde spuiten met die vernis
Met de vernis moet je wel aandachtig te werkgaan om lopers of matte vlekken tegen te gaan
Ook hier met het licht op uw model en goed kijken waar de vernis neerkomt en van zodra de vernis begint te blinken gaan we met de A.B. verder laag voor laag
Nog even dit de vernis droogt traag dat wil zeggen op plaatsenwaar je rond bent met spuiten daar is aan de ene kant de vernis al aan het drogen en dat geeft waar de verse vernis samenkomt een matte vlek die zal tijdens het drogen wegtrekken
Ik hoop dat ik niks vergeten ben anders vraag je het maar he , ja er is nog een alternatief en dat is Zero Paint maar dan moet je ook weer een hele investering maken
Sorry voor de lange uitleg
marc
 
Helemaal geen sorry, bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik had er al veel over gelezen maar het is interessant hou jij het juist doet. Staan paar dingen in die ik nog niet had gelezen, heb nu vallejo primer en lak gekocht en zal eens zien wat dat geeft. Moet niet meer verdund worden volgens het potje maar ik lees hier en daar toch andere meningen.
Hoe dan ook het gaat hier over je mini en wil dit topic niet teveel laten afdwalen van de MINI.
Bedankt en ik volg nauwlettend de voortgang van de MINI!
 
Beste makkers de Mini Cooper S is af , misschien niet in de settings zoals vele misschien dachten neen hij is gewoon gemaakt de reden weten jullie wel , heb ik zal uitgelegd Maar mag ik met aandrang vragen er op de leden dag niet over beginnen en of zeggen want de persoon in kwestie zal er ook zijn en die mag absoluut niks weten bedankt mannen
Het interieur was wel knap gedaan van Revell de chauffeursstoel die heeft meer vouwen in de zit en de rug dan de andere , leuk gevonden

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


En hier is ie dan de Mini

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo ziet hij er nu uit
Als ik ooit door mijn stash geraak zal ik hem ook voor mij eens bouwen maar dan wel in de originele rally versie ,het is een geweldig kitje ,mooi afgewerkt
Grt
Marc
 
Mooi, zoveel detail in dat leer van die bestuurdersstoel. Heel tof gedaan!

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
 
Ja die stoelen zijn erg mooi gedaan; jammer van de vlek op de bestuurdersstoel rechtsvoor alleen.
 
Bedankt mannen
@Roy ik zal het eens bekijken het dakje heb ik er nog los laten op liggen
marc
 
Supermooi gemaakt. Proficiat!

Als ik ooit door mijn stash geraak zal ik hem ook voor mij eens bouwen maar dan wel in de originele rally versie ,het is een geweldig kitje ,mooi afgewerkt

Geen Mr Bean versie?
 
Neen omdat deze Mini in feite de echte Monte Carlo is en de grille enzo zijn er naar gemaakt dan zou ik een andere kit moeten kopen een gewone mini
Bedankt voor jullie reacties
Marc
 
Heel mooi geslaagd model.Persoon voor wie het gemaakt is zal wel tevreden zijn.
Marc S
 
Weer eentje afgewerkt Marc, productiviteit gekoppeld aan kwaliteit.
 
En hup ! weer een knap karretje van autoliefhebber Coachke :)

Leuk model en keurig afgewerkt ! eNseHX.gif

Mini groet ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan