Hoofdsponsor

1/35 Zombie Destroyer SU-122 [wip]

De vrouw zal ook nog afgewerkt worden maar de decal zal ik eerst eens testen op een andere figuur.

Werken naar m'n eigen kunnen is zeker een goede raad maar ik ben ook van mening dat je dat kunnen constant moet verschuiven, de grenzen verleggen zodat er ruimte is om te groeien. Voor mij persoonlijk is dat toch zo want anders blijf ik te lang hangen op het beginnersniveau. Als ik m'n eerste dio's terugzie (vandaag heb ik er teruggevonden) dan zie ik meteen waarom juryleden het maar niets vinden.
 
Voila Alain nu zegt ge het zelf , met altijd alles half zijn gat af te werken kan je later ook niet oordelen of iets was of slecht he
 
Helemaal juist Coachke.

Vanavond de man zijn broek een bruine kleur gegeven. Zwart is eigenlijk geen goed kleur voor modelbouw, het is dan net een vlek zonder dat de details te zien zijn. Zo ziet het er beter uit vind ik.

attachment.jpg

Mevrouw heeft wat vervuiling meegekregen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
weer een punt Alain met dat zwart , vele bouwers gebruiken nog te veel zwart '( trucje dat ik van Roy geleerd heb ) donker grijs is vele beter als vervanger van zwart op kleine zaken
Deze gast ziet er ook weeral goed uit , en nu het begint mee te vallen zal je er ook plezier aan hebben eenmaal het goed gaat
Marc
 
mooie figuren en passen er wel bij.
En wat de lat hoog leggen betreft moet je er wel voor zorgen dat je steeds aan de lat kan want anders is de pret snel weg.
Dat is wat ik in de modelbouw direct had begrepen en door te doen word het steeds beter Alain en komt de lat vanzelf hoger zonder dat je het beseft grt.
 
Ik heb weer iets raar telkens ik hier op ons forum YouTube wil bekijken moet ik een privacy overeenkomst tekenen van Google en als ik het adres copier en ga zo naar YouTube dan moet dat niet
Nu kan ik me tevreden stellen dat dit 1 of 2 x gebeurt in een jaar of zo maar geen drie of vier x per maand nu vertik ik het om dat nog eens te ondertekenen
zijn er nog mensen die dit voor hebben?????
Nu wat betreft het filmpje knappe zaken om te leren en goede ideeën
Grt
Marc
 
Leuk filmpje en weer wat bijgeleerd, maar droog gras achter de tank dat niet geknakt is, maar mooi rechtop staat komt niet geloofwaardig over bij mij.
 
Leuk filmpje en weer wat bijgeleerd, maar droog gras achter de tank dat niet geknakt is, maar mooi rechtop staat komt niet geloofwaardig over bij mij.

Akkoord maar dat is snel opgelost hé. Beetje kort knippen, en naar beneden tegen de grond lijmen.
 
Dag Alain,

Gisteren een filmpje gevonden dat mogelijk inspiratie kan bieden voor je dio.
Er wordt ook gebruik gemaakt van eenvoudige en goedkopen zaken zoals een verfborstel om gras te maken.

https://www.youtube.com/watch?v=MC-wvezv78g

Succes,

Dirk

Interessant filmpje :)

Al verschillende keren heb ik gelijkaardige penselen gezien zoals in het filmpje gebruikt wordt.
Iemand een idee welke dit zijn?
attachment.jpg
 
Die worden veel gebruikt in die Aziatische landen , hebben die een betere houvast ik weet het zelf niet maar ik heb dat nogal gezien
Marc
 
Ik heb er zelf ooit aangeschaft. Zeker goede penselen.
Dat gezegd zijnde zijn de penselen die ik in de hobbywinkel vend even goed hoor.
Je moet er ook geen mirakels van verwachten.
 
Al aan het nadenken in welk kleur ik de SU-122 zal spuiten. Die staat weer in de grondverf en vandaag kocht ik een verfset "Emergency Vehicle Colors" zijnde wit-geel-rood-groen-blauw. Ik denk dat wit wel zou passen, een beetje een knipoog naar de VN. De andere kleuren zijn misschien wat te fel hoewel rood ook wel z'n charmes heeft. Een knipoog naar de brandweer.

Camouflagekleur speelt niet zo'n rol voor een ZombieDestroyer.
 
Ik stem voor een urban camo.

attachment.jpg

Ik heb deze al eerder wit gezien, maar nu je toch mag kiezen zou je iets anders kunnen doen. Ook zombies moeten verschalkt worden met de beste camokleuren.
 
Urban camo...I like it. Daar zal ik eens research over doen. Lijkt me beter dan één kleur.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan