Hoofdsponsor

Anders / onbekend Us Airborn (before D-Day)

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.414
Ik heb men verf terug gevonden :P, tussen al mijn ander geknutsel heb ik deze twee busten nog een beetje van kleur voorzien.
de Airborn in uitgangsuniform is een klein beetje aangepast en op een paar details na bijna af.

attachment.jpg attachment.jpg

de tweede ligt eigenlijk al enkele weken op mijn schap omdat ik twijfelde of ik er het mes zou inzetten.
uiteindelijk heb ik maar een aanpassing gedaan, ik heb de nek riem verwijdert (het leren riempje vooraan op de helm, zit eigenlijk achter je hoofd om te verhinderen dat je helm naar voor kipt tijdens brukse bewegingen. dit riempje heb ik dus verwijdert en het netje terug aangebracht)
Het hoofd en de helm heb ik dan zondag geschilderd in acryl, een paar kleine details kunnen nog maar persoonlijk vind ik het al vrij goed.

attachment.jpg attachment.jpg

voor de basis huidskleur heb ik een nieuwe mengeling gebruikt op basis van Basic Flesh, Arabic shadow en Golden skin van Scale 75, voor de highlights de basis + pale skin + Burnt siena (golden), voor de schaduwen de basis + african shadow + burnt Siena + burnt Umber + black.
de verhoudingen moet ik jammer genoeg verschuldigd blijven, van elk nen druppel en dan gemengd op een wettablet met heel veel verdunning.
Mijn wettablet ziet er eigenlijk altijd een beetje uit zoals een doorlopen picaso

attachment.jpg

het vak rechtsonder is voor het kinstuk

de bevestiging van de buitenhelm moet ik opnieuw maken, gezien ik de resin delen verprutst heb.

wordt vervolgt
 
Heb een nieuw riempje in elkaar geprutst, de gesp heb ik aan beide zijden afgesneden en bij geschuurd.
daarna uit koperdraad en metaalfolie nieuwe delen gemaakt, is nog geen 100% maar voldoet zeker voor deze schaal.
Nog een beetje aanpassen en enkele laagjes verf erop en het zal er goed uitzien.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgd
 
Knap gedaan 1 vraagje de gespen heb je die ook zelf gemaakt ?
Marc
 
de gespen aan de helm wel, de sluiting van beide riemen is het origineel deel dat ik aangepast heb
 
Met dezelfde eerlijkheid waarmee ik zal zeggen dat jouw bustes zich meestal (variërend van 'enigszins' tot 'ver') buiten mijn smaakkader bevinden, moet ik zeggen dat de tweede figuur in dit topic er in mijn ogen bijzonder geslaagd uitziet. Mag dan ook wel eens gezegd worden.

Hopelijk ga je hem zo laten, ik zie niets dat verbetering behoeft.
 
Knap gedaan, echt een uitdrukking op het gezicht.
 
Heb het riempje afgewerkt en de reddingsvest van kleur voorzien. Ben dan ook maar aan het uniform begonnen

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

grtx jan
 
Jan, je bent geweldig goed met ogen man !
 
Prachtresultaat !! Welk schaal zijn die bustes ?
 
die in jumpdress is een oudere bust van Young 1/10, die in uitgangsuniform is ook 1/10 maar die heb ik ergens los in een zakje als tweedehands gekocht daar moet ik u jammer genoeg de uitgever schuldig blijven.

Grtx Jan
 
Knap en ben nieuwsgierig naar kleuren keuze uniform grt.
 
Heb een tijdje doorgebracht met het uniform en een deel van het gareel.
Als referentie gebruik ik een mengeling van de boxart van young en foto's die ik gekregen heb, de waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Tot mijn verassing had ik tamelijk snel een passend kleurschema, de basis is darsk sand van AV,
de highlights iraq sand + light fleschtone van AV
de schaduwen Dark rubber AV uit de reeks Panzer Acces + SS Camo Red uit de reeks War Front van scale75, daarna heb ik een dunne filter met sterk verdunde SS Camo red aangebracht. Persoonlijk denk ik dat ik tamelijk goed de gewenste kleur getroffen heb.

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

wordt vervolgt
 
Vind het fantastisch mooi en die ogen zijn inderdaad heel reëel.
 
Ja Prachtig Jan maar ben dat intussen gewent van u en bedankt nogmaals voor info en hulp grt.
 
Mooi schilderwerk Jan !
Mijn voorkeur gaat uit naar de gehelmde para, die andere kerel komt mij wat bleekjes over ;)

en mooi bruikbare referentie plaatjes, thanks :)
 
Na mijn uitstap in de wereld van de voertuigen heb ik vandaag nog eens een figuur afgewerkt denk ik, tenzij er iemand nog voorstellen heeft.

Bust; Young 1/10
Verf; Arcyl
Tijd; +/- 40 uur
Decals; noppes free hand

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan