Hoofdsponsor

1/72 Special Navy Type IIA U-Boot [wip]

FrankenBreather

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 okt 2015
Berichten
174
Zo, de Rheintochter is achter de rug, dus we kunnen aan een nieuw projectje beginnen ...

De Special Navy Type IIA U-Boot in 1/72 ...

i-dqhxffF-XL.jpg

Op zich is het een redelijk simpele kit, maar spijtig genoeg niet zo accuraat op een paar vlakken, dus vandaar dat ik me de
AMP detail set heb aangeschaft.
Deze detail set is heel grondig onderzocht, en ook de documentatie & instructie-manual mag er zijn ...

i-6vScXzH-XL.jpg
i-DDVTZrP-XL.jpg

Deze bouw gaat niet zo straightforward zijn, maar ik kijk ernaar uit ...

Greetz

Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ziet er een specialeke uit he , weeral knap om te volgen
Patrick suc6 ermee
Marc
 
Nice een om te volgen zolang hij op de oppervlakte is natuurlijk :) Maar hoelang word deze ik schat in tegen een meter?
 
Het Type IIA U-Boot was origineel een 41m lang (in vergelijking, de type VII/C was ong. 67m lang), dus een kleine boot,
die in deze schaal neerkomt op een 57cm ...
Dus de plaats die ik voor deze zal nodig hebben valt nog mee :)
 
Een paar foto's van de update set ... Er zijn ook een paar resin-onderdelen bij, maar die worden afzonderlijk opgestuurd ... de PE set komt uit de UK, de resin onderdelen uit Australie.

i-ZhHxxv7-XL.jpg

i-X3r97Tw-XL.jpg

i-bJGbckM-XL.jpg
 
Zo, ondertussen zijn we (traag) gestart met de Type IIA U-Boat ... Op zich een heel simpel model, maar de aanpassingen volgens de AMP-set zullen de nodige tijd vergen ... alvast een paar in-progress foto's (achtersteven, stuurboord ...)

i-3rRV5hS-X2.jpg

i-zxt22bJ-X2.jpg

i-XsCQ7vH-X2.jpg

i-kHj63vP-X2.jpg

i-PFn494B-X2.jpg

i-C685LHZ-X2.jpg

i-F8THmpn-X2.jpg

i-RJSJ8R6-X2.jpg

i-BVczsft-X2.jpg

i-H4cGt6t-X2.jpg

i-jVSp3Hd-X2.jpg
 
Veel plezier alvast , aan PE geen gebrek ;)
 
Duidelijk het betere aanpaswerk, doe zo verder.
 
Mercikes ! Tegen dat ie klaar is, zal er meer metaal aanhangen dan plastiek denk ik ... :)
Maar het aanbrengen van de flood-holes gaat makkelijker dan ik eerst vreesde ... er moet natuurlijk nog opgevuld worden en geschuurd.
 
De update sets vind ik wel een meerwaarde geven aan het model
 
Hey,

Ga je achter die floodholes ook een diepte aanbrengen door middel van plasticcard of is er iets voorzien in de kit?
Mooie start trouwens, ik heb de type VII c liggen ook met de nodige brol erbij om hem op te ‘krikken’ dus ik volg hier de draad.....;):):)
 
Mooie aanpassingen, hoe heb je die dieptes gecreeërd? Persoonlijk teken ik ze af en schraap ik ze uit met een oud mesje.
 
Hey ... Ja, op dezelfde manier ... eerste dmv een scribertool en het PE-onderdeel de omtrek maken, ruimte uitboren of uitsnijden tot op 1 a 2mm van de
omtrek, en dan de "bevel" uitschrapen met een afgerond scalpel (dus wel niet met een oud mesje, maar een vlijmscherp scalpel)
 
Mooie start hier niet zo bekent met deze onderzeeër maar ziet er wel een interessant project uit ik vol in stilte,ik kijk genieten leer 😉
 
Dag Swaken ... bedoel je of ik een pressure-hull ga aanbrengen onder de huid ? Dat had ik niet voorzien eigenlijk ... zal eens kijken naar de reference foto's.

Greetz

Patrick
 
Leuk werkje die floodholes maar moet er niet aan denken om te doen :)maar is wel een hele verbetering.
 
Hey,

Indd Patrick, da's hetgene ik bedoel, uiteraard ga je er niet teveel van zien, al is het maar om meer diepte te creëren in je holtes, met een donkere achtergrond.
Ron, da's eigenlijk een hele verbetering van het model wanneer je deze uitholt, brengt veel meer realisme aan. :)
 
Ik zal het eens goed bekijken Swaken als al de PE is aangebracht ... Als ik de plannen bekijk (vom original zum modell van Rossler), dan loopt de druk-capsule maar tot de eerste van de laatste rij floodholes, dus veel zal er niet achter gezeten hebben, maar ik zoek het uit ...
By the way Ron, ik heb niet al die floodholes moeten openwerken hoor ... hier ging het over het aanbrengen van 1 extra floodhole achter de achterste rij, en
het afdichten van de eerste rij (was wel aanwezig in het Finse prototype, maar niet in de duitste boten, vandaar ...).
Ik heb ze achteraan afgedicht met een stripje plasticard, het opvullen met filler moet ik nog doen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan