Hoofdsponsor

1/24 Mini Cooper [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Rudy beste vriend , ik heb zoiets al lang liggen hoor maar ik wilde maar dit eens aantonen hoe dat er uit ziet want geloof het of niet ben juist klaar met de verandering van de kabels , ben nu twee foto's naast elkaar aan het plaatsen om het verschil te tonen
eerlijk ? ik vind het geweldig van uw tip en vind het tof dat je opvolgt en wijze raad geeft word altijd rekening mee gehouden bedankt
Mijn draad komt van Lucas en dient voor het bloemschikken en is 0,2 mm dik en is geel van kleur valt weeral mee he
Nogmaals bedankt
grt
Marc
 
Hier beste vrienden het verschil , dit is toch stukken beter of niet ?


attachment.jpg
 
Als jij niet zoveel verstand had gehad van auto's had ik al bijna zonder onderzoek opgeschreven "Marc dat zijn niet de bougiekabels, dat is het inlaatspruitstuk"... maar referentiefoto's tonen aan dat het inderdaad de bedoelde bougiekabels zijn.

Mij lijkt dat die beter niet meegegoten waren, of dunner (wat echt wel mogelijk is, zie bijvoorbeeld de sets van Ebbro). Van de andere kant, leuk voor de kinderen die zo'n set maken. De modelbouwer die zich enigszins serieus neemt zal ze vervangen, zoals je in dit geval dan ook met succes hebt gedaan.

Ik had de bougiekabels en de propeller trouwens wel gewoon zwart gespoten, maar dat is misschien een kwestie van smaak.
 
Roy gisteren heb je me nog erop gewezen dat ik meer moet zoeken maar dit is de werkelijkheid de schroef is om veiligheidsredenen geel in het echt en dat wist ik ook niet bij de Cooper zijn de kabels geel geloof het of niet ,maar ik denk dat toen de verbeterde kabels stilaan op de markt kwamen hadden minder innerlijke weerstand en gaven beter geleiding met gevolg een betere ontsteking en die waren toen alleen verkrijgbaar in zulke kleuren daarna kwam de elektronische ontsteking met of zonder onderbrekerspunten , heb ik allemaal nog meegemaakt hoor
en mannen bedankt voor jullie reactie
marc
 
Leuke wagen, een vriend van me had er vroeger een.
Hij was ruim 2 meter lang en het verbaasde me toen dat hij er makkelijk in kon.
( Rare dingen onthoud een mens toch....)

Succes met deze bouw Marc.

Fred
 
Veel beter Marc die dunnere bougiekabels.
Wel een echt 'priegelblokje' als ik het zo zie.
Veel plezier nog met de verdere afbouw, heb ineens mijn stoeleke op de eerste rij gezet.
 
Das goed ik heb u juist een e-mail gestuurd
marc
 
Enorm verschil die bougiekabels en het gaat hier ook weer goed vooruit.Goed bezig.
Marc S
 
Marc een wereld van verschil,zo ken ik u weer
 
Overigens vind ik wel dat de bougiekabels niet een natuurlijke welving hebben; ze lopen wat gekronkeld. Misschien kan dat nog eenvoudig aangepast worden, voor extra realisme.
 
Amai Marc als ik een dag of twee niet kijk ben je al stevig bezig met een ander model bezig maar volg u graag dat weet ge he grt.
 
Na een dagje Deinze ben ik er terug , een rustige beurs waar men een babbeltje kon doen bij de vrienden , heb er echt van genoten
Om verder te gaan de radiator die zich aan de linkerzijde bevind van de Mini piep, piep klein

attachment.jpg

Hier op zijn plaats naast de motor

attachment.jpg

motorcompartiment dicht gemaakt

attachment.jpg

mooi beeld hoe zo een Mini in het echt in elkaar zit

attachment.jpg

De bodemplaat of ook wel platform genoemd omdat we hier geenechte chassis meer hebben maar een bodemplaat die tegenwoordige door vele merken onderling gebruikt word , een voorbeeldje hier van is Volkswagen ontwikkeld een platform Skoda gebruikt datzelfde platform voor zijn model op te zetten en Seat dus ook nog
Bij Renault juist hetzelfde daar is het Dacia die er gebruikt van maakt

attachment.jpg

de onderkant van de motor met de stuurinrichting , voorwielaandrijving

attachment.jpg

Het interieur had ik al lang klaar liggen en moet nog wat verder bewerkt worden

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooie vorderingen Marc! Dat tapijt lijkt wel echt.
 
Prachtig motorcompartiment.Gaat goed.
Marc S
 
Bedankt mannen voor jullie reactie , wacht nog efkes hij is bijna af en weer een blinkertje alles is nu toe goed ( hout vast houden)
Marc
 
Ziet er netjes uit het motorblok alleen zal ik de bougiekabel van cylinder een nog even vervangen omdat deze platgedrukt is tijdens het aanbrengen met je pincet ;)

Zelf ook een Mini gehad maar kan me het me niet herinneren of de boden toetertijd nog in de tectyl stonden om de bodenm te beschermen maar dat weet jij waarschijnlijk beter dan ik Marc?
 
Beste Ron ja dat begon in die tijd toch stilletjes op te komen maar dan was dat nog geen Tectyl maar gewoon een soort zwarte vloeibare pek dat heel dun gespoten kon worden , probleem was bij sommige auto's dat was als ze een lange cardanas ( achterwielaandrijving ) dat die dus ook mee gespoten werd maar niet volledig alleen die kant die naar onder gericht was , gevolg gedaver in de hele auto .Gewoonlijk was dat een gepensioneerde man die wat wilde bijverdienen die dat smerig jobke moest doen
De kabel heb ik ook gezien , nu ik zal zien wat ik kan doen want het hele boeltje zit stevig samengekleefd en het motortje zit al op zijn plaats
Ron bedankt voor uw opmerking en reactie
Marc
 
Ja dat kan of gewoon under coating noemde wij dat
Stinkend vettig spul en zeer ongezond voor de gasten die dat moesten spuiten
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan