Hoofdsponsor

1/72 Mercedes-Benz LG3000 tankwagen (Kfz. 384) [wip]

... dan nog krijg ik niet alle details erin verwerkt. Eens kijken hoe ver ik zal komen.

Dat zal inderdaad een helse opdracht worden. Erg benieuwd hoe ver je geraakt, en welke factor vergrootglas je gaat gebruiken :D

Succes,
Dirk
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk dat je dit zelfs wil proberen... :ohmy:
Maar wel zo bewonderenswaardig...
Ik ben echt benieuwd.
 
Ik kan niet meer zeggen dat ik u bewonder om zover te gaan in je modelbouw.
 
Hallo Marc, hallo Roy,

Zeker wel, in één keer goed, Hans Rinsma inderdaad, kennelijk ben ik ook een beetje bekend ;-) al komt dat niet door de modelbouw.
Zoals gezegd ben ik zwaar onder de indruk van de kwaliteit van wat ik hier op het forum tegen kwam.
Beste Roy, wat geweldig veel research zit achter dit project, ik vind het meer dan indrukwekkend wat hier gepresenteerd wordt, niet alleen bouwtechnisch op schaal maar wat mij vooral aansprak is het onderzoek naar de details en afmetingen.
Niets wordt aan het toeval overgelaten of door gemakzucht maar zo gelaten, opmerkelijk hoe alles uitgelegd wordt in beeld en tekst.
Toen ik door toeval op de thread kwam vond ik dat zeker met jouw Roy contact moest zoeken want als een modelbouwer zo precies werkt verdiend dit alle lof en hulp.
Op modelbouw gebied kan ik natuurlijk niets op dit forum toevoegen, wel bezit ik twee Mercedes-Benz LG3000 Kfz.384 in slechte staat maar in schaal 1 op 1.
Graag wil ik je uitnodigen om de auto's te komen bekijken wanneer je dat zou willen al is dat nu niet echt gemakkelijk door het virus, bovendien woon ik in het noorden van Nederland.
Wel kan ik misschien hier en daar wat behulpzaam zijn met details, afmetingen, dat zal niet een probleem zijn.
Naast deze LG3000 Kfz.384 Luftwaffe tankwagen bezit een Mercedes-Benz LG3000 Antennenabstimmittelwagen van de rijdende Soldatensender Martha.

Natuurlijk wens ik je verder veel succes bij de bouw en wil je bedanken dat wij het alles kunnen volgen, groeten Hans

Wat ontzettend vriendelijk, om je aan te melden eigenlijk om iemand anders (=mij) van dienste te kunnen zijn! Dank allereerst voor je vriendelijke woorden, waarvan ik niet goed kan inschatten of ze verdiend zijn. Ik vind het vooral een heel erg leuk project. En als iets plezier geeft, motiveert dat de creativiteit, het enthousiasme en de inzet, bij mij althans.

Ik wil allereerst graag je uitnodiging van harte aannemen! Momenteel ben ik bezig met de bouw van een écht oud voertuig (haha), de Miniart dubbeldekker bus van vóór WWI. Daarna ga ik verder met het werk aan de Delage 15-S-8 Grand Prix-wagen; en als ik daar weer even genoeg van heb, ga ik zoals het er nu naar uit ziet verder met de Mercedes-Benz. Daar stond ik op het punt om te gaan photo etchen (was bezig met het tekenen van het blok in CAD) en daar had ik eigenlijk best veel zin in, maar daar kwam weer een afgesproken groepsbouw tussendoor etc. etc.

Ik denk dat als ik weer toe kom aan het Mercedes-Benzproject, de corona-crisis grotendeels voorbij zal zijn. Dan neem ik graag je uitnodiging aan om je Kfz. 384-'s te komen bekijken; ik vroeg me al af wat de huidige status was. Gelukkig heb je ze nog! Ik dacht op een gegeven moment gelezen te hebben dat je ze in de verkoop had, maar misschien ben ik daar abuis en vergis ik me met een ander project. Heb je concrete restauratieplannen? Je hebt een keihard chassis en een nagenoeg intacte donorauto toch? :laugh: Alle gekheid op een stokje, ik ben gewoon keihard jaloers op wat je daar hebt staan.

Graag zou ik iets terugdoen, maar ik weet niet goed wat. Ik heb ter inzage en kopiëren het originele instructieboekje van het algemene LG3000-type en ik heb de reserve-onderdelenlijst van de OM 67/3 motor, maar ik neem aan dat je beide ook al wel hebt. Daarnaast heb ik een verzameling foto's, verzameld online, maar ook die zul je merendeels zelf ook wel hebben want volgens mij heb ik een groot deel al via jou, op andere fora geplaatst.

Ik denk dat je in het bezit bent van ten minste de helft van het aantal nog overgebleven Kfz.384'en wereldwijd, of druk ik me nu onvoorzichtig uit? Om heel eerlijk te zijn, dacht ik dat jij de enige twee nog bestaande (voor zover bekend) hebt... maar ook daarover zul je vast en zeker meer weten dan ik :)
 
Altijd tof om erkenning in uw werk te krijgen en met uw instelling om alles 100 procent na te maken en te verbeteren is niet iedereen gegeven.
Ik ben iemand die daar geen geduld voor heeft maar bewonder wel dat anderen dat wel kunnen.
 
Hallo Roy, ik las net je bijdrage en zou het leuk vinden je in de toekomst eens te kunnen begroeten. Natuurlijk heeft het geen haast en ik denk dat de LG3000's hier zeker nog zullen zijn. Het is correct dat ik de auto's wel eens te koop heb gehad, reden is dat ook ik moet kiezen tussen de projecten en uitdagingen en wensen. Zo heb ik mijn Einheitsdiesels, de Mercedes-Benz G5 en de 170V Offener Tourenwagen verkocht. De LG3000 Antennenabstimmittelwagen is een lang gekoesterde wens om die te kunnen restaureren en ook de tankwagen hoort daarbij. Het is echter gigantisch veel werk. Net als jij heb ik andere projecten op stapel staan waar ik zo nu en dan aan werk. Later komt de Kfz.384 nog aan de beurt. Los van de twee tankwagens en de Antennenabstimmittelwagen heb ik inderdaad nog een compleet chassis en veel reserve onderdelen. Specifiek de Kfz.384 is een favoriet type van mijn vrouw en ik, gebouwd bij de Schwelmer Eisenwerke Müller & Co in Schwelm.

Bedankt voor je aanbod om iets terug te willen doen, dat is absoluut niet nodig, ik heb een grote fotocollectie en de beschreven boeken bij de voertuigen. Ik stuur je even een PM met mijn emailadres zodat je altijd contact op kunt nemen als je wilt afspreken of als je iets wilt weten. Ik zal je proberen te helpen waar het mogelijk is. Ik denk dat vele modelbouwers de passie herkennen en deze thread zullen volgen, het is erg fijn dat wij allen mee mogen kijken hoe zo'n top model ontstaat.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan